ستاد انتخابات کشور آخرین نتایج شمارش آرای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری را در ۱۹۸ حوزه از ۲۰۸ حوزه انتخابیه اعلام کرد که تاکنون انتخابات مجلس در ۱۵ استان به دور دوم کشیده شده است.

تصاویر اختصاصی همشهری از شمارش آرا انتخابات ۱۴۰۲| مسجد پنبه چی

به گزارش همشهری آنلاین، فرایند انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با اعلام «احمد وحیدی» وزیر کشور در (۱۱ اسفند) برگزار شد و در برخی از شعب تا نیمه شب اخذ رای از مردم ادامه داشت.

در این انتخابات یک هزار و ۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در ۳۱ استان در نظر گرفته شد که ۱۵ هزار شعبه سیار و ۴۴ هزار شعبه ثابت بودند.

با پایان یافتن فرآیند اخذ رای در ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۱ اسفند، شمارش آرا در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور آغاز شد که تا لحظه مخابره این گزارش، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ حوزه انتخابیه از ۱۵ استان به دور دوم کشیده شد.

بر اساس قانون، نامزد منتخب باید دست کم ۲۰ درصد آرای صحیح مأخوذه را به خود اختصاص دهد. همچنین هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات در اطلاعیه‌ای از نامزدهایی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایت دارند، خواست شکایت مستند خود را اعلام کنند.

انتخابات در کدام حوزه‌ها به دور دوم کشیده شد؟+ جدول

انتخابات در کدام حوزه‌ها به دور دوم کشیده شد؟+ جدول

کد خبر 836435
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha