۱۰۰روز زندگی، فرار از ۳بمباران و شهادت در بمباران چهارم؛ این داستان زندگی کوتاه کریم ابو زید ۲ساله است.

کریم

گروه دیپلماتیک – همشهری آنلاین: ۱۰۰روز زندگی، فرار از ۳بمباران و شهادت در بمباران چهارم؛ این داستان زندگی کریم ابو زید کودک ۲ساله فلسطینی است که از سه بمباران جان سالم به در برده و در بمب گذاری چهارم به شهادت رسید.

روزنامه اینترنتی فلسطین کرونیکل نوشته: رژیم صهیونیستی که در حال حاضر در دادگاه بین المللی دادگستری به جرم نسل کشی علیه فلسطینی ها محاکمه می‌شود، از ۷ اکتبر جنگ ویرانگری را در غزه آغاز کرده است. نیروهای اسرائیلی بدون وقفه از طریق هوا، خشکی و دریا به نوار غزه محاصره شده حمله می کنند. مارتین گریفیث، معاون دبیرکل امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک های اضطراری در سازمان ملل بارها اعلام کرده که هیچ جای امنی در غزه وجود ندارد و زندگی انسانی تقریبا غیرممکن شده است.

در واقع جان سالم به در بردن از حملات صهیونیست‌ها ضامن بقا نیست چون برخی از فلسطینی ها چندین بار در حملات زخمی شده و بعد به شهادت رسیده‌اند. این مساله درباره خانواده ابو زید و پسر دو ساله شان کریم صادق است، کسی که از سه بمبان جان سالم به در برده و در بمبان چهارم به شهادت رسید.

پیوستن کریم به مادرش

خانه حمزه ابو زید پدر کریم، در دومین روز جنگ بمباران شد، ده ها نفر شهید و زخمی شدند. آن‌ها به منزل خانواده همسر ابو زید پناه بردند اما اما دو هفته بعد، اشغالگرها آن ساختمان را هم بمباران کردند و همسر حمزه، سعد و دختر ۱۱ ساله اش کشته شدند، در حالی که پسر ۹ ساله اش عمر و پسر دو ساله اش کریم زخمی شدند.

حمزه ابو زید به فلسطین کرونیکل می‌گوید: کریم تنها سه ماه تنها زندگی کرد. همسرم و دخترم به همراه پدر همسرم، خواهر و برادرش کشته شدند. پس از مرگ همسرم، مادرم مراقب عمر و کریم بود.»

ابو زید می‌گوید که پس از تخلیه اردوگاه پناهندگان نوسیرات در اوایل ژانویه، این کودکان به خانه دیگری در دیر البلا، شهری که از سوی اسرائیلی‌ها به عنوان منطقه امن معرفی شده بود منتقل شدند اما اشغالگران آنجا را هم بمبارن کردند و ده ها نفر شهید و زخمی شدند، از جمله برادر زاده حمزه، بلال.

حمزه می‌گوید: «مادرم و کودکانم از زیر آوار بیرون کشیده شدند و مدتی را در بیمارستان بستری بودند. این سومین بمبارانی بود که پشت سر گذاشته بودیم.»

پس از ترک بیمارستان، خانواده تصمیم گرفتند به خانه یکی دیگر از خویشاوندان بروند. اما چند روز بعد صهیونیست‌ها آنجا را هم بمباران کردند و بسیاری به شهادت رسیدند از جمله کریم ۲ساله.

کد خبر 835903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha