مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵
۰ نفر

در دومین روز نمایشگاه مطبوعات، قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران و محمدجواد شفیعی، موسی رضازاده و محمدمهدی براعه بازپرس ویژه قتل میهمان غرفه همشهری شدند.

بازپرسان دادسرا جنایی در غرفه همشهری

همشهری‌آنلاین _ حوادث: بازپرس شعبه ۵ در گفت‌وگو با همشهری در خصوص افزایش و کاهش پرونده‌های قتل گفت: تعداد پرونده‌های قتل با وجود فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی در این باره، روند افزایشی نداشته است.

محمدجواد شفیعی اما درباره قتل‌هایی که از سوی اتباع افغان صورت گرفته افزود: اما با توجه به حضور اتباع افغان در کشور ما، به ویژه آنانی که مشخصات و هویت سجلدی و خانوادگی ندارند، بیشتر مرتکب قتل شده است و در این بخش افزایش داشته‌ایم و این افزایش هم به دلیل افزایش درگیری‌هایی است که بین خودشان صورت می‌گیرد و منتهی به قتل می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی که رسانه‌ها داشته‌اند و همچنین پیشگیری قوه قضائیه و اجرای مجازات‌هایی در این خصوص، در سال جاری نسبت به سال گذشته تعداد پرونده‌های قتل کاهش داشته‌ است.

شفیعی در خصوص پرونده‌هایی که زنان مرتکب قتل شده‌اند، گفت: در پرونده‌های مختلف مانند فرزندکشی و همسرکشی کماکان با همان سناریوهای قدیمی مواجه هستیم که در ماه‌های اخیر از این دست پرونده‌ها به دلیل رفتارهای ناصحیح اجتماعی و اخلاقی وجود داشته است.
این بازپرس ویژه قتل، درباره قتل‌های ناموسی گفت: این نوع قتل‌ها همچنان ادامه دارد، اما افزایش نداشته است.

شفیعی اضافه کرد: این نوع قتل‌ها در مناطقی که فرهنگسازی اجتماعی ضعیف‌تری دارند، است، بیشتر به وقوع می‌پیوندد.

او در مورد پرونده‌هایی که زنان قاتل بوده‌اند،گفت: همان ۵،۶ موردی که در سال‌های قبل داشته‌ایم، امسال با همین تعداد مواجه بوده‌ایم که در بیشتر آنها هم زن با فرد دیگری ارتباط گرفته‌است و خواسته طلاق بگیرد، اما موفق نشده است. بنابراین نقشه‌ای برای حذف شوهرش کشیده است. با قرص و موارد دیگر اقدام به قتل کرده و صحنه‌سازی کرده‌ که خوشبختانه با تحقیقات جنایی این پرونده‌ها کشف و قاتل دستگیر شده است.

کد خبر 833702
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha