محمدحسن قدیری ابیانه گفت: اگر برآیند مشارکت در انتخابات مجلس دوازدهم حتی ۴۰ درصد هم باشد از بسیاری از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها واقعی تر و در عین حال سالم تر است.

قدیری

به گزارش همشهری آنلاین، محمدحسن قدیری ابیانه، فعال سیاسی درباره انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:در ده ها کشور حضور مردم در انتخابات اجباری است و کسانی که در انتخابات شرکت نکرده‌اند، مجازات‌های نقدی و محرومیت از حقوق اجتماعی در انتظار آنان خواهد بود.در این کشورها معمولا رقم مشارکت بالاست. اما در ایران اسلامی انتخابات به صورت کاملا آزادانه برگزار می‌شود وشرکت کنندگان در انتخابات نقش تعیین کننده ای در پیروزی نامزدهای خود دارند.از نظر قانونی هر نامزدی حتی با پایین ترین آرا نیز وارد مجلس شود، اختیاراتش با فردی که با بالاترین آرا وارد مجلس شده است، تفاوتی ندارد و اختیارات آنان نیز تغییری نمیکند. بنابراین در هر صورت مجلس شورای اسلامی با هر مقدار از مشارکت مردم تشکیل شده و عده ای نیز به مجلس راه پیدا میکنند
در حقیقت شب گذشته شب قدر چهار سال آینده‌ی کشور به حساب می آید. کسانی که نیز شرکت نکردند داوطلبانه حق رای خود را به کسانی واگذار کردند که در انتخاب شرکت کردند و در حقیقت ضریب اثردهی رای آنان را افزایش دادند.

وی ادامه داد: اما در این دوره از انتخابات مجلس هجوم تبلیغات و جنگ روانی دشمنان جمهوری اسلامی مواجه بوده ایم. اما علاوه بر این موضوع موج سرما نیز در کشور یکی از عوامل بازدارنده برای حضور در انتخابات بوده است . تا جایی که به گفته هواشناسی در برخی از شهرستان‌ها و روستا ۱.۵ متر برف آمده است. بنابراین اگر میشد انتخابات مجلس از اواسط زمستان به اوایل بهار یا تابستان منتقل شود هم برای رای دهندگان شرایط بهتری ایجاد میشد و هم این امکان در اختیار نامزدها قرار میگرفت تا برنامه‌های خود را برای مردم این مناطق سردسیر معرفی کنند. البته امیداورم غیر از این مورد در اصلاح قانون انتخابات هم فرصت بیشتری برای دستگاهای اجرایی و شورای نگهبان برای ارزیابی نامزدها فراهم شود و هم فرصت بیشتری در اختیار نامزدها قرار گیرد چرا که برای یک نامزد این امکان وجود ندارد تا در مدت فعلی لحاظ شده برای تبلیغات به تمام روستاها و شهرستان‌ها مراجعه کند و برنامه های خود را ارائه دهد.

قدیری ابیانه در پایان یادآوری کرد: از سوی دیگر اقدام صداوسیما در ایجاد کانال های انتخاباتی در ۲۰۰ منطقه، فعالیت ارزنده ای بود اما اطلاع رسانی این موضوع و نحوه فعالسازی آن به خوبی برای مردم تبیین نشد. به هرحال اگر برآیند مشارکت در انتخابات مجلس دوازدهم حتی ۴۰ درصد هم باشد از بسیاری از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها واقعی تر و در عین حال سالم تر است. چرا که یکی از ویژگی های انتخابات این است که همیشه اکثریتی که به نامزدهای مورد نظر خود رای داده اند و باعث پیروزی نامزدهای مورد نظر خود میشوند از این اتفاق خوشحال خواهند شد. البته آن هایی که نامزدشان به مجلس راه پیدا نمی‌کند نیز باید از برگزاری انتخابات سالم و مشارکت مردم در صندوق‌های رای گیری خشنود باشند. رهبر معظم انقلاب نیز در اولین دقایق شروع رای گیری در تعبیری دقیق فرمودند که در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست و همین جمله اهمیت بالای مشارکت در انتخابات را یادآور میشود.

کد خبر 836170

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    1 0
    حرف ...
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    3 0
    هوای تهرانم از هوای اروپا تمیزتره! اگه همین اروپا نبود...