«نیکی هیلی» آخرین رقیب جمهوری خواه دونالد ترامپ از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در حالیکه گفته بود تا ماه ژوئیه باقی خواهد ماند، کناره گیری کرد.

نیکی هیلی

به گزارش همشهری آنلاین، نیکی هیلی سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در کارولینای جنوبی اعلام کرد: زمان پایان کارزار انتخاباتی من فرا رسیده است.

نیکی هیلی گفت: «اکنون زمان تعلیق کارزار من فرا رسیده است . من اعلام کرده بودم که هدفم شنیده شدن صدای آمریکایی ها است . من این کار را کردم، پشیمان نیستم.»

این سیاستمدار جمهوریخواه آمریکا با تبریک به دونالد ترامپ به عنوان نامزد منتخب جمهوریخواهان ادامه داد:« اگر چه دیگر نامزد نخواهم بود اما از صدایم برای اهداف دیگر که به آنها اعتقاد دارم، استفاده خواهم کرد.»

هیلی به عنوان تنها رقیب دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مبارزات انتخاباتی مقدماتی ریاست جمهوری جمهوریخواهان پنجم مارس ۲۰۲۴ برابر با ۱۵ اسفند ماه موسوم به «سوپر سه شنبه» یا «سه شنبه بزرگ» حضور یافته بود.

ترامپ در ۱۴ ایالت از ۱۵ ایالت مورد رقابت حزب جمهوری خواه در روز سه‌شنبه بزرگ را پیروز شد اما نیکی هیلی تنها با غلبه در رقابت ایالت ورمونت توانست پیروز شود.

هیلی حتی در ایالت خود یعنی کارولینای جنوبی که دو بار به عنوان فرماندار آن انتخاب شده بود، با بیش از ۲۰ درصد اختلاف با ترامپ، شکست خورد. تیم ترامپ فشار زیادی بر هیلی آورده بود تا از بازی خارج شود و یک پیروزی بزرگ دیگر می تواند یک امتیاز مهم به نفع آنها باشد.

هیلی مقدار حمایت مالی قابل توجهی برای کارزار انتخاباتی خود بدست آورده و گفته بود تا زمان برگزاری کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در ماه ژوئیه در رقابت باقی خواهد ماند، تا شاید نمایندگان با توجه به مشکلات قانونی ترامپ، نامزد دیگری را انتخاب کنند.

جو بایدن و دونالد ترامپ روسای جمهور کنونی و پیشین آمریکا توانستند در انتخابات درون حزبی "سه شنبه بزرگ" در اکثر رقابت ها بر رقیبان خود پیروز شوند.

انتخابات امسال ریاست جمهوری آمریکا (نوامبر ۲۰۲۴) یک لحظه حیاتی برای بایدن و ترامپ است که به ترتیب رقبای اصلی برای نامزدی ریاست جمهوری دموکرات و جمهوری خواه خواهند بود.

ترامپ از سال ۲۰۱۶ که برای اولین بار به ریاست جمهوری رسید، یکی از چهره‌های برجسته حزب جمهوری‌ خواه است که در انتخابات سال ۲۰۲۰ از رقیب دموکرات خود جو بایدن شکست خورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پنجم نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

کد خبر 837436
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • ایرانی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    ترامپ رای نمیاره .سرنوشت انتخابات آمریکادردست سران صهیونیست است و انان باترامپ رابطه خوبی ندارند وطرفدارش نیستند.