اگر قصد عزیمت به راهیان نور با خودروی شخصی خود  را دارید می‌توانید در قالب کاروان‌های خودروی شخصی ثبت‌نام کنید. با ادامه روند ثبت‌نام برنامه کاروان‌ها را مشاهده کرده، یکی از آنها را انتخاب کنید و دیگر نگران اسکان، تغذیه و روایتگری نباشید.

راهیان نور

همشهری آنلاین- مهناز عباسیان: اگر قصد عزیمت به راهیان نور با خودروی شخصی خود را دارید می‌توانید در قالب کاروان‌های خودروی شخصی ثبت‌نام کنید. با ادامه روند ثبت‌نام برنامه کاروان‌ها را مشاهده کرده، یکی از آنها را انتخاب کنید و دیگر نگران اسکان، تغذیه و روایتگری نباشید.

یک ستاد مختص خانواده‌ها

ستاد راهیان نور شهید حسن باقری مختص خانواده‌هایی است که قصد دارند با خودروی شخصی خودشان عزیمت کنند. ثبت‌نام اردوی راهیان نور خانوادگی (خودروی شخصی) این ستاد فقط از طریق سامانه «ره نور» به نشانی www.rahnoor.ir و تکمیل فرم ثبت‌نام انجام می‌شود. با تماس با این سامانه شما به مسئول کاروان شهر خودتان وصل می‌شوید و او جزئیات برنامه سفر شما را اعلام می‌کند. از آنجا که اعزام این کاروان‌ها در ‌ماه مبارک رمضان با کمی تغییرات همراه است قبل از سفر برای هرگونه پرسش و راهنمایی برای سفرهای خانوادگی با شماره 096313 تماس بگیرید تا مشاوران سامانه ره نور راهنمایی‌تان کنند.

هزینه سفر

هر دوره ۳ شبانه‌روز است. سرانه هر نفر ۴۵۰ هزار تومان است. از کودکان زیر ۵‌سال فقط حق‌بیمه دریافت می‌شود.

لوازم مورد نیاز:

در اردوگاه‌های راهیان نور نیاز نیست لوازم زیست- خواب با خود به همراه داشته باشید زیرا بیش از ۳۰ هزار تخت در این محل‌ها از شمال تا جنوب خوزستان مهیاست.

معرفی چند محل اسکان خانوادگی

از آنجا که زائران از شهرهای مختلف وارد خوزستان می‌شوند در شمال این استان در اندیمشک چند مرکز اقامتی ازجمله پادگان دوکوهه که هم اردوگاه و هم یادمان است مهیاست. روبه‌روی دوکوهه، اردوگاه شهیدان کلهر و رستگار آمادگی پذیرش دارد. در مسیر شوش تا اندیمشک اردوگاه شهید زین‌الدین و بعد شهید مسعودیان در شرق اهواز، اردوگاه شهید حبیب‌اللهی در جاده اهواز- خرمشهر شهید باکری در خرمشهر و اردوگاه‌های میثاق و شهیده فراهانیان در آبادان به‌صورت سوئیت و خوابگاهی این آمادگی را دارند در ایام نوروز تبدیل به ظرفیت‌های خانوادگی شوند.

نبایدهای سفر

۱- عجله برای رسیدن به مقصد نداشته باشید.

۲- در مسیر از ظرفیت‌های بین‌راهی و اردوگاهی استفاده کنید.

۳- در این اردوگاه‌ها توقف و استراحت داشته باشید و از یادمان‌ها بازدید کنید و بعد ادامه مسیر بدهید.

۴- سفر در شب در مناطق عملیاتی ممنوع است.

۵ - قبل از غروب آفتاب مناطق عملیاتی را ترک و به قرارگاه‌ها مراجعه کنید.

چطور با خودروی شخصی عازم راهیان نور شویم؟

کد خبر 838055

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha