مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
۰ نفر

در جریان ۲حادثه مختلف که در اصفهان و تهران رخ داد، مادری به همراه پسر ۱۲ساله‌اش و همچنین پسربچه‌ای ۱۰ساله بر اثر انفجار ترقه، جانشان را از دست دادند.

انفجار در اصفهان

همشهری آنلاین - فتانه احدی: حادثه‌ای که در اصفهان رخ داد، ظهر دیروز (دوشنبه) در خیابان ملک‌شهر رخ داد و جان یک زن جوان و پسر ۱۲ساله‌اش را گرفت.

محمد شریعتی، سخنگوی آتش‌نشانی اصفهان درباره جزئیات حادثه به همشهری گفت: این حادثه در یک خانه مسکونی دوطبقه رخ داد. ۲نوجوان که هنوز نسبت‌هایشان با هم مشخص نشده است، در حال ساخت نارنجک دستی با اکلیل سرنج بودند که ناگهان این مواد منفجر و باعث آتش‌سوزی شد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه ۲۵۰گرم مواد محترقه اکلیل سرنج باعث آسیب رسیدن به یک ساختمان می‌شود، اما در حادثه دیروز ساختمان کاملا تخریب شده و این انفجار و آتش‌سوزی ناشی از آن نشان می‌دهد که بیش از یک کیلو مواد محترقه در خانه بوده است.

شریعتی افزود: شعله‌های آتش از پنجره زبانه می‌کشید و آتش گسترده‌ای ایجاد شده بود، به‌طوری که گروه‌های امداد و نجات پس از حضور در محل حادثه به ۲گروه تقسیم شدند و یک گروه به اطفای حریق پرداخت و گروه دیگر به نجات افراد حاضر در ساختمان. به‌گفته وی، بر اثر این حادثه ۲نوجوانی که سرگرم ساخت ترقه بودند، دچار جراحت شدید شدند و یکی از آنها که ۱۲ساله بود به همراه مادرش که در خانه حضور داشت، در این حادثه جان باختند. نوجوان ۱۱ساله‌ای که در محل حادثه حضور داشت نیز دچار سوختگی شدید شد که به بیمارستان انتقال یافت.

نکته مهم این است که مواد تشکیل دهنده نارنجک‌های دستی حتی با گرمای بدن منفجر می‌شود. مردم اگر چنین موردهایی را دیدند، حتما به پلیس اطلاع دهند.

این دومین حادثه چهارشنبه‌سوری در اصفهان است و سخنگوی آتش‌نشانی این شهر به مردم توصیه می‌کند که سعی کنند نکات ایمنی را رعایت کنند تا این شب یک عمر پشیمانی را به‌دنبال نداشته باشد.

مرگ عجیب پسربچه ۱۰ساله

دومین حادثه مرگباری که بر اثر انفجار ترقه رخ داد، در تهران رقم خورد. ماجرا از این قرار بود که صبح شنبه گذشته ساکنان‌ کوچه‌ای در منطقه یافت‌آباد متوجه پسربچه ۱۰ساله‌ای شدند که در پیاده‌رو روی زمین افتاده بود. او به سختی نفس می‌کشید و ساکنان کوچه که وی را می‌شناختند ماجرا را به خانواده‌اش اطلاع دادند. کمی بعد پسربچه خردسال به بیمارستان منتقل و تلاش برای نجات جانش آغاز شد اما این تلاش‌ها نتیجه نداشت و درنهایت پسربچه ۱۰ساله جانش را از دست داد. ماجرا اما وقتی عجیب شد که پزشکان علت مرگ او را اعلام کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که وی بر اثر استنشاق دود سمی ناشی از انفجار ترقه(نارنجک دستی) جان باخته است. اتفاقی که باعث شد ماجرا به بازپرس ویژه قتل تهران گزارش شده و تحقیقات برای رازگشایی از این حادثه آغاز شود.

ماموران با حضور در محل حادثه به پرس و جو از همسایه‌ها پرداختند اما هیچ‌کس شاهد حادثه نبود. با این حال برخی می‌گفتند که پسربچه ۱۰ساله چند روزی بود که به‌دنبال نارنجک دستی می‌گشت تا برای چهارشنبه‌سوری بخرد. حالا ۲ احتمال در مرگ دردناک این پسربچه مطرح شده است. نخست اینکه زمانی که وی در حال تردد در کوچه بوده، فردی مقابل پایش نارنجک دستی انداخته و او بر اثر استنشاق دود آن از حال رفته و درنهایت جان باخته یا اینکه خودش ترقه در دست داشته و بر اثر انفجار آن جانش را از دست داده است. در این شرایط تحقیقات کارآگاهان برای حل این معما ادامه دارد.

کد خبر 838653
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • AU ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    مواد اولیه درست کردن ترقه و مواد منفجره رو جلوی فروشش بگیرند تاکی،ازاین اتفقات شوم باید بیافته .