کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه درباره بیانیه شب گذشته شورای همکاری خلیج فارس که مدعی مالکیت کویت و عربستان سعودی بر میدان آرش شدند، صحبت کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، کنعانی گفت: مواضع اصولی خود را مبتنی بر قوانین و مقررات و حقوق بین‌الملل اعلام کردیم. طرح ادعاهای بی اساس و یکجانبه هیچ حقوقی را برای مدعی ایجاد نخواهد کرد.

وی افزود: در ارتباط با بهره برداری از منابع مشترک در خلیج فارس و میدان آرش، جمهوری اسلامی ایران براساس مذاکرات دوجانبه خود با دولت کویت و سوابق مذاکراتی که در این زمینه وجود دارد، همواره بر همکاری سازنده مبتنی بر منافع و مصالح مشترک تأکید کرده است و در گفت‌وگوهای دوجانبه با مقامات کویتی بر تداوم مذاکرات حقوق و فنی تاکید کردیم. نگاه ما به مناسبات با همسایگان نگاه مبتنی بر تلاش برای ایجاد فضای مثبت و سازنده و تامین منافع مشترک و حل و فصل موضوعات مورد اختلاف از طریق گفت‌وگوهای فنی و دوستانه و خارج از طرح موضوعات در چارچوب رسانه‌هاست.

کنعانی گفت: طرح این موضوعات در فضای رسانه‌ای و درج آن در بیانیه‌های یکجانبه به هیچ وجه کمک کننده نیست.

سودان از ایران پهپاد خریداری کرده است؟ | ادعای عجیب غرب درباره جنگ افروزی ایران در سودان

سخنگوی وزارت خارجه درباره ادعای وال استریت ژورنال مبنی بر درخواست ایران از سودان برای ساخت پایگاه در دریای سرخ و رد این موضوع از سوی وزیر خارجه سودان بیان کرد: آفتاب آمد دلیل آفتاب. وزیر خارجه سودان تکذیب کرده و در خبرها نیز آمده است و نفس ادعایی که مطرح شده همانطور که وزیر خارجه سودان مطرح کرده ادعای بی اساس با انگیزه و اهداف سیاسی است.

کد خبر 836698
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha