برای اولین بار از زمان شروع حملات یمنی‌ها به تنگه باب‌المندب یک کشتی انگلیسی با اصابت موشک‌ها غرق شد.

باب المندب

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: اولین حادثه غرق شدن یک کشتی در دریای سرخ شرایط جنگ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به بعد را تغییر داد. تاکنون حملات یمنی‌ها به کشتی‌های تنگه باب‌المندب آسیب‌های جزئی به کشتی‌های عبوری وارد می‌کرد و رسانه‌های غربی از جدی نبودن این حملات گزارش می‌دادند که البته امنیت این آبراهه را تهدید می‌کند. حادثه اخیر همان چیزی است که غرب انتظارش را نداشت. غرق شدن یک کشتی تجاری انگلیس با برخی سخت‌ترین ادوار جنگ‌های گسترده دنیا مقایسه می‌شود.

پایگاه روزنامه انگلیسی دیلی میل در گزارشی مدعی شد: تصاویر دراماتیک نشان می دهد کشتی باری روبیمار ثبت شده در بریتانیا پس از اصابت موشک توسط شورشیان حوثی مورد حمایت ایران در دریای سرخ به آرامی غرق می شود.

پس از انتشار تصاویر تایید شد که کشتی در حال غرق شدن در دریای سرخ است. این موشک از طرف یمن اصابت کرد و باعث ایجاد سوراخی در کنار موتورخانه شد. یک موشک دیگر به عرشه کشتی اصابت کرد. آب شروع به نفوذ کردن کرد و سوخت کشتی هم شروع به نشت کردن کرد.

روز دوشنبه نگرانی‌های فزاینده‌ای درباره سرنوشت کشتی باری رها شده روبیمار پس از اصابت موشک حوثی‌ها در ۱۸ فوریه در جنوب دریای سرخ و نشت سوخت وجود داشت. منابع کشتیرانی گفتند که هوا در این منطقه در روزهای اخیر با وزش باد شدید بدتر شده است.

پس از هشت روز نگرانی فزاینده درباره کشتی که پس از اصابت موشک حوثی ها در دریای سرخ گیر افتاده بود، اکنون تصاویری منتشر شده است که نشان می دهد کشتی در حال سقوط است.

سازمان تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) اعلام کرد که یکشنبه شب گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در ۳۵ مایل (۵۶ کیلومتر) دریایی جنوب المخا در یمن دریافت کرده است.

تیمی روز دوشنبه از کشتی روبیمار بازدید کردند و لکه‌های روغنی شناور روی آب اطراف آن را مشاهده کردند و بخشی از کشتی غرق شد.

مشکل این است که نه مقامات بندر جیبوتی و نه مقامات بندر عدن این کشتی را نمی پذیرند. اکنون نگاه به جده در عربستان سعودی است.

این کشتی با طول ۱۷۱ متر و عرض ۲۷ متر حامل ۲۲ هزار تن کود بود.

کد خبر 835280
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    مااشاالله بزنید این مزدوران از خدا بی خبر را دلاوران نگهدارتان باشد آمین الله اکبر الله اکبر پاینده باد دلیر مردان یمن عزیز