چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
۱ نفر

عبدالله گنجی گفت: بررسی دقیق‌تر عملیات طوفان‌الاقصی و تبعاتی که بعدها در منطقه ایجاد شد مستلزم بررسی هفتادسال اشغالگری صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی فلسطینیان است.

عبدالله گنجی

به گزارش همشهری آنلاین، قریب به ۵ماه از نبرد طوفان‌الاقصی می‌گذرد و منطقه خاورمیانه این بار مرحله و دوران به شدت مهم و البته اساسی را سپری می‌کند. برخی از تحلیلگران با توجه به وضعیت حال حاضر منطقه و اقدام به نسلکشی‌ای که از سوی رژیم صهیونیستی صورت گرفته، معتقدند حماس و گروه‌های مقاومت فلسطینی دست به یک انتحار زدند که آنان را به ورطه نابودی و شکست کشانده است. برای بررسی بهتر چند کلامی با عبدالله گنجی در حاشیه نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ها گفت‌وگو داشتیم که در ادامه از نظرتان می‌گذرد.
گنجی در ابتدا گفت: بررسی دقیق‌تر عملیات طوفان‌الاقصی و تبعاتی که بعدها در منطقه ایجاد شد مستلزم بررسی هفتادسال اشغالگری صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی فلسطینیان است. به تعبیری باید در شروع کار ما تحلیل و بررسی دقیقی از اقدامات نظامی، اطلاعاتی، نسل‌کشی، اشغالگری و... صهیونیست‌ها داشته باشیم و با ایجاد یک تصویر صحیح از این شرایط دست به بررسی اتفاقات و تحولات منطقه بزنیم.

وی افزود: اسرائیل در این سالیان به مدد دستگاه اطلاعاتی خود یک هژمونی و اقتداری از خودش را به نمایش گذاشته بود، حال با این شرایط نیروهای مقاومت فلسطینی توانستند در یک محدودیت مکانی و در اراضی کوچک فلسطین دست به یک اقدام جدی نظامی و اطلاعاتی بزنند و اصل غافلگیری در برابر اسرائیل را عملی سازند.

این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: بررسی‌های حماس برای ضربه به اسرائیل همیشه به شکل آنلاین وجود دارد و آنان منتظر هستند تا به نحوی فرصت این ضربه فراهم شود. حماس کشورش اشغال شده و هر اقدامی کند مشروع و در حکم دفاع است.

کد خبر 834140

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha