آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی گفت: نظام سیاسی کشور ما مبتنی بر «ولایت‌فقیه» است. مجلس خبرگان هم به جهت ارتباط مستقیمی که با نهاد رهبری و ولایت‌فقیه دارد اهمیت‌اش ویژه بوده و می‌توان مدعی شد، مهم‌ترینِ انتخابات، انتخابات مربوط به مجلس خبرگان است. 

نعیم آبادی

به گزارش همشهری آنلاین، این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به شکل ویژه‌ای از اهمیت خاص برخوردار است و این مدعا مستند به این است که مقام معظم رهبری تقریبا یکسال قبل از انتخابات تا به امروز در محافل و مجالس مختلف بر ضرورت مشارکت در آن تأکید کرده و بارها از مردم برای حضور در این کارزار سیاسی دعوت به عمل آورده است. برای بررسی اهمیت انتخابات مجلس خبرگان چندکلامی با آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی امام جمعه اسبق بندرعباس گفت‌وگو داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

نعیم‌آبای در ابتدا گفت: همانطور که همگی مطلع هستند و می‌دانند، نظام سیاسی کشور ما مبتنی بر «ولایت‌ فقیه» است. ما اگر این رکن مهم را حذف کنیم نظام چیزی شبیه به سلطنت شاهنشاهی می‌شود. اساساً آنچیزی که نظام ما را نسبت به سایر حاکمیت‌های جهان و نظام‌های سیاسی گذشته متمایز می‌کند همین موضوع ولایت‌فقیه است.جان‌مایه و اساس انقلاب اسلامی بر محوریت ولایت‌فقیه است. مجلس خبرگان هم به جهت ارتباط مستقیمی که با نهاد رهبری و ولایت‌فقیه دارد اهمیت‌اش ویژه بوده و می‌توان مدعی شد، مهم‌ترینِ انتخابات، انتخابات مربوط به مجلس خبرگان است.

وی با اشاره به این بهانه که برخی به دلیل وضعیت بد معیشتی در انتخابات شرکت نمی‌کنند افزود: ما باید بین مسائل مهم تفکیک قائل شویم و موضوعات را باهم قاطی نکنیم. آیا اساس انقلاب ما مشکل دارد؟ آِیا شهدای این انقلاب مشکل دارند؟ طبیعتا پاسخ به این سؤالات خیر است، بلکه تنها موضوع اقتصاد است که امروزه درگیر بحران و برخی سختی‌هاست. این مسأله موضوع پایدار و همیشگی نیست، بلکه امری موقت است؛ حال نباید به خاطر موضوعات موقت مسائل ثابت و اساسی مثل انتخابات را تحت‌الشعاع قرار دهیم.

کد خبر 834438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha