خرید مایحتاج روزمره با استفاده از یارانه تشویقی ۲۰۰ هزارتومانی، تقریباً به یکی از رفتارهای عادی مشمولان طرح کالابرگ تبدیل شده و آن‌گونه که آمارها نشان می‌دهد در دو اول طرح فجرانه، ۸۷ درصد از مشمولان از این طرح استقبال کرده‌اند.

کالابرگ

به گزارش همشهری آنلاین، مرحله دوم اعتبار طرح فجرانه کالابرگ برای مشمولان این طرح شارژ شده و دوباره فروشگاه‌های طرف قرارداد با ازدحام خریداران مواجه شده‌اند؛ گرچه دیروز سامانه «فارا» با اختلالاتی مواجه شد و فروشندگان به دردسر افتادند اما درمجموع، این طرح توانسته بخش بزرگی از یارانه بگیران را پای‌کار خرید با کالابرگ بیاورد.

در شهر چه خبر است؟

وقتی اوایل بهمن‌ماه، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح عید تا عید با عنوان طرح فجرانه خبر داد، بسیاری از مردم، حتی کسانی که قبلاً در طرح یارانه تشویقی ۱۲۰ هزارتومانی طرح کالابرگ شرکت کرده بودند، دقیقاً نمی‌دانستند این طرح چیست و چگونه می‌توانند فقط با خریدن ۱۱ قلم کالای موجود در سبد کالابرگ، بدون هیچ شرط اضافه‌ای از پاداش ۲۲۰ هزارتومانی دولت بهره‌مند شود.

به‌تدریج اما، با اطلاع‌رسانی گسترده رسانه‌ها و افزایش فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح کالابرگ، بسیاری از یارانه‌بگیران دهک‌های اول تا هفتم وارد میدان شدند و تقریباً تب خرید سبد کالابرگ در تمام نقاط کشور شیوع پیدا کرد.

دولت در طرح فجرانه، به مدت سه ماه به یارانه بگیران دهک‌های اول تا هفتم که اقدام به خرید در طرح کالابرگ کنند، ۲۲۰ هزار تومان اعتبار اضافی می‌دهد. ماه قبل، به‌واسطه شایعاتی که درباره قطع شدن این مشوق و موقتی بودن آن منتشر شده بود، بسیاری از فروشگاه‌ها با ازدحام خریداران مواجه شد. حالا اما، می‌توان گفت که اوضاع فروشگاه‌ها آرام است و مشمولان طرح کالابرگ بدون عجله و در آرامش مشغول استفاده از این مشوق هستند.

بررسی‌های میدانی همشهری در روز گذشته حاکی از این بود که سامانه فارا به‌عنوان شبکه خرید از طرح کالابرگ با اختلالات متوالی مواجه بوده و همین مسئله به کلافگی فروشندگان و سرگردانی خریداران منجر شده بود؛ اما به گواهی بسیاری از فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح کالابرگ، در روزهای گذشته مشکلی در استفاده از طرح وجود نداشته و درباره این اختلال نیز اطلاع‌رسانی نشده است؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود موقتی باشد.

بیشتر بخوانید:

از کجا بدانیم مشمول طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک شده ایم؟

نکته مهم درباره طرح کالابرگ | اجبار مردم به خرید از برند خاص در طرح کالابرگ تخلف است

سبدفروشی در فروشگاه‌های بزرگ

فروشگاه‌های محلی و کوچک هم به‌واسطه خلوت‌تر بودن و هم به دلیل اینکه الزامی به تطبیق موجودی کالا با کالاهای فروخته شده به مشتری ندارند، بیشتر با خریداران طرح کالابرگ راه می‌آیند و برای رضایت مشتری هر کالایی را در قالب کالای موجود در سبد کالابرگ به او می‌فروشند؛ اما در فروشگاه‌های بزرگ که صدور هر فاکتور فروش باید با تغییرات موجودی کالا هماهنگ باشد، فقط کالاهای موجود در سبد کالابرگ به مشتریان فروخته می‌شود.

به‌عنوان‌مثال، در یک فروشگاه محلی، فروش نوشابه به‌جای شیر باوجوداینکه از منظر طرح کالابرگ تخلف است؛ اما انجام می‌شود درحالی‌که در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای، در صورت درج نوشابه در فاکتور، وجه آن باید از جیب مشتری پرداخت شود.

نکته دیگر در برخی فروشگاه‌های بزرگ این است که برای جلوگیری از ازدحام مشتریان و تسریع در پاسخگویی، از قبل سبدهایی از کالاهای طرح کالابرگ به ارزش حدود ۳۰۰ هزار تومان و بالاتر تهیه شده و مشتریان برای دریافت مشوق ۲۲۰ هزارتومانی مجبور هستند این سبدهای آماده را خریداری کنند.

البته برخی دیگر از فروشگاه‌ها هم که مشتریان کمتری دارند به اختیار مشتریان احترام می‌گذارند و اجازه می‌دهند خودش اقلام را انتخاب کند اما همین فروشگاه‌ها هم حاضر نیستند کالاهای غیرکالابرگ را به‌عنوان کالای کالابرگی فاکتور کنند.

خرید با کالابرگ به زبان ساده

تا یک ماه پیش، دهک‌های اول تا هفتم که مشمول طرح کالابرگ هستند در صورت اختصاص ۲۰۰ هزار تومان از یارانه نقدی خود به خرید کالاهای موجود در سبد کالابرگ، از اعتبار تشویقی ۱۲۰ هزارتومانی بهره‌مند می‌شدند.

این موضوع به‌واسطه اینکه نیازمند اختصاص بخش بزرگی از یارانه نقدی افراد بود، چندان مورد استقبال یارانه‌بگیران قرار نگرفت و بخش عمده مشارکت به دهک‌های اول تا سوم اختصاص داشت؛ اما در طرح فجرانه، شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان حذف شده و سرپرستان خانوارهای مشمول طرح کالابرگ فقط در صورت خرید اقلام موجود در سبد کالابرگ مشمول دریافت یارانه تشویقی ۲۲۰ هزارتومانی خواهند شد

آن‌گونه که شریفی، متصدی یکی از فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح کالابرگ به همشهری می‌گوید: افراد می‌توانند با خرید هر قلم از سبد کالابرگ به‌تناسب قیمت کالا از یارانه تشویقی بهره‌مند شوند و هیچ الزامی وجود ندارد که کل سبد در یک نوبت خریداری شود؛ اما کسانی که می‌خواهند کل یارانه تشویقی را در یک نوبت بخرند، باید حداقل ۳۰۰ هزار تومان از اقلام موجود در سبد را خریداری کنند و حدود ۷۰ هزار تومان از جیب بدهند تا مابقی خرید از یارانه تشویقی کسر شود.

او درباره استفاده از ۲۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی بدون پرداخت مازاد، می‌گوید: اینکه فقط ۲۲۰ هزار تومان از محل یارانه تشویقی خرید شود، تخلف است و ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم؛ اما اگر شخصی بخواهد کل خریدش را به یک کالا اختصاص دهد، گرچه تخلف است، ما برای سروکله نزدن با مشتری قبول می‌کنیم و با انتخاب کالاهای مجاز در کارت‌خوان فارا، کالای مورد تقاضای مشتری را به اندازی مبلغ کل خرید تحویل او می‌دهیم.

به گفته شریفی، در این شیوه چند قلم از کالابرگ انتخاب می‌شود و معادل قیمتی آن، فقط کالای مورد نظر مشتری به او داده می‌شود.

استقبال ۸۷ درصدی در مرحله اول فجرانه کالابرگ

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مشارکت ۸۷ درصدی مشمولان طرح کالابرگ در طرح فجرانه خبر داده است؛ این یعنی با افزایش یارانه تشویقی طرح کالابرگ از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان و حذف شرط خرید ۲۰۰ هزارتومانی، تعداد شرکت‌کنندگان در این طرح در مقایسه با مرحله عادی طرح کالابرگ ۳۰ برابر بیشتر شده است.

طبق اظهارات علیرضا عسگریان، ۶۱ میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول طرح فجرانه کالابرگ هستند که از این تعداد بیش از ۵۲ میلیون نفر معادل ۸۷ درصد از این طرح استفاده کرده‌اند؛ اما این نسبت در دهک‌های یک تا سه بالاتر بوده و از ۹۰ عبور کرده است.

او می‌گوید: تا اینجای کار ۱۰.۵ هزار میلیارد تومان به یارانه فجرانه در طرح کالابرگ اختصاص پیدا کرده و مردم هم ۳۷ هزار میلیارد تومان در این طرح به خرید کالا اختصاص داده‌اند.

نکته قابل‌توجه اینکه طبق آمارها طرح فجرانه، در مرحله اول این طرح ۵۰۰ هزار تن مواد غذایی در قالب ۵۱ میلیون بسته کالایی (مشتمل بر ۱۱ گروه کالایی موجود در سبد کالابرگ) توسط مشمولان خریداری شده و به سفره آنها رسیده است و زنجیره توزیع و تأمین این اقلام در کشور نیز با هیچ اختلالی مواجه نشده است.

در شرایط فعلی، میانگین تراکنش‌های مرتبط با طرح کالابرگ حدود یک‌میلیون تراکنش در روز اعلام می‌شود که رقم قابل‌توجهی است و این شاخص می‌تواند در میانه فروردین و در آستانه اتمام مرحله دوم افزایش پیدا کند.
آن‌گونه که بررسی مرحله اول طرح فجرانه نشان می‌دهد، مشمولان طرح کالابرگ در روزهای پایانی مرحله او یعنی قبل از نیمه اسفند، مراجعه بیشتری برای خرید داشتند؛ چراکه یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومان قابل‌انتقال به ماه بعد نیست و با اتمام مهلت هرماه، رقم آن برای کسانی که استفاده نکرده باشند، صفر خواهد شد. بنابراین مشمولان باید اقدام به خرید کنند تا بتوانند از این اعتبار بهره‌مند شوند.

طبق اعلام وزارت کار، ۲۲۰ هزار فروشگاه به طرح فجرانه کالابرگ پیوسته‌اند که اسامی و مشخصات و آدرس آنها در برنامه شما درج شده است. همچنین در این سامانه ضمن درج دهک خانوارها، اعتبار مشمولان طرح کالابرگ نیز نشان داده می‌شود.

برای اطلاع از جزئیات طرح کالابرگ و یافتن پاسخ مناسب برای سؤالاتی که دارید، بهترین راه نصب برنامه «شما» است ضمن اینکه افراد می‌توانند هم از طریق کارت‌خوان‌های سیستم فارا در فروشگاه‌ها و هم با شماره‌گیری کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰*ریال، از میزان اعتبار باقی‌مانده خود مطلع شوند.

کد خبر 838043
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 176
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 124
  • مجید IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    89 18
    کالا برگ یعنی یه مشت جنس اشغال و گرونی که به هیچ دردی نمیخوره فقط فقط یارانه نقدی خوبه
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      39 0
      درسته مثل روغن مایع های تقلبی آشغال وغیره
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    39 7
    اگرکسی یارانه معشیتی گرفته ویارانه نقدیش قطع شده اطلاع رسانی کند
    • محمد کارگر IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      18 9
      تو بهمن ماه طرح فجرانه گرفتم اما عوضش یارانه نقدیم قطع شد
    • Korosh IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      6 3
      والا برا ما هم قطع کردن نمیدونیم از کجا پیگیری کنیم این دزدی هاشون رو
    • محسن IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      1 5
      سلام من ماه پیش خیلی راحت خرید کردم هر چی خواستم خریدم روغن مرغ لوبیا شیر شکر پنیر ما چهارنفریم ۸۸۰هزار داشتیم که بیست هزار تومان بیشتر شد که نقدی دادم و یارانه هم برام ریختن ،این ماه فقط رفتم چرخ کرده گرفتم دو کیلو دولتی شد ۵۰۰و خورده ای که دولت سیصد هزار داد بقیه اش رو نقد دادم .اصلا به بعضی مزخرفات گوش نکنید
  • مهدی IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    این چه طرح مضخرفی هست که به تعداد اعضا خانوار باید مبلغ ۵۰۰ هزارتومن تو کارت داشته باشی یعنی هرنفر ۵۰۰ تومن خرید کنی بعد ۲۲۰ تومن شاملت بشه نخواستیم آقا ارزونی خودتون
  • علی US ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    142 6
    یارانه بهمن چیشد .فجرانه رو ریختین ولی یارانه واریز نشد اونم میخاین نریزین .این کارتون جای اینکه هوای مردمو داشته باشین شب عید دارین ازگلوی ماهم میزنین
    • ایرج IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      12 0
      من بهمن کالا برگ استفاده کردم یارانه قطع شد این از این،ماه قبل سوپر مارکتها که پولی از مردم نگرفتن الان جریمهای سنگین براشون اومده وهنوز اون پول خریدکه بابت کالابرگ جنس به مردم دادن دولت یک قرون بهشون نداده خیلی از مغازه دارها دیگه جنس نمیدن،درکل هیچ استفاده نکنیم بهتره
    • محمد IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      17 1
      منم هرجا رفتم همین بود فاتحه بخوانید با این کالابرگ دادن شما باید یک باری از شانه ملت بردارید
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    72 5
    این هم برا پول داراست ما که نداریم نفری ۵۰۰هرارتومن خرج کنیم چی ماه قبلی خوب بود که شرطی نداشت
  • US ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    99 9
    بشنو و باور نکن
  • یه بنده خدا IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    59 2
    واقعا" برا دولت متاسفم چه کمک بزرگی به مردم کرده گیره آورده مردمو چتو تو مرحله اول برا دونفر ۵۰ تومن دادم ۴۷۰ خرید کردم چرا الان مرحله دوم تقسیم شده یعنی برا دونفر فروشگا مرغ بری ۲۰۰ باید از حیب بدی ۱۷۰ کالابرگ تعلق میگیره بعد برا حبوبات باید ۳۰۰ دیگه از جیب بدی ۲۳۰ تومن کالا بهت تعلق میگیره این چه مسخره بازیه گیر آوردین مردم مگه مسخره شمان همش شد به نفع فروشنده ها پودر دستی که ۱۷ تومنه شده ۲۷ تومن همینجور بگیر الی آخر واقعا" چه وضعیه ماه اول خوب بود آدم از یجا هرچی میخواست ورمیداشت
  • حقگو IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    85 8
    همش دروغه ۳۰ درصد مردم خرید نکردند اگر خرید کرده باشند ۲۲۰ هزار تومان ۶۰۰ هزارتومان از حسابشان کم شده این یک نوع سرقت
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      14 0
      اگه میخوان مردم کالا بخرن جوری کنن از هرجا خواستن بخرن چیه فقط جاهای مشخص پس من خرده فروش که مغازم کوچیکه چی
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    62 4
    این چه مسقره بازیه اگه ۵۰۰ داشتم که ۲۰۰ تومن برام چیزی نبود اگه میخان کمک کنند همین۲۰۰ هم نقدی بریزن بحساب یا بگند اندازه همین۲۲۰ کالای رایگان ببریم
  • .m IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    110 3
    .این طرح فجرانه فقط برای برج قبل بود که مردم رو جوگیر کنن تا برن رای بدن ..من به خانوادم گفته بودم برای اسفند ماه اینها یه کاری میکنن که به کسی این ۲۲۰ تومنه رو ندن
  • علی صادقی IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    97 5
    یه کدی دادن که هروقت میزنی میکه اشتباهه
  • مهدی IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    74 4
    فقط می خواستین کارتون راه بیوفته مااگه پول می داشتیم دنبال فجرانه می دویدیم
  • امیر IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    106 1
    دراین مدل مزخرف بیشتر یارانه رو فروشگاهها وفروشنده ها میبلعند.
  • خدا جای حق نشسته IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    67 2
    این چه وضعشه توی شهر اقبالیه استان قزوین میگن باید نفری ۲۸۰هزارتومان خرید کنید تا نفری ۲۲۰ هزارتومان فعال شه وبعد دوباره اونم خرید کنید مرسی واقعا از این همه ناحقی
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    70 4
    در طرح اول فجرانه شرایط بهتر از دومین مرحله فجرانه بود اگرتو حساب ام پول بود چه نیازی به کالا برگ بود یک دفعه بگویید نمی خواهیم پول اعتبار تشویقی بدهیم نیازی به این ادا اتفال نبود خدا هیچ بنده ای رامحتاج نکند
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      2 1
      سلام فروشگاه گندم پونک قزوین خرید کنید راحت میکیرند
  • امیر IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    81 1
    چرا این همه پیچیده شده مردم سردرگم کردین این مبلغ رو هم به یارانه واریز کنید هرکس هر طوری دوست داره خرج کنه بهتره، چون طرح اول عیدانه طوری بود که جنس های اشغال با قیمت های بالا به مردم قالب کردن اینجا فقط به سود مغازه دارها شد،
  • حجت الاه منتظری کرهرودی IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    59 3
    سلام رفتم کالابرگ بگیرم بهم گفتند باید ۲۲۰ازکالابرگو۳۳۰هزارتومننقدبگیرمیعنی۱۳۲۰هزارتومن باید نقدبدم تابتونم خرید کنم ماتحت پوشش بهزیستیم ازکجابیارم
  • بی نام IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    48 5
    چرا یه حرف راست نمی‌زنی این خبرهای دروغ پخش نکن
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    50 24
    هیچ وقت این طرحها به نفع مردم نبوده ونیست
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    76 3
    همش دروغه این مرحله باید هرنفری پانصد هزار تومان خرید کنی تا 220 هزار تومان بهت بدن هیچ کسی این مرحله خرید نمیکنه که فروشگاه ها شلوغ بشه مرحله اول هم بخاطر انتخابات دادن
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    64 1
    بنده هر جا مراجعه کردم جواب منفی بود .. سایت شما غیر فعال است .. و مشکل دارد . لطفا امنتی بر من دهک ششم نگذارید خدا خیرتان دهد
  • رضا صادقی IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    36 0
    طرح فجرانه نگو بگو طرح زجرانه این طرح فقط به سود مغازه دارهاست وسلام
  • فرامرز ریاضی IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    52 2
    از ما برای خرید کالا نفری 5۰۰ تومن میخوان
  • سید IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    58 0
    یاد فیلم رابینهود افتادم که داروغه یک سکه انداخت کف کاسه اون گدا ،تاکه همه سکه های اون بدبخت رو یجا ورداره بزنه بجیب.بنظرم نباید طرحشون رو عوض میکردن مثل بهمن ماه میدادن خوب بود .اینطوری کسی استقبال نمیکنه ازین طرح این مدل شبیه کلاه برداریه
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    60 3
    اگر پول تو کارت داشتم نیاز به کالا برگ نداشتم لقمه رو دور سرتون نچرخونید همون بگید می خواید یارانه رو قطع کنید چرا مردم و سرکار میزارید
  • ش IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    44 2
    مشخصه شما هم از شیتیل بگیر های فروشگاه بزرگ هستی که اینطور مطلب مینویسی و هدفتون نابودی مغازه های کوچیک هست قلمتون رو ارزون نفروشید
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    36 0
    اقا ما رفتیم برا خرید اما گفتن ب ازای هرنفر اول ۵۰۰ تومن خرید از جیب کنید بعد سبد کالا میتونید بردارید .چرا
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    56 0
    سلام.شماکالابرگ میدین چرابایدنفری ۵۰۰تومن توکارباشه اونوخریدکنیم بعد۲۰۰تومن فعال بشه چراکسی پاسخگونیست
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    36 0
    جزئیات دور دوم شارژ یارانه فجرانه | فروشگاه‌ها چگونه سبد کالابرگ می‌فروشند؟ و باید پرداخت و دریافت پول لغو شود!
  • محمد IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    38 0
    جناب همشهری، ایجور ک شما گفتید نیست .ما چند فروشگاه رفتیم . شرط دویست تومن پرداخت از جیب ب ازای خرید همان مقدار از کالابرگ . برقرار هست. . چرا بدون تحقیق خبر نوشتید میگی نه خبرنگار بفرست سطح شهر از فروشگاه ها خبر تهیه کنه. اخه من اگ بخوای از جیب خرید کنم اونم کالا محدود و مشخص .لنگ ای دویست تمن نیستم. بگذریم ک الان جیب اکثر مردم خالی هست . ب ولله ماه قبل ای شرط نبود اما الان شرط شده ک ب اندازه کالابرگ تشویقی ب ازای هر نفر همان اندازه از جیب باید هزینه کرد . چ وضع ش هس اخه!!
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    48 1
    رفتم فروشگاه فروشنده گفت هر نفر جدای ۲۲۰ تومن باید ۵۰۰تومن خرید کنید ای چ قانونیه اخه خو اون ۲۲۰ تومن نده فقط تبلیغ
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      1 1
      یعنی چی من رفتم بخرم گفت باید ۵۰۰به ازای هرنفربریزی من ۵نفرم باید۲میلیون و۵۰۰بدم تا۲۲۰بدن بهم این چه حقه کثیفی هست من ۲میلیون داشتم محتاج تونبودم که
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    38 2
    به نظرم فقط میخوان جنس های اشغال شرکت های که وابسته به خودشون هست به مردم قالب کنن یعنی چی که هر نفر باید مثلا 500 خرید کنه تا 200 شاملش بشه یعنی 300 مازاد باید از جیب بده واقعا چی فکر کردین ما اگه اون سیصد داشتیم که محتاج 200 شما نمیشدیم
    • بهمن US ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      10 0
      رفتم ازفروشگاه رفاه خریدکنم گفت باید یک میلیون اضافه خرید کنی تا تا یک میلیون سبد بهت بدن این چه کاریه اخه کسی که پول نداره نمینونه خرید کنه
  • فیروز IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    36 1
    این‌فقط‌یه‌کلاهبرداری‌جدیده‌‌دولته‌‌.مردم‌تقصیری‌ندارن
  • .رضا IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    40 1
    کالا برگ ماه قبل بهتر بود. رفتم فروشگاه میگه باید حتما ۲۲۰ هزار خرید کنی که اون ۲۲۰ هزار کالا برگ بهت تعلق بگیره. نمیدونم شهر ما ازنا لرستان اینجوریه یا کل کشور این مدلیه
  • نسترن IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    31 1
    والا هرجا میریم میگن باید نفری ۵۰۰هزار خرید کنی تا ۲۲۰تومنت استفاده کنی چ فایده داره
    • سیدکریم عبادی IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      5 0
      شهرما گنبدکاوس هم گفته شما رو گفتن
    • سید IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      4 1
      شهرما گنبدهم گفته شما روگفتن
    • حسن IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      2 0
      سلام نه متاسفانه در کل ایران رایج هستش و کسی هم نیست نظارت کنه و جواب گو نیستن مسئولین محترم کشور
    • خدایاشکرت IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      1 0
      خواهرماهم اهوازیم همه جای اهوازهمین وضعیت لرستان روداره
    • خدایاشکرت IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      1 0
      خواهرماهم اهوازیم همه جای اهوازهمین وضعیت لرستان روداره
  • علی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    29 0
    سلام فروشگاها گفته‌اند یک ملیون باید با کالا برگ خرید کنید خیلی ها ندارند لطفا برسی کنید
  • رقیه IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    26 0
    امروز رفتیم خرید کنیم قند روغن نباتی ونخود خریدم شد ۷۹۰هزار تومن !!!!فقط ۹۰تومنش وگفت که کالابرگ میگیره بقیه شو از موجودی کارت کم کرد
  • رقیه IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    21 1
    چرا نظرم ودرج نکردی نوشته بودم طرحتون مضخرف مضخرف رفتم قند و روغن نباتی و نخود خریدم ۷۹۰هزار تومن شد !!!فقط ۹۰تومنش شامل کالا برگ میشه
  • من IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    22 0
    کالابرگ یعنی چه چه کسی این کاراشتباه را طراهی کرد آخه یک خانواده ۴نفری باید ۲۱۶۰۰۰۰ازکارت خودش پرداخت کن بعدمردم که ندارن باید چه کارکنید اخه توروستا توکارت ۱۰۰۰۰۰نیست
  • علی محمد طالبی IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    24 2
    فروشگاه هرقیمتی دوست دارن حساب می کنن جنس خوب دست مردم نمیدن
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    20 0
    یارانه ی ما را قطع کردن بهمن ماه فجرانه را گرفتیم ولی 25 که شد یارانه ای در کار نبود باید چکار کنیم بابا ما کالا برگ نمی‌خواهیم همون یارانه نقدی بهتره
  • سیدکریم عبادی IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    21 1
    مرحله اول شرط خرید نبود آزاد بودی هرچه می خاستی بخری ولی مرحله دوم که واریز شد 21اسفند هرفروشگاهی رفتیم گفتن به مبلغ واریزی فجرانه باید درحسابت موجودی باشه و220خریدکنی 220فجرانه روی هم 440خریدکنی اینطور که نمیشه کلی از مردم توان خرید ندارن اگثر فروشگاه ازاین طرح خارج شدن این گفته ها روکه نوشتم خودم برای استفاده از مبلغ فجرانه رفتم تجربه کردم ودست خالی برگشتم چون باید 680میداشتم تا 680فجرانه رو استفاده کنم ی خانواده سه نفرپس نشد برگشتم
  • ناشناس IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    24 1
    باسلام واحترام. مسئله این است دراین مرحله يعنی برای هرفرد شامل باید فرد معادل ۵۲۵هزارتومان خودش درحسابش پول موجود باشد تاخرید اتفاق بیفتد يعنی درمجموع ۷۷۵هزارتومان خرید کلی که دولت ازاین مقدار۲۲۰ هزا تومان تشویقی می‌دهد مسئله این است که ۵۲۵هزارتومان موجود ی ندارد يعنی دگه به اش تعلق نمی گیره درواقعه افرادتهیدست شامل نمی شه
    • عبداله IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      7 1
      سلام مسخره کردن مردم به چه قیمتی؟ به قیمت کوچک شدن پدر خانواده پیش بچه هاش... لطفا جمع کنید این بساط شرم و مسخره آور را......
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      2 0
      خداپدراین یکی رابیامرزدفروشگاهی که من رفتم باید۵۰۰ازجیب بدم تا۲۲۰تومن لحاظ بشد
  • DE ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    6 0
    چه فایده داره که به هر فروشگاهی مراجعه میکنیم میگه نفری ۵۲۰ تومن باید تو کارتتون باشه که تا ۲۲۰ تومن تعلق بگیره ما که خانواده چهار نفره ایم باید دومیلیون هشتاد تو کارتمون باشه
  • محسن IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    5 0
    من رفتم یکی از فروشگاه‌های بزرگ یه کیسه برنج به من داده ۷۸۰ هزار، میگه ۹۰ هزار کالابرگ ۶۹۰ هزار بقیه رو خودت باید بدی. اومدیم دیدیم برنج رو از جاهای دیگه با تخفیف همون ۶۹۰ هزار میدن. مثلا این چه کالابرگ بود من گرفتم.
  • هادی US ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    12 0
    خدا خیرتون نده فقط خواستین انتخابات تموم بشه
  • سید احمد نبی IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    12 1
    سلام به همه .برای ما هم ماه قبل کالا برگ فجرانه ۲۲۰ واریز شد ولی کالا برگ ۳۰۰ تومنی که هر ماه می‌گرفتیم رو واریز نکردن .به هر جا وهر سامانه ای مراجعه کردم ،به هم پاس دادن تا ماه تمام شد وخبری از ۳۰۰ تومنی ما نشد .وافعا خیلی تو مضیقه هستیم .وکسی به ما کمک نکرد تا بفهمیم چرا یارانه ۳۰۰ تومنی واریز نشد .
  • رضا حدادی IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    8 0
    عصری رفتم خانواده ۴ نفری کالا برگ بگیرم میگه باید یک میلیون اضافه تو کارتت باشه این چه مسخره بازیه من یک میلیون پول داشتم دیگه شما رو میخواستم چکار همش ملت رو به مسخره گرفتن
  • حسینی هستم از جویبار مازندران IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    4 1
    سلام.فروشگاههای طرف قرارداد این طرح در شهر ما بعضی جاهایک پوستری نصب کردند و بعضی جا ها پوستر ندارند و تاکید براین دارند اگر هر فرد بخواهد ۲۲۰ هزار تومان کامل استفاده کند باید حدود ۷۰۰هزار تومان خرید کند.بطور مثال باید یه بسته ۹۰۰گرمی گوشت گوساله که روی آن قیمت ۴۸۰هزار تومان زده را بگیرد به قیمت ۳۹۰ تومان تا ۹۰ تومان یارانه تعلق گیرد ۵تخم مرغ بگیرد که قیمت ۲۲.۵تومان زده را به قیمت ۲۰.۵ یعنی فقط۲هزارتومان یارانه روغن ۹۰۰ گرمی بگیرد ۵هزارتومان یارانه تعلق می گیرد بقیه مابه تفاوت باید پرداخت شودو۱کیلو شکر ۲هزار تومان یارانه تعلق می گیرد و....یعنی عملا یارانه ای نیست چون این فروشگاه‌ها عملا قیمت های بالا تری نسبت به جاهای دیگه دارند واگه میشد کل یارانه بطور مثال یک بسته گوشت می گرفت ۴۸۰هزارتومان و ۲۲۰تومان از یارانه کم میشد و ۲۶۰ تومان فرد پرداخت می کرد باز قابل قبول بود یا یک فرد بطور مثال ۲کیلو شکر ۱ماکارونی و ..می خرید ۲۲۰تومان پر میشد قابل قبول بود نه اینکه کلی از فروشگاه خرید کند تا شامل ۲۲۰ تومان یارانه گردد.با تشکر
  • علی IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    5 0
    الان ک میری بگیری همه میگن نفری 280 توی کارت بریزید اونم خرید کنید اصلا معلوم نیست کسی جواب گو نیست همه کلاه بردار شدن
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    6 0
    فروشگاهها‌برای‌دادن‌کالامگن‌بایدتوحسابتان‌پول‌باشد.برای‌هرنفر۲۲۰هزا تومان‌وگرنه‌کالافعال‌نمی‌شوداگرتوحسابمان‌پول‌بود‌چراسبدکالامگرفتیم‌باپولمان‌خریدمی‌کردیم
  • عباس IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    5 0
    این ماه یک میلیون ازحساب بازنشسته بیچاره کم کردند،اینو دیگه کجای دلمون بزاریم
  • M IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    5 2
    والله به هر فروشگاهی مراجعه می کنیم میگن هر چقدر می خواهید از مبلغ کالا برگ استفاده کنید باید به اندازه همون مبلغ هم از جیب بدهید، ما اگه داشتیم از جیب بدهیم که دیگه لنگ چندرقاز یارانه و کالا برگ نبودیم
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    5 1
    ماه قبل که یارانه ما رو قطع کردن به خاطر این طرح مزخرف فجرانه و این ماه خدا به دادمون برسد همون یارانه نقدی بدید نخواستیم این فقط به نفع فروشگاه ها شده و بس
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    6 0
    گم شید من که خانواده ام ۴ نفره است هر فروشگاهی میرم میگه باید یک میلبون تومن هم تو کارت خودت باشه تا بتونی از فجرانه استفاده کنی از کجا بیارم سرتون رو بخوره فقط به نفع مغازه دارها شده جنساشونو شب عید بفروشن
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    5 0
    دهک بندی رو بر چه مبنایی حساب میکنید که یکی ۳تا خونه داره ویلا داره ، ماشین به نام داره ،بعد یکی بازنشسته تامین اجتماعی خودش ماشین نداره ، دخترش ماشین داره شده دهک ۸،عدالت کجاست
  • محمدرضامردصالح IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    6 0
    بجای کالا پول نقد بمردم بدبخت بدهند مردم راحت ترمیتوانند وسایل لازم رابخرند بطورمثال من کالا نمیخوام پول نقدمیخوام تابدهکاریم رابدهمگوشت وبرنج وغیره نمیخورم بدکارم بدهیم رامیدهم اگر میخواهید کمک کنید پول بدهید والسلام 447
  • علی IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    6 0
    این اصلا به درد نمی خوره یا باید تمام اجناس شامل حالش بشه یا جمش کنید
  • علی IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    3 0
    این اصلا به درد نمی خوره یا باید تمام اجناس شامل حالش بشه یا جمش کنید
  • علیرضا IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    6 0
    یعنی خدایش این طرح واقعیت داره رفتم فروشگاه میگه که ۳تومن خرج کن تا ۱تومن بهت بدم خوب همین مریخت به حساب مردم یعنی خدا ادمو احتیاج نکنه بد بخت و بیچاره نکنه
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    6 0
    خدا وکیلی حیلی خنده داره یه سری با این شگرد گرفتن یارانه نمی تونن بگیرین
  • ناشناس IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    4 2
    من اگه خودم500 هزار تومن داشتم میرفتم خرید دیگه لازم به 200هزار تومن شما نبود
  • ایرانی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    7 0
    سلام من کالا برگ گرفتم دونفر بودیم حدود ۶۰تومن اضافه گرفت و نفری ۲۲۰تومن خرید کردیم از سوپرمارکت امید وارم از یارانم کم نکنن.
  • ث IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    5 1
    براتون متاسفم شوهرم باسه بچه ۴ ماهه بیکاره ن برنج ن قند وروغن تو خونه ندارم به امید این کالا برگ روزای سختی وبا بچه هام گذروندم الانم دم عیدی چیزی تو خونه ندارم اگه نفری ۵۰۰ تومن داشتم تا کالا برگ بهم تعلق بگیره همونو زودتر می‌بردم واسه بچه هام خرج میکردم منتظره کالا برگ نمی موندم واقعا براتون متاسفم که به فکر شرایط کسایی مث ما نیستید وشر ط وشروع واسه خرید میزارید
  • محسنی پور IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    12 0
    این چکاریه پانصدازجیب خودت بدی بخاطر ۲۰۰تومن.اخرش اونی که نیاز داری نتونی بخری
  • مسلم IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    5 0
    بابا اینقدر مردم رو اذیت نکنید یک ماهه چشم به راه این به حساب یارانه تشویقی بودیم امروز رفتیم میگه باید کلی پول بدید
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    6 0
    ملت عزیز یه چیزی بگم خودتون رو اذیت نکنین اگر وضع مالیتون خوبه و پول تو کارتتون دارین طرح کالابرگ فجرانه بهتون تعلق میگیره اما کارت پولتون خالیه معطل نشین بهتون تعلق نمیگیره
  • Ali IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    5 0
    سلام فروشگاها به اندازه یارانه فجرانه می‌گویند باید خرید اجباری انجام بدید مثلا یک خانواده ۴ نفره ۸۸۰ فجرانه شاملشون میشه فروشگاه میگه باید ۸۸۰ هم خود خرید کنی این چه طرحی هست شاید ی نفر پول نداشته باشه باید چکا کنه
  • محمد رضا IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    7 0
    باسلام در طرح اولیه بهتر بود چون همه ی افراد ندارند که مقداری پول علاوه بر آن 220تومان در کارت ذخیره داشته باشند و انصراف می دهند از خرید ای کاش مثل دفعه قبل فروشگاه ها این مواد غذایی را بدون شرط انجام می دادند
  • محسن IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    3 0
    همش دروغ وسرکاریه..... من ده جارفتم گفتن قطع شده فقط یک مغازه جواب داد۷۳۰ هزارتومان خریدکردم ازاعتبارکالابرگ فقط۱۷۶هزارتومان حساب کرد،دیگه اونقداذیت شدم که دنبال بقیه اش نرفتم،ماخانواده۴نفره هستیم و۸۸۰هزارتومان اعتبارکالابرگ بایدداشته باشیم. خدالعنتتون کنه یه کارهم که میخواین بکنین به سودکارگرزجرکشمون میکنین تایه مقدارشو بتونین پایمال کنین. حرومتون باشه
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    6 1
    آخه طراح ذهن گندیده من ۵نفر عضو خانوادم هست اگر نفری ۵۰۰بدم تا ۲۰۰بگیرم اون هم واسه جس بنجور و گران قیمت میرم همان ۵۰۰میدم شیک مجلسی جنس میگیرم کلک چقدر کلک همه ذهن‌ها خراب شده
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    4 0
    پس چرادر دور دوم کالابرگ فروشگاه‌ها میگن که باید توحساب حداقل ۸۰۰۰۰۰هزارتومان باشه وازحساب خودتان هم خرید کنید وگرنه سبد به شمارمی هیم پیگیری کنید
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    6 0
    ریدم تو این سبدکالا ک باید 523هزار هر نفر تو کارت باشه ک بشه 220هزار خرید کنی فقط مردم را خر میدونن
  • علی IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    6 0
    برای استفاده از این طرح بایستی به ازای هر نفر 750هزار خرید کنید تا بتوانی 220 هزار استفاده کنید. مثلاً خانواده 4نفره بایستی 2975000هزار تومان از جیب خود خرید کنند تا بتوانند کالابرگ را شامل شده واستفاده کنند، دراین صورت کسی نمی تواند از آن استفاده کن، متاسفانه وصد دروغ برای رئیسی ر...
  • مصطفی IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    4 0
    جالبه سری اول گفتند کارتت باید خالی باشه الان که میری مثلا چهار نفری میشه 880ت همون مبلغ تو کارتت باید داشته باشی تا سبد کالا رو بتونی بگیری ما ها خیلی باحالیم متاسفم
  • اواره IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    3 0
    چرااینحوری شده خداروخوش نمیاد ی زن سرپرست ۳تابچه یتیم ی حبه قندتوخونم گیرنمیادمنتظرهمین طرح فجرانه بودم امروزرفتم میگن بایدبه ازای هرنفر۵۰۰تومن خریدکنی تاشاملتون بشه ازخدانمیترسیدنزدیک عیده وماه رمضان بچهام گشنه موندن بچه کوچیک دارم فقط خدابه دادمون برسه 😞😞
  • US ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    4 1
    چه فایده داره ایندفعه هرجا میریم میگن باید دوبرابر مبلغ کالابرگ بزاریم حساب تا بتواتیم حنس لخریم اخه من اکه این مبلغ داشتم نمیدوتم این کالابرک بگیرم شناکه دادید مردم دم ماه رمضان استفاده کنند حداقل بدون شرط گذاشتید هرجا بریم دست خالی برگردیم
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    2 0
    سلام. واقعا متاسفم باسه‌تا بچه ما‌ نه کمک معیشتی داریم نه‌کالا برگ نه سهام عدالت. مستجر که‌هستیم درآمد خوبی‌که نداریم. دهک چهارم هستیم.فک کنم دولت ۱۰ ۲۰ ۳۰ ۴۰ کرده‌به هر که دوست داشته دا ده.ماکه انگار جز این مملکت نیستم.
  • زهرا LT ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    6 0
    با طرح فجرانه وبه مبلغ ۲۰۰ هزارتومان شاخ غول را شکستن خسته نباشید
  • بهروز IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    2 0
    باید به ازای ۲۲۰هزار ۵۰۰هزار خرید کنی
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    2 0
    والا من یه نفرم سرشب رفتم بگیرم ۴۴۰هزارتومن زده ۳۴۰ ازکارت خودم کم کرده ۱۰۰تومن کالا برگ بهم دادن به قول خودشون دهک هم ۳
  • مریم IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    3 1
    واقعاگیج شدیم امروز رفتیم فروشگاه میگن به هر اندازه که بهتون تعلق گرفته باید پول بزارین روش که بتونین فجرانه رو برداشت کنین ماسه نفریم حدود 700 هزار تعلق میگیره میگن باید 700 هزار دیگه بزارین روش که بتونین برداشتش کنین این چه وضعشه نخواستیم ماه قبلم که گرفتیم یارانه روندادن بهمون
  • احمد IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    3 0
    فروشگاه ها به ازای تحویل کالابرگ،میگن بایستی نفری ۲۰۰ تا ۳۰۰ ت(و بعضا حتی بیشتر)،کالای دیگه خریداری کنین.... لطفا پیگیری بفرمایین
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    5 0
    باسلام و احترام این طرح فقط فقط به نفع مغازه داران است ومردم فقیر به ضررشان است خانواده ما برادرم خواهرم دور قبلی هم نتوانستند از کالا برگ استفاده کنند چون در حسابشان پول نبود اگه دولت می خواهد کمک کند فقط نقدی خوب است که با خیال راحت و در مواقع لازم از فروشگاه که خودمان دوست داشتیم خرید کنیم .لطفاً هر کسی مسول است رسیدگی کند .
  • مسیح US ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    3 0
    یه طرح داغونه دیگه. اول ۵۰۰ هزار تومن نقدی خرید باید کنی تا ۲۲۰ هزار تومن بتونی کالا برگ بگیری. ماه اول که برای انتخابات بود چیزی نمیخواستن. از ماه دوم ۵۰۰ باید نقد خرید کنی اونم جنس های اشغال و گرونتر از جنس خوب بهت میدن. پس از طرح استفاده نکنی بیشتر به نفعته
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    1 0
    این چه کالا برگی میگن باید۱میلیون پرداخت کنید هر فروشگاهی میریم میگن۱میلیون باید بدی بعد خرید کنی اگه پول داشتیم چه نیاز به کالا برگ بود
  • مطهره IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    1 0
    به ازای هر نفر ۲۲۰ باید ۵۲۰ هم خرید کنیم امروز رفتیم فروشگاه و مغازه تمام جنسها از قیمت روش هم خیلی بیشتر گفتن.همه فروشگاه خلوت خلوت کسی خرید نمیکرد
  • صدای مردم IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    2 0
    انگار از همه جا بیخبرید.با این شرطی که گذاشتن که باید نفری 530از جیبت خرید کنیدتا220آزاد بشه دیگه کسی کالابرگ نمیگیره.چون یه خانوار5نفره2500نداره.و ...
  • IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    1 0
    سلام. منم چند روزه دارم میرم فروشگاه ها میگن باید پول تو کارت داشته باشی تا بتونی خرید کنی دم عیده کی پول داره چرا مردم مسخره میکنید دست بردارین ندین بهتره
  • اکبر IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    1 0
    مرحله اول راحت خریدکردیم اما مرحله دوم گویا فروشندها قصددارن که جیب ملت راخالی کنن تا بفروشن دولت هم اشتباه کرده اعلام کرده ب ازای هرنفر۷۰ هزا روقتی فروشتدها ۳۰۰ هزا رمیگیرن ازمرحله دوم هیچ کس راضی نیست ی شماره تماس بزارن ملت تماس بگیره کی جوابگوهست
  • سید علی اکبر مرقاتی خویی IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    2 0
    ایا باید دوبرابرنقد و مبلغ کالابرگ بدهیم تا بتوانیم بگیریم ..این کلاه برداری نیست.چه میشد مبلغ این کالا را به حساب می ریختن تا جلو دزدیهای اشکار را وشیادان گرفته میشد.من در خوی استان آذربایجان غربی منطقه ربط هستم دو سوپری شخصی سرکوچه داریم با بیحیایی کاما میگن مبلغ کالا وهمان مبلغ باید نقد بدهید تا کالا را بدهیم .چرا یک مسعول به عنوان مشتری نمیره خودش مشاهده اوضاع مردم ظعیف بدست امده وگوش این کلاهبرداری گسترده ودزدی گرفته بشه؟
  • سید احمد IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    1 0
    دولت بااین کار ملت را در دنیا خورد کرد. از منظر بین الملل کلاس مردم ایران اومد پایین.اگه هدفشون خدمت بود این مبلغ را به یارانه همیشگی اضافه می‌کردند.
  • مهدی IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    3 0
    سلام من الان سه نفر هستم 660 هزار تومن کالا برگ زدن برام رفتم بگیرم میگن باید یک میلیون و دویست هزار تومن خرید کنی تا بهت تعلق بگیره واقعاً از این مسخره ندیده بودم
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    1 0
    سلام من یه زن بی سرپرستم یه دخترم دارم خودموبچه م شب عیدی منتظراین طرح کالا برگ بودیم ‌که شب عیدبریم خریدای خونه روبکنیم دیروزرفتم فروشگاه گفتن باید۵۰۰تومن خریدکنی تابتونی از۲۲۰تومن استفاده کنی خودمودخترم باکمال ناباوری ازفروشگاه اومدیم بیرون همش توراه می گفتیم چکارکنیم برای عید،کمیته م عیدی برای مامددجوا نریخت واقعا چکاربایدبکنیم تصمیم های اشتباه مسولاباعث شده مردم به خاطرفشاراقتصادی دچارانواع بیماریابشن که افسردگی وناامیدی کمترینشه ،متاسفم
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    1 0
    من که نفهمیدم این چه کالا برگیه آخه رفتم فروشگاه گفته به اندازه اون مبلغی که براتون ریختن اونقد هم جدا خرید کنی 😔مال ما یک وصد، بابا شاید من یکو صد نداشته باشم خرید کنم
  • احمد IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    1 0
    من یک خانواده ۴نفره هستم اگه۹۰۰هزارتومان داشم دیگه فجرانه میخواستم چه کار
  • D IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    2 0
    دوراول رایگان برخی مردم خرید کردن الان پولیه کسی نمیره.
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
      0 0
      سلام من هم رفتم ۵ نفریم میگن باید دومیلیون پانصد داخل کارت با شه واقعا
  • صادق US ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    1 0
    دروغ هست الان ملت میخوان خرید کنن میگن باید ۲۲۰هزارتومان هم از حساب شخصی خرید کنید تا این یارانه را خرید بکنید...
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    1 1
    ... این طرح ... که به نفع سرمایه دار شد
  • علی IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    1 1
    فروشگاه ها جنس نمیدهند تا نفری 230هزار تومان باید داخل کارت خودت داشته باشی تا بتونی 220هزارتومان جنس بخری اگه طرف پول داشت که داخل صف نمی ایستاد این چه تشویق هست
  • شهداد RU ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    1 0
    واقعا خجالت نمیکشید؟
  • علی عباسی IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    1 0
    اصلأ هم اینجوری که میگید نیست بنده رفتم نصف یارانه را خرید کردم سه نفریم میشه660هزار تومان 312هزار تومان در خرید اول کم شده حال رفتم دوباره خرید منم طرف میگه باید900هزار تومان خرید کنی تا بتونی الباقی فجرانه را خرید کنی یعنی یه جورایی زور بالا سر هست که باعث میشه فروشنده جنس بیشتری بفروش برساند چون اطلاع رسانی درست انجام نشده و بعضی فروشندگان مردمو بیرون مغازه نگه میدارن و کارتهاشونو میگیرند کد خرید بدن بعد بری داخل فروشگاه خرید کنی که البته همین ازدحام جمعیت نوعی تبلیغ هست
  • پروانه نعمت زاده US ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    بخاطر شلوغی فروشگاه ها نتوانستیم کالا مرحله اول را بگیریم چه کار کنیم
  • Ammir IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    سلام هر فروشگاهی که میریم میگه به اندازه کالا برگ باید پول تو حسابتون باشه این دیگه چه قانونیه منه بیکار از کجا بیارم به اندازه کالا برگ پول داخل حسابم بزارم لطفا یکی جواب بده و این قانون رو درست بکنید ممنون :استان خوزستان شهرستان آبادان
  • M IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    هر کس نه نفع خودش داره کار میکنه
  • نادر IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    ... اخه از کجا بیاریم 500خرید کنیم که 220تومن بتونیم برداریم. لامصب ها همونو ندید دیگ .چرا رو اعصاب روان مردم راه میرید
  • علی IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    این چه طرحی هست که گذاشتید همه رو سردرگم کردیداگه طرف توکارت داشته باشه که نمیاد منت این 220رو بکشه میره خرید میکنه هر فروشگاهی که میری میگن باید به اعضای هر نفر چقدر داشته باشه ما موندیم چکار کنیم انقدر ملت رو اذیت نکنید
  • نوراله درانی پور US ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    ۰باسلام طرح خوبیست ولی اینکه باید کل ‌۱۱ قلم کالا را خریداری نمایند تا از یارانه تشویقی بهره مندشوند مشکل اینجاست که فروشگاه ها اکثرا" گوشت توضیح نمیکنند واگر هم توضیح نمایند قیمت ان ازقیمت سطح شهر بیش از یکصد هزار تومان گرانتر است تقاضا دا رم این مشکل را برطرف نمایند چون گوشت را ا، سطح شهر خریدنمایند به صرف شان است
  • اسی IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    فعلا فروشگاهها میگن باید به ازای هر نفر باید سیصد هزارتومان اظافه خرید کنی تا از کالا برگ استفاده کنی
  • محمود IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    یکی بیادپاسخ بده این چه وضعیتیه؟
  • مممم DE ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    همش دروغه هیچ کس نخریده بایددومیلیون بخری که دویست تمان بدن .کاری کردن که این دویست تمان هم ندن.اینم مال خودتون.اگه میخای بدی بده قرارنیست طرف دومیلیون بخره
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    این چه مسخره بازیه کالا برگ میدیدکه مردم برن مایحتاجشون رو بخرن این دیگه چه مدلیه که باید نفری ۲۳۰تومن هم از جیب بدن مثل آدم بریزید وپول نقد بدید شاید یکی بخوادبره دارو بخره یا سیب زمینی پیاز بخره برای مردم همش تعیین تکلیف نکنید
  • الناز IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    تو مرحله ی دوم فروشگاهها خلوتن چون با این شرط مسخره ای که گذاشتن دیگه کسی خرید نمیکنه. یه روز مصاحبه میکنید میگید فروشگاههایی که تو مرحله ی اول مردمو مجبور به خرید اضافه از جیب خودشون کرده بودن رو جریمه کردیمو کارت خوانهاشونو بستیم. الان خودتون دقیقا همین کار فروشگاههارو میکنید. با این تفاوت که مرحله ی اول فروشگاهها مجبورمون میکردن به ازای هر 220 هزار تومن 50 هزار تومن از جیب خودمون خرید کنیم شما ده برابرشو اعمال کردید...
  • امیر IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    دوستان قبل از واریز شدن نقدی یارانه خرید انجام ندین چون امکان داره یارانه نقدی واریز نشه ،ضمنا این چه طرحی هست که ما باید تو کارت یک مبلغی داشته باشیم تا بتونم خرید کنیم چرا نوبت اول این چیزا نبود چرا نوبت دوم این اضافه شد آخه تو این شرایط بد اقتصادی کی تو حسابش پول داره این پیشنهاد باید به دهک های بالا که ثروتمند هستن یا کارمندان دولت با حقوق بالا بگذارن نه دهک های که کاریگر و ضعیف هستن ، قرار شد دولت یک چیزی به دهک های پایین بده نه اینکه یک چیزی هم بگیره ،
  • شهروند اردبیل IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    باسلام من دیروز به دو فروشگاه مراجعه کردم جهت خرید کالا برگ ،فروشگاه جامبو وآتابابا گفتن مثل قبل نمیدیم برای کالا برگ سه نفر که ششصد و شصت ت میشه باید نزدیک دومیلیون اضافه براون خرید کنی تا بدیم
  • ناهید IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    این طرح خولی است ولی بهتر بود برای افراد تحت پوشش کمیته امداد وبهزیستی این طرح با مبلغ بیشتر اجرایی شود تا به آنها در این تورم وگرانی کمکی شود در ضمن این مبلغ برای افراد یکنفر ه اصلا اقتصادی نیست ودردی از این افراد دوا نمیکند آنها با این مبلغ چگونه خرید کنند فقط بدرد خانوارهای پر جمعیت میخورد ویکنفره ها بهره ای نمیبرند در صورتی که اقلام مورد نیاز برای آنها هم ضروری است
  • طاهر IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    چرا میگن باید تو کارتت ۵۰۰ هزار تومان باشه بعد میتونی بگیری ای ن دیگه چیه
  • زینب IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    سلام بنظر شما من که یک خانواده شش نفره ام اگه 1500 هزارتومان داشته باشم برای1300 کالابرگ میام تو صف های طولانی بایستم واقعا این چه کمکی است
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    در مرحله اول که ازدحام و شلوغی بود ،چون رایگان بود ولی الان مردم با این امید میآیند ذات و قوتی برای فرزندانشان بخرد که با این مشکل مواجه میشوند که باید نصف پول را خودشان بدهند و 2برابر مبلغ که شارژ شده باید خرید کنند مردمی که چشم به را این هستند که کی یارانه ،سبد کالا اعلام میشود با این تورم که توان خرید را ندارند ،و این ایام عیدی که عده ای محتاج نان شب هستند،
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    این چه کمکی است که به مردم میکنید اگر دستشان را میگیرید ،چرا دیگر پایشان را میگیرید،ابن خدمت به خلق نیست،
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    ... همیشه یک چیزی که میدید با بامبول نمیشود فروشگاه ها رفتی میگه ۷۰۰ خرید کن تا ۲۰۰ از یارانه تعلق بگیره ... اگه داشتبم که یارانه بهم تعلق نمگرفت
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    این چه مسخره بازیه دراوردن به ازای هر۲۰۰ هزارتومان بایدتوی کارتت ۲۰۰هزارتومان باشه که بتونی بخری،مثلاما۴نفرهستیم باید۸۸۰هزارتومان به غیراز این که دولت ریخته من توی کارتم ۸۸۰ باشه که خریدکنم
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    برای کالا برگ به فروشگاه مراجعه واعلام نمودند باید در کارت شما ۵۰۰هزار تومان پول باشد تا بتوانید خرید کنید اگر ۵۰۰هزار تومان پول داشتم کالا برگ برای چیم بود لذا مغازه دار برای آن که اجناس خود رابفرشد می گوید هرنفر بابد ۵۰۰هزار تومان پول داشته باشد چه کالا برگی دولت کالا برگ رابه افراد ضعیف داده
  • ... IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    چه فایده ای دارد من دهک یکم سرپرست برای یارانه تشویقی باید 2میلیون50 2هزار خرج کنم از پولم تا یارانه تشویقی بدن
  • محسن علیزاده IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    سلام من مغازه سوپر مارکت دارم کالا برگ گذشته راحت خرید می شد و مردم زیاد استقبال کردن ،ولی امروز ۲۲ بعد پنج روز من یک مشتری کالا برگ نداشتم ...
  • علی IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    من روستایی شیر وپنیر و ماست ماکارونی به چه دردم میخوره که باید اون کالاها را بگیرم گوشت ومرع که در روستاها اصلا موجود نیست دولت اون کا لا هایی که اصلا به درد ما نمیخوره باز ور اعلام میکند بگیرید
  • علی IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    با سلام واقعا این دفعه خیلی مزخرف کردن یعنی ۵۰۰ تومن بدی ۲۲۰ تومن بتونی استفاده کنی که اونم فروشگاه اونقدر گران میدن که همون ۲۲۰ تومن هم هیچ میشه کاش مثل نوبت اول میشد
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    دلیل اینکه مردم از این طرح استقبال کردند از سر نداری هستش که مردم چون آهی در بساط ندارند مجبورند که با یارانه خرید کنند هر روز هم شیوه فروش تغییر میکند این سری فروشندگان اظهار می کنند که حتما باید اندازه یارانه در کارت خود موجودی داشته باشید که بتوانید خرید کنید این هم یه بامبول تازه هست که ملت رو مثل عروسک خیمه شب بازی میدهند وهر روز براشون یه مشکل تازه درست میکنید 463
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    باتمام احترام باید بگوئیم من بازنشسته هم از این طرح استفاده کردم چندین ایراد بزرگ دارد اولا که خریدار حق انتخاب ندارد دوم اینکه مرحله اول مبلغ مشارکت یارانه بگیرخیلی کم ولی در مرحله دوم فرد باید برابر یارانه در کارت پول داشته که معضل بزرگی است من که نهصد هزار تومان داشته باشم خودم خریدمان خرید میکنم خیلی ها این پول ندارن
  • US ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    سلام ببخشید چرا برای خرید کالا برگ نصف خریدی که میکنیم با پول از جیب بدیم لطفا پیگیری کنید بخاطر این موضوع ما نتوانستیم از کالا برگ 5نفرمون استفاده کنیم
  • US ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    سلام ببخشید چرا برای خرید کالا برگ نصف خریدی که میکنیم با پول از جیب بدیم لطفا پیگیری کنید بخاطر این موضوع ما نتوانستیم از کالا برگ 5نفرمون استفاده کنیم
  • حسین IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    اون واسه رای بود تمام
  • مرادی IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    چه کالابرگ که میگن اول باید نفری ۵۰۰ توی کارت داشته باشید بعد حق خرید و برداشت ۲۲۰دارید یعنی یه چهار نفر باید دومیلیون تو کاراتش باشه که بتوان اون ۸۰۰که مال کالابرگ استفاده کنه خوب اگر دومیلیون داشته باشه دیگه چه منتی هست که دولت سرمون میگذاره
  • غلامرضا IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    خوبه ولی فروشگاههایی که گوشت ندارند مردم چکار بایدبکنند
  • بی پول IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    واقعا این دمه عیدی این چه کاریه کردین همه درگیر کالا برگن ...
  • حسین IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    خیلی طرح مزخرفیه.باید برای هر نفر ۵۰۰ داشته باشی تا از ۲۲۰ تومان استفاده کنی.خرشون از پل گذشت.
  • مهدی IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    من دفعه اول کالا برگ فجرانه را خرید کردم بعد از اون .تا حالا کالا برگ520هزار تومانی را شارژ نکردند علتش چیه اینها واقعا میخوان کالا برگ را قطع کنند؟
  • جمال IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    در مورد فجرانه اسفند متاسفانه طرحی غالب شده که شما به اندازه کالابرگ باید پول نقد در کارتان باشد چون به تنهایی نمیتوان کالابرگ را خرج کرد.ایا این تضاد بین سخنان شما و یارانه بگیران نیستً
  • بهزاد IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    1 0
    سلام کلابرگ یعنی توحین به این ملت کشوری به این ثروت مندی هنوزمردم راوادارمیکندکه جمع بشن درب یک فروشگاه ومشخص کنن که مردم چقدرفقیروبدبخت هستن الان هم علام شده که ۲۲۰تومن توکارتت هست وبه هرنفرخانواده هم۲۲۰تومن واریزکن تاکالابرگ شامل شمابشود مردم اگه۲۲۰تومن جدادادشتن که دیگه لازم به کمک دولت نبودکه مثل وام دادنشون هست که ۵۰ میلیون وام میخوای میگن برو۵۰میلیون بریزتوحسابت تا۵۰میلیون وام بهت بدیم
  • محمد جلالوند IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    طرح بسیار مزخرف یه باید نفری ۵۰۰ هزار خرید کنی تا بتونی ۲۲۹ کالا برگ بهت بدن اگه ۵۰۰ داشتم دیگه مرض نداشتم ب ا ۲۰۰ هزلر بدوم
  • محمد جلالوند IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    ماه قبل رفتم سوپر مارکت نزدیک خونه بدون اینکه تو صف بمونم هرچی خواستم خریدم الان هرجا میری میگه اول ۵۰۰ خرید کنید هرنفری بعد کالا برگ فعال میشه این دیگه چه مدلیه کسی هم نیست که رسیدگی کنه
  • یونس IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    کالا برگ به مردم میدن ولی درمقابل معادل ان مبلغ باید تو کارت پول باسه اخه مردم فقیر که پول ندارن از کجا باید معادل پول کارت برگ کارتشون باید شارژ کنند اگه واقعا دلتون بحال این مردم میسوزه پیگیرری کنید
  • ی همون IR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 1
    مراجعه کردم برای برای دریافت ۲۲۰هرزارتومان سه نفریم گفتن شما نفری ۵۰۰هزار تومان داشتهباشین تا ۲۲۰هزار بدیم جنس آنقدر گران میدن ۲۲۰هزارتومان توی آن گم میشه واقعا طرح مزخرفی
  • میثم IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    من خودم مغازه دار هستم مثل ماه قبل دارم سبد کالا میدم
  • محمد IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    سلام ، بنده رفتم خرید کنم ، گفتن که باید ۶۶۰ تومن مازاد خرید کنی ، تا بتونی از ۶۶۰ تومن کالابرگ هم استفاده کنی ، یعنی جمعا ۱/۳۲۰
  • و.ر IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    1 0
    آخرراه دیگه گذاشتید بابا یکی مثل قشرضعیف ما که پول کرایه ماشین تا فروشگاهم ندارم چطورمیتونه پنج میلیون خرید
  • هاشم IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    1 0
    چرا باید دو برابر مبلغ فجرانه خرید باید کرد شاید پولی نداشته باشیم
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    1 0
    سلام یارانه کالا برک خوب بود اما یارانه فجرانه خوب نیست فروشگاه ها به ما می‌گویند باید 500تومان باید خودمان پرداخت کنیم چون من بهزیستی هستم خیلی فقیر هستم خودم وبچه من هم هر دو معلول هستیم به فکر ما باشید
  • محمدیوسف IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    1 0
    طرح کلاه برگه. مردم رومجبور میکنند از فروشگاه‌های موردنظر خودشون خرید کنند گذشته از فروشگاه‌های کوچک. بقیه مال همونهایی هست که تصمیم میگیرند
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    2 0
    والا بخدا این طرح فجرانه اول رایگان دادن برای اینکه مردم برن پای صندوق رای بدن مردم را گول زدن مایه خانواده پنج نفر از کجا بیاریم نفری پانصد تومن بدیم تلاوت 220هزارتومان آزاد بشه من اگه اون دومیلیون پانصد داشتم دیگه. دست گدایی پیش شما دراز نمیکردم
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    4 0
    ... خدا ازشون نگزره
    • احمد IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      0 0
      با سلام این طرح فقط برای پولدارا خوبه
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    مشکل دریافت کالا برگ هنوز هم در نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه حل نشده است چون به خاطر که پول می گیرند و هم سیستم قطع است چرا؟
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    مشکل دریافت کالا برگ هنوز هم در نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه حل نشده است چون به خاطر که پول می گیرند و هم سیستم قطع است چرا؟ مشکل اصلی دریافت کالا برگ 100 درصد فقط دریافت پول از مردم است.
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    0 0
    هیچ صفی برای دریافت کالا برگ وجود ندارد به خاطر که دریافت پول دیگر هیچ کسی از کالا برگ استفاده نمی کند. مشکل دریافت کالا برگ هنوز هم در نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه حل نشده است چون به خاطر که پول می گیرند و هم سیستم قطع است چرا؟
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    1 0
    بیش از ۸۵ درصد مردم از طرح کالابرگ به علت دریافت پول نقد استقبال نکردند.
  • خداداد IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    0 0
    سلام عرض ادب بخدا واریز کنند تو کارت تا بفهمند چکار مکنن
  • US ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    0 0
    ما در اسفند خانواده چهارنفره رفتیم با کارت معیشتی خرید کنیم گفتن برای چهار نفر باید 800 خرید کنید 800 هم یارانه تعلق میگیره دنبال فروشگاهی بودیم که همه رو از یارانه خرید کنیم طول کشید تا 7فروردین که رفتیم فروشگاه گفت حساب معیشتی شما صفره🤔 والا نمی دونم این دیگه چه جور یارانه ی معیشتی بوده....