مهدی فضائلی تحلیلگر سیاسی گفت: درمورد انتخابات این دوره باید بگویم که تأکیدات رهبری بر حضور و مشارکت از این جهت است که این دوره از انتخابات با بحث امنیت ملی ارتباط مسقیم و جدی‌ای دارد .

مهدی فضائلی

به گزارش همشهری آنلاین، انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی از جهات مختلفی حائز اهمیت و توجه است. رهبر معظم انقلاب در این باره بارها در سخنان خود از اهمیت مشارکت سخن گفته و حضور در این کارزار سیاسی را امر حیاتی برای کشور دانستند. برای تحلیل بهتر شرایط و البته نظرگاه رهبری درمورد انتخاباتِ پیش رو مجلس، با مهدی فضائلی تحلیلگر سیاسی گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

نقش صادقانه رهبری در دعوت از مردم

فضائلی در ابتدا گفت: یکسری از تأکیدات مقام معظم رهبری درمورد انتخابات پیش رو مربوط می‌شود به نقش و مسئولیت ایشان در خصوص موضوع امامت و رهبری جامعه و البته آن رویکرد صادقانه‌ای که ایشان همواره نسبت به موضوع انتخابات و رأی مردم داشتند. به هرحال موضوع انتخابات و مشارکت مردم مسأله‌ای است که همواره در پیش چشم چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین‌المللی بوده و از این جهت دارای اهمیت بسزایی است.

نزاع با یاران انقلابی درمورد مشارکت مردمی

وی افزود: حتی تأکید ایشان بر مشارکت حداکثری به قدری بود که گاهی بین ایشان و سایر افراد شاخص در انقلاب اسلامی اختلاف نظرهایی پیش می‌آمد. من اگر بخواهم صریح‌تر سخن بگویم مرحوم هاشمی رفسنجانی چندان اعتنایی به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نداشتند و در مقاطعی با رهبری بحث می‌کردند که چرا ایشان تا این حد بر روی موضوع مشارکت تأکید و تصریح دارند. در اواخر سال هشتاد طی دیداری که با آقای هاشمی رفسنجانی داشتیم ایشان مشارکت کنترل‌شده را مدنظر قرار داده بودند و عقیده داشتند که مشارکت حداکثری می‌تواند آن مشارکت کنترل شده را مخدوش سازد.

سجده شکر رهبری بابت مشارکت مردم

این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: اما رهبری با تمام این حرف‌ها بر مشارکت حداکثری مردم توجه داشته و در دوره‌های انتخابات از مردم برای حضور در این کارزار سیاسی دعوت به عمل آوردند و نتیجتاً به ثمره آن هم احترام گذاشته و پذیرفتند. به طور مثال سال ۷۶ که آقای خاتمی با مشارکت حداکثری به ریاست جمهوری رسید، با اینکه شاید از لحاظ فکری با رهبری همسو نبودند وقتی خبر مشارکت و نتایج به حضرت آقا رسید ایشان سجده شکر به جا آوردند. حتی وقتی شخصی از مسئولین از ایشان درخواست ابطال انتخابات کرد، برخوردی با ایشان کردند که خود رهبری سال ۸۸ گفتند هنوز آن فرد از برخورد من بابت پیشنهاد ابطال انتخابات مکدر است! در سال ۸۸ هم رهبری از رأی مردم صیانت کردند اما برداشت غلطی صورت گرفت که رهبری از رئیس جمهور دفاع کرده، در صورتی که ایشان در مقابل کسانی ایستادند که می‌خواستند با اردوکشی خیابانی در برابر رأی مردم قدعلم کنند.

فضائلی ادامه داد: درمورد انتخابات این دوره هم باید بگویم که تأکیدات رهبری بر حضور و مشارکت از این جهت است که این دوره از انتخابات با بحث امنیت ملی ارتباط مسقیم و جدی‌ای دارد و طی اطلاعات به دست آمده و برخی تهدیدات موضوع انتخابات امسال و مشارکت می‌تواند روی امنیت کشور اهمیت بسزایی بگذارد.

کد خبر 833937

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 16
  • نصر اصفهانی IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    4 18
    با سلام و درو بر امام خامنه ای . سپاس از آقای فضائلی . به کوری چشم تمام دنیا من رای میدهم.
  • ناصر IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    4 3
    چون نظرات مخالف را منتشر نمیکنید ، لذا حذف مخالفان به هر طریق ممکن توسط رسانه های وابسته به حکومت ، در میزان رای دهی مردم تاثیر منفی خواهد داشت !!!!!!! رای دادن یک اقدام شخصی است و هر چه تاکید بر آن شود ، پاسخ منفی در بر خواهد داشت
  • ناصر IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    4 3
    فقط نظرات موافقان را منتشر میکنید !!!!! برای هین ما رای نمیدیم
  • راس IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    خداوند نابودتان کند، که ایران را نابود کردید