گروه‌های تبهکار به چند ساختمان دولتی از جمله کاخ ریاست جمهوری در پورتو پرنس، پایتخت کشور هائیتی حمله کردند، پیرو این شلوغکاری‌ها، رییس یکی از دارودسته‌های تبهکاری هائیتی اعلام کرد که اگر آریل هانری، نخست وزیر این کشور از سمتش استعفا نکند، جنگ داخلی به‌راه خواهد انداخت.

به گزارش همشهری آنلاین، چرایزر که به «باربیکیو» شهرت دارد، به همراه سایر باندهای تبهکار که بخش اعظمی از هائیتی تحت کنترل دارند، هفته گذشته و همزمان با سفر هانری به پورتو ریکو، در حمله‌ای هماهنگ اقدام به عزل او کردند.

رییس این باند تبهکار که پیش‌تر افسر پلیس بود و به اتهام نقض حقوق بشر تحت تحریم سازمان ملل متحد قرار دارد، گفت: اگر آریل هانری استعفا نکند و جامعه بین‌الملل به حمایت از او ادامه دهد، ما مستقیماً به سمت جنگ داخلی و نسل‌کشی حرکت خواهیم کرد.

او افزود: اینکه هائیتی به بهشت یا جهنم برای ما تبدیل شود، به یک مشت پولدار که در هتل‌های بزرگ زندگی می‌کنند، ارتباطی ندارد و آنها نمی‌توانند درباره سرنوشت مردمی که در محله‌های ضعیف زندگی می‌کنند، تصمیم بگیرند.

دارودسته‌های تبهکاری دوشنبه گذشته بیرون از فرودگاه بین‌المللی «توسان لوورتیور» واقع در «پورتو پرنس» پایتخت هائیتی به روی پلیس آتش گشودند. پیش‌تر، باندهای تبهکاری به دو زندان بزرگ هائیتی یورش برده و هزاران تبهکار را آزاد کرده بودند. دولت هائیتی پس از این حادثه که اوایل هفته رخ داد، در این کشور وضعیت اضطراری اعلام و مقررات منع آمد و شد وضع کرد.

ناآرامی‌ها در هائیتی از اواخر ماه فوریه و پس از آن آغاز شد که نخست‌وزیر این کشور در تلاش بود استقرار یک گروه خارجی در هائیتی را برای مبارزه با گروه های تبهکار هماهنگ کند.

کد خبر 837827
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha