نمایشگاه رسانه های ایران، پس از ۶ سال وقفه، امسال درحالی کار خود را آغاز کرد که علاوه بر رسانه های مکتوب و برخط، مهمانان دیگری هم داردو باعث شده نمایشگاه امسال از حالت تخصصی به صورت عمومی درآید. احسان حامدمقدم، مدیر اجرایی نمایشگاه رسانه‌های ایران در غرفه همشهری توضیحات بیشتری در این باره می دهد.

مقدم

همشهری: این روزها مراجعه کنندگان به نمایشگاه شاهد حضور گروه ها و طیف های مختلف جمعیتی هستند. برخی از آنها را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند و برخی هم اهالی قلم یا صاحب نظران هستند. حامد مقدم می گوید: «امسال برای اولین بار به جز رسانه های مکتوب و برخط، ۵ قسمت دیگر به فضای نمایشگاه اضافه شد تا علاوه بر اهالی رسانه، زمینه حضور عموم مردم بیشتر و جذابیت ها افزایش یابد.»

پیشتازی فعالان فضای مجازی

کافه رسانه نخستین بخش جدید در نمایشگاه امسال است. مدیر اجرایی نمایشگاه رسانه‌های ایران می گوید: این بخش محل حضور فعالان و صاحبان صفحه های مجازی است که زمینه تعامل فراهم می شود. دورهمی انسان‌رسانه‌ها، کارگاه‌های انتقال تجربه و میز داغ مناظره هم تنها بخشی از برنامه‌های تدارک دیده شده این کافه برای میهمانان خود است.

صاحبان صفحه های مجازی و دانش بنیان میزبانند و کودکان میهمان

دانش بنیان ها هم هستند

فعالان در حوزه فناوری های نوین و متخصص حوزه رسانه هم امسال صاحب بخش اختصاصی خود هستند. چون به گفته حامد مقدم، با هماهنگی وپشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندق نوآوری و شکوفایی زمینه ای فراهم شده تا شرکت های خلاق و دانش بنیان در حوزه رسانه بتوانند گزارشی از عملکرد خود ارائه داده و برنامه های آموزشی داشته باشند.

سهم کودکان از نمایشگاه

کودک و نوجوانان هم از نمایشگاه امسال سهم دارند. در واقع با ایجاد غرفه های کودک و رسانه زمینه ای فراهم شده تا افراد زیر ۱۳ سال با فضای رسانه، تولید محتوا آشنا شوند و این نوع آموزش از طریف انیمیشن و بازی های دیجیتال امکان پذیر است. حامد مقدم می گوید: در روزهای گذشته شاهد استقبال بالا شرکت کنندگان از این بخش بودیم. چون با توجه به حضور دانش آموزان مدارس در نوبت صبح تا ظهر علاوه بر مباحث آموزشی، برنامه نمایشی هم برای این رده سنی برگزار می شود. عصرها هم معمولا خانواده ها به همراه فرزندان خود از این محل دیدن می کنند.

۸۰ نشست در ۴ سالن

غزه و محلی برای برپایی نشست های تخصصی و آموزشی از دیگر بخش های نمایشگاه است که در بخش غزه رسانه های حوزه مقاوت نشست های تخصصی با حضور مهمانان خارجی را دارند و همچنین امکانی هست تا ۸۰ نشست تخصصی در ۴ سالن مجزا برگزار شود که شامل نشست هایی در زمینه رسانه ها، خبرنویسی، هوش مصنوعی و رسانه و... است.

کد خبر 833918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha