همشهری آنلاین: مجلس نمایندگان اردن قاطعانه ایده‌هایی را که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه درباره فلسطینیان مطرح کرد، "افراطی" و "سیاست‌های رادیکال" خواند.

خبرگزاری آلمان از امان گزارش داد، این مجلس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: "سخنرانی بنیامین نتانیاهو در وفاداری به صهیونیسم در ابراز نظریه نظامی تندروی کرده و سیاست‌های افراطی را اعلام کرده که نافی منطق حق و عدالت است و قطعنامه‌های بین‌المللی را نقض می‌کند."

این مجلس با این موضع‌گیری به اظهارات نتانیاهو مبنی بر پذیرش "کشوری غیرنظامی‌شده" و همچنین امتناع وی از بحث درباره موضوع بیت‌المقدس و آوارگان در صورت از سرگیری مذاکرات با فلسطینی‌ها واکنش نشان داد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی وعده داد بیت‌المقدس به شکل یکپارچه پایتخت این رژیم بماند و با بازگشت آوارگان فلسطینی مخالفت کرد که وطن‌شان را پس از تاسیس این رژیم در سال 1948 ترک کرده و به دیگر کشورهای عربی رفتند.

نمایندگان مجلس اردن گفتند: "هدف سخنرانی نخست‌وزیر اسراییل ایجاد شرایطی است که به اشغال نظام‌مند، توسعه‌طلبی، غصب زمین، تروریسم دولتی و همه اشکال رادیکالیسم و افراطی‌گری کمک کند."

این مجلس قویا از "حق آوارگان فلسطینی برای بازگشت به خانه‌های‌شان" حمایت و اعلام کرد بازگشت بیت‌المقدس شرقی به حاکمیت عربی "اجتناب‌ناپذیر" است.

رژیم صهیونیستی بیت‌المقدس شرقی را همراه با کرانه باختری در سال 1967 در جنگ شش روزه به زور از اردن گرفت.

کد خبر 83717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز