فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این بچه‌ها در عملیات نصر به فرماندهی بنی‌صدر محاصره و مظلومانه شهید شدند، افزود: به نظر من موقعیت هویزه را باید بگذارند موقعیت عبرت؛ عبرت از اینکه ما تا دست به زانوی خودمان نگیریم نمی‌توانیم پیروز شویم.

محسن رضايي

به گزارش همشهری آنلاین، سردار سرلشکر محسن رضایی در جمع زائران راهیان نور زیارتگاه شهدای هویزه با بیان اینکه همین شهدایی که شما اینجا کنار مزارشان نشسته‌اید، راز و رمز پیروزی ایران در دفاع مقدس هستند، گفت: تصور خیلی‌ها این است که ارتشی به ارتش دیگر حمله کرده است و در نهایت هم ایران توانسته زمین‌هایش را پس بگیرد؛ ولی مسأله به این سادگی نیست؛ ارتشی که به ایران حمله کرد کاملا مجهز بود؛ اما ارتش ایران به دلیل حوادث دوران انقلاب اسلامی تقریبا از دست رفته بود؛ سپاه هم شهری بود و نظامی نبود؛ تیپ و لشکر نداشت.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این بچه‌ها در عملیات نصر به فرماندهی بنی‌صدر محاصره و مظلومانه شهید شدند، افزود: به نظر من موقعیت هویزه را باید بگذارند موقعیت عبرت؛ عبرت از اینکه ما تا دست به زانوی خودمان نگیریم نمی‌توانیم پیروز شویم؛ اگر از مردم، جوانان، ابتکارات و خلاقیت‌هایشان استفاده نکنیم، پیروزی میسر نمی‌شود.

سرلشکر رضایی ضمن روایت عملیات نصر گفت: در این نقطه برادران ارتشی ما صبح زود به فرماندهی بنی‌صدر حمله کردند؛ ساعت‌های اولیه عملیات، پیشروی خیلی خوب بود؛ بیش از 800 اسیر گرفتند، اما بعد پاتک عراق شروع شد و همه از هم پاشیده شدند. تنها کسانی که مانده و تا آخرین قطره خون و فشنگ‌شان جنگیدند، شهید علم الهدی و یارانش بودند.

وی افزود: اینجا نشان داده شد که تکنولوژی، مهمات و توپخانه بدون آدم‌های مؤمن و متعهد به جایی نمی‌رسد و آدم های مؤمن هم برای موفقیت باید تجهیزات و امکانات به دست آورند و این عبرتی شد تا بعد از این، عملیات‌های ایران متحول شود. درواقع سرآغاز پیروزی‌های جنگ از یک شکست و شکست‌های ماقبلش به دست آمد.

به گزارش تسنیم، گفت و گو با زائران و پاسخ به پرسش‌های جوانان، بازدید از برخی غرفه‌های نمایشگاهی و دیدار با تعدادی از خانواده‌های شهدای هویزه از دیگر برنامه‌های سفر محسن رضایی به زیارتگاه شهدای هویزه بود.

کد خبر 837941
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha