سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هکرهای ایرانی با راه‌انداختن مجموعه‌ای از حملات اینترنتی علیه وب‌سایت‌های طرفدار نامزد رقیب و مختل کردن فعالیت آن‌ها، اعتراض خود را به‌ یکدیگر ابراز کردند.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش پی سی ورلد، روز دوشنبه (25 خرداد) سایت‌های متعلق به برخی خبرگزاری‌های ایرانی، سایت‌های خبری و وب‌سایت‌های برخی سازمان‌های دولتی به‌دنبال ارسال شدن ابزارهایی که برای مسدود کردن سایت‌ها با ترافیک طراحی شده بودند، غیرقابل دسترس شدند و بازدیدکنندگان آن‌ها با پیام‌های خطای server is too busy روبه‌رو می‌شدند.

طبق گزارش وبلاگ zdnet، این اقدام از طریق سرویس میکرووبلاگ‌نویسی توییتر هماهنگ شد. [مطالعه هاروارد بر روی فعالیت‌های کاربران توییتر]

این نوع حمله اینترنتی که به داس معروف است، به ابزار اعتراض سیاسی استاندارد تبدیل شده و طی سال‌های اخیر توسط معترضان زیادی در حملات اینترنتی به کار گرفته شده است که حمله به سایت‌های استونی در سال 2007 و به گرجستان در سال گذشته از جمله این مواردند. [مفاهیم: انواع حمله‌های کامپیوتری چیست؟]

بر اساس این گزارش، در این حملات کاربران اینترنت به استفاده از ابزار خودکار به‌روز کردن صفحه مانند Pagereboot.com تشویق شدند، اما ابزارهای سفارشی حمله داس نیز مورد استفاده قرار گرفتند. یکی از این ابزارها به نام BWRaeper به یک گروه اینترنتی ایرانی ارسال شد و ابزارهای دیگر نیز از طریق توییتر و وبلاگ‌ها تبلیغ شدند.

به گفته Dancho Danchev، یکی از خبرگزاری‌های ایرانی هم یک قطعه کد وب را به صفحه خود اضافه کرد که این حملات را به وب‌سایت‌های مخالفان هدایت می‌کرد.

کد خبر 83688

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز