دوشنبه ۵ تیر ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

تدابیر امنیتى که دولت آمریکا پس از یازدهم سپتامبر سال 2001 اتخاذ کرد، تنها شامل شنود محرمانه‌ مکالمات تلفنى نمى‌شده است.

در خبر ها آمده است که تدابیر امنیتى که دولت آمریکا پس از حملات یازدهم سپتامبر سال 2001 اتخاذ کرد، تنها شامل شنود محرمانه‌ى مکالمات تلفنى نمى‌شود، بلکه آنگونه که به تازگى جراید این کشور منتشر کرده‌اند، ایالات متحد آمریکا تبادلات مالى جهانى را تحت نظر داشته و با کمک یک انجمن مالى بین‌المللى در بلژیک به اطلاعات بانکى جهانى در سطح وسیعى دسترسى پیدا کرده است.

راهبرد مبارزه‌‌ى جهانى آمریکا با تروریسم که پس از حملات یازدهم سپتامبر 2001 شدت یافت،‌ از طریق راهکارهایى صورت گرفت، راهکارهایى مانند شنود محرمانه‌ مکالمات تلفنى که مشاجرات بسیارى به همراه داشت.

جراید آمریکایى روز گذشته‌ جمعه یک راهکار بحث‌برانگیز دیگر را فاش ساختند. روزنامه‌هاى آمریکایى نوشتند که دولت آمریکا و سازمان مرکزى اطلاعات این کشور سیا ؛ طرحى را پس از حملات یازدهم سپتامبر تدوین کرده و به اجرا گذاشته‌اند که به موجب آن تبادلات و اطلاعات بانکى بین‌المللى مورد بازبینى قرار گرفته است و این اقدام تحت تدابیر امنیتى انجام شد تا کسى از آن آگاهى پیدا نکند.

 به گزارش دویچه وله 5 سال است که دولت آمریکا با کمک انجمن بین‌المللى اطلاعات مالى بین بانکى یا SWIFT  بلژیک پیام‌هاى تلگرافى مالى و معاملات بانکى را تحت نظر قرار مى‌دهد.

بنا بر گزارش‌هاى روزنامه‌هاى آمریکایى، دولت این اقدام را با همراهى پلیس فدرال آمریکا ـ اف بى آى، سازمان سیا و دیگر سرویس‌هاى امنیتى انجام داده است.

SWIFT یا Society for World Wide Interbank Financial Telecommunication انجمنى مربوط به تبادل اطلاعات مالى بین‌المللى بین بانکى است، مرکز اصلى آن در بلژیک بوده و سیستم آن جهت ارسال و دریافت هر گونه پیام ارزى در بین‌ واحدهاى ارزى بانک‌هاى داخل و خارج از کشور مورد استفاده قرار مى‌گیرد. بانک‌ها، واسطه‌گران و صاحبان بورس از طریق این سیستم با یکدیگر ارتباط دارند و روزانه حدود شش بیلیون دلار از طریق آن واریز و حواله مى‌گردد.

کد خبر 836

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز