چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

گروه حوادث: کودک 8 ساله با نوشتن نامه‌ای از قاضی دادگاه خانواده خواست تا پدر و مادرش را که مدتی قبل از هم جدا شده‌اند، آشتی دهد.

«سلام آقای قاضی، من ساناز 8ساله هستم و می‌خواهم مادر و پدرم با یکدیگر زندگی کنند. ما مثل زنبورهای عسل هستیم که برای ساختن خانه‌‌مان به یکدیگر احتیاج داریم. من دوست ندارم پدر و مادرم از یکدیگر جدا زندگی کنند. من هر دوی آنها را در کنار هم احتیاج دارم».

این جملات، بخشی از نامه دختربچه 8 ساله‌ای است که چند روز پیش  در اختیار قاضی شعبه 268 دادگاه خانواده قرار گرفت.

در کنار این نامه یک نقاشی به چشم می‌خورد که تصویر چند زنبور عسل و گل را نشان می‌داد و دختر خردسال در آن از قاضی خواسته بود تا پدر و مادرش را با هم آشتی دهد.

قاضی عموزادی با اعلام این خبر به همشهری گفت: یک سال  پیش زوج جوانی به دادگاه خانواده مراجعه کردند و به خاطر نداشتن تفاهم از یکدیگر جدا شدند. در این بین حضانت تنها فرزند آنها به نام ساناز به پدر داده شد و این کودک زندگی با پدرش را آغاز کرد. با توجه به محتویات پرونده به مادر نیز اجازه داده شد تا فرزندش را هفته‌ای یک‌بار ملاقات کند.

وی ادامه داد: ارتباط بین مادر و فرزند ادامه داشت تا اینکه چندی قبل نامه‌ای از این دختر بچه به شعبه 268 دادگاه خانواده ارسال شد. وقتی نامه را باز کردم با کمال تعجب با یک نقاشی و جملاتی که زیر نقاشی نوشته شده بود، روبه‌رو شدم که ساناز آن را برایم ارسال کرده  بود.

قاضی عموزادی افزود: به‌دنبال دریافت این نامه، مادر و پدر ساناز برای مشاوره به دادگاه خانواده احضار شدند. مادر ساناز صبح دیروز با حضور در دادگاه گفت که به‌خاطر نداشتن تفاهم به‌صورت توافقی از همسرش جدا شده اما هم‌اکنون با توجه به اینکه دخترش از این وضعیت خسته شده حاضر است به خاطر وی دوباره زندگی مشترکش را آغاز کند.

قاضی شعبه 268 دادگاه خانواده با توجه به اظهارات زن جوان دستور احضار پدر خانواده را نیز صادر کرد تا درصورت موافقت او، زندگی آنها بار دیگر در کنار هم ادامه پیدا کند.

قاضی عموزادی همچنین با اشاره به اینکه زوج‌‌هایی که دارای مشکلات هستند و تصمیم به جدایی می‌گیرند باید تمام جوانب کار را مد نظر داشته باشند، یادآور شد: زوج‌های جوان با کمی گذشت می‌توانند نه تنها برای خود بلکه برای فرزندان‌شان نیز زندگی و آینده خوبی را رقم بزنند.

وی ادامه داد: درست است که ساناز دختر کوچکی است اما او همه چیز را می‌فهمد و می‌داند که اختلاف پدر و مادرش باعث جدایی آنها شده است و او تنها وقتی احساس خوشبختی خواهد کرد که هر دوی آنها را در کنار هم داشته باشد.

کد خبر 83751

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز