بیوه الکسی ناوالنی از روس ها خواست به تظاهرات روز انتخابات علیه پوتین بپیوندند. وی همچنین از روس‌ها خواست تا ظهر روز ۱۷ مارس به تظاهرات روز انتخابات بپیوندند و علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور رای دهند یا آرای خود را به صورت باطله در صندوق بریزند.

یولیا ناوالنایا

به گزارش همشهری آنلاین، رویترز نوشت: یولیا ناوالنایا از روس‌ها خواست تا ظهر روز ۱۷ مارس به تظاهرات روز انتخابات بپیوندند و علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور رای دهند یا آرای خود را به صورت باطله در صندوق بریزند.

ناوالنایا در ویدئویی در یوتیوب گفت: از جمعیتی که در تشییع جنازه همسرم الکسی شرکت کردند امیدوار شدم.

او از مردم خواست تا به اقدام ۱۷ مارس بپیوندند که تا آرزوی ناوالنی برآورده شود. ایده او این بود که مردم می توانند بدون هیچ گونه خطر دستگیری، با حضور همگانی در روز انتخابات در شهرهای سراسر کشور، اعتراض خود را ثبت کنند.

یولیا ناوالنایا گفت: ما باید از روز انتخابات استفاده کنیم تا نشان دهیم که وجود داریم و تعدادمان زیاد است. ما مردم واقعی و زنده هستیم و با پوتین مخالفیم. کار بعدی چیست؟ انتخاب باشماست. شما می توانید به هر نامزدی به جز پوتین رای دهید. می توانید برگه رای را خراب کنید، می توانید با حروف بزرگ روی آن بنویسید ناوالنی و حتی اگر اصلاً فایده ای در رای دادن نمی بینید، می توانید بیایید و در محل رای گیری بایستید و سپس بچرخید و به خانه بروید.

گفتنی است الکسی ناوالنی در یک زندان در نزدیکی قطب شمال به دلیل آنچه ایست قلبی عنوان شده فوت کرد. مخالفان حکومت پوتین، او را مسئول مرگ ناوالنی می‌دانند. از زمان مرگ او، همسرش تلاش کرده جای او را در صدر اپوزوسیون روسیه بگیرد.

کد خبر 837355
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha