ریاض شامگاه دوشنبه «ادعاهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر برگزاری دیدار میان وزیر بازرگانی عربستان سعودی و یک مقام اشغالگر» را رد کرد.

دیدار وزرای سعودی و صهیونیست

به گزارش همشهری آنلاین، این خبر بر اساس آنچه خبرگزاری عربستان «واس» از یک منبع رسمی ناشناس گزارش کرده، منتشر شده‌است.

به گزارش واس، این اظهارات سعودی در پاسخ به «کلیپ ویدیویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی درباره دیدار «نیر برکات» وزیر صنعت و تجارت رژیم صهیونیستی در حاشیه اجلاس سازمان تجارت جهانی در ابوظبی با «ماجد بن عبدالله القصبی» وزیر صنعت و تجارت عربستان» بیان شد.

اوایل روز دوشنبه، رسانه‌های عبری از جمله سازمان پخش رسمی گزارش دادند که نیر برکات، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی در حاشیه کنفرانسی در ابوظبی با وزیر بازرگانی عربستان دیدار کرد و تصویر و کلیپی از این نشست را به اشتراک گذاشتند.

سازمان پخش رژیم صهیونیستی به نقل از دفتر این وزیر رژیم صهیونیستی گزارش داد: وزیر برکات و وزیر سعودی با یکدیگر دست دادند و در مورد تمایل به تقویت همکاری‌های اقتصادی بین طرفین گفت‌وگو کردند. اما منبع مسؤول عربستانی «این دیدار را رد کرد».

وی توضیح داد: این ویدیو مربوط به زمانی بود که القصبی در کنار وزیر بازرگانی نیجریه قبل از افتتاح سیزدهمین کنفرانس وزارتی سازمان تجارت جهانی در ابوظبی پایتخت امارات ایستاده بود.

وی افزود: فردی برای خوشامدگویی به وزیر سعودی جلو آمد و پس از آن بدون اطلاع قبلی از هویت فرد، خود را وزیر اقتصاد دولت اشغالگر اسرائیل معرفی کرد.

این منبع بر موضع قاطع عربستان در قبال مساله فلسطین و حمایت از پایداری مردم فلسطین در برابر تجاوزات اشغالگران تاکید کرد و افزود: عربستان بارها تاکید کرده که تا زمانی که روند تشکیل کشور فلسطین وجود نداشته باشد، عربستان با اسرائیل روابط برقرار نخواهد کرد.

اوایل فوریه، وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که به دولت آمریکا اطلاع داده‌است که «هیچ روابط دیپلماتیک با اسرائیل وجود نخواهد داشت، مگر اینکه کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به رسمیت شناخته شده، تجاوز اسرائیل به غزه متوقف شود و نیروهای اشغالگر از غزه عقب‌نشینی کنند».

کد خبر 835103
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha