وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار یک بیانیه سخنان نخست‌وزیر ارمنستان درباره تدارک باکو برای حمله به ایروان را «ادعاهای بی اساس» خواند.

ارمنستان-آذربايجان

به گزارش همشهری آنلاین، «رهبری ارمنستان هیچ علاقه‌ای به پیشبرد دستور کار صلح با جمهوری آذربایجان ندارد»، این حرف را وزارت خارجه جمهوری آذربایجان علیه سخنان اخیر نخست‌وزیر ارمنستان مطرح کرد.

طبق بیانیه این وزارتخانه، «هدف از ادعاهای بی اساس نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ فرانسه علیه کشورمان این است که با ایجاد تنش عمدی در منطقه، ضربه دیگری به روند صلح وارد کند».

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان تصریح کرد که «پس از آخرین دیدار سران به ابتکار صدراعظم آلمان، چنین اظهاراتی از سوی ارمنستان و انتخاب فرانسه به عنوان محل ایراد چنین اظهاراتی، بی احترامی به تلاش‌های آلمان از سوی ارمنستان، نمایانگر تداوم نفوذ مضر فرانسه بر این کشور روی فرایند صلح است».

اشاره این وزاتخانه به دیدار اخیر الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان با نخست‌وزیر ارمنستان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ است که به میزبانی اولاف شولتز صدراعظم آلمان برگزار شد.

به گفته وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، سخنان پاشینیان درباره اینکه باکو در تدارک برای حمله به ارمنستان است، «برای تحریف واقعیت و فریب دادن جامعه بین‌المللی است».

در بیانیه آمده است: «همه به خوبی می‌دانند که رهبری ارمنستان هیچ علاقه‌ای به پیشبرد دستور کار صلح بین آذربایجان و ارمنستان ندارد».

جمهوری آذربایجان در این بیانیه از ارمنستان خواست که از «لفاظی‌های تهاجمی» دست بردارد، «اظهاراتی را که چشم‌انداز صلح را تضعیف می‌کند کنار بگذارد و از فرصت‌های به وجود آمده برای تبدیل منطقه قفقاز جنوبی به فضای صلح و همکاری استفاده کند».

کد خبر 834441
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    6 4
    حرف حق را نخست وزير ارمنستان گفته است تمام