دبیر اجرایی قرارگاه راهیان نور جنوب گفت: برای سفر حدود هزار دانشجو از دانشگاه «جامعة المصطفی» به ایران و اعزام به اردوی راهیان نور برنامه‌ریزی شده است، ۵۰ درصد این دانشجویان دختر هستند.

هزار دانشجوی دختر و پسر خارجی برای «راهیان نور»

به گزارش همشهری آنلاین، سید ایمان یاراحمدی گفت: دانشجویان دانشگاه جامعة المصطفی از کشورهای اروپایی، آفریقایی، آمریکای لاتین، آسیای دور و اقیانوسیه برای دیدن مناطق عملیاتی عازم ایران می‌شوند.

وی با بیان اینکه اعزام دانشجویان خارجی به ایران از اوایل اسفند آغاز شده و تا ۲۰ اسفند (روز ملی راهیان نور) ادامه دارد، افزود: دانشجویان در اردوی راهیان نور از یادمان‌های فتح‌المبین، فکه، دهلاویه، معراج شهدا، طلایه، والفجر هشت، کربلای چهار و شلمچه دیدن می‌کنند.

یاراحمدی گفت: ۱۲۰ نفر از دانشجویان خارجی از کشورهای ژاپن، افغانستان، لبنان، عراق، مراکش، تاجکستان و اروپا که در دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیل هستند نیز به واسطه بسیج دانشجویی اخیرا به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

وی ادامه داد: کاروان دانشجویان خارجی مقیم ایران از کانال کمیل فتح‌المبین، شهید باقری، هویزه، یادمان شهدای عملیات کربلای پنج در شلمچه دیدن کردند که برخی از دانشجویان تحت عنوان «خادم شهدا» به زائران خدمات ارائه می دهند.

هزار دانشجوی دختر و پسر خارجی برای «راهیان نور» به ایران می‌آیند + جزئیات

یاراحمدی با تاکید بر اینکه اعزام این کاروان ها در راستای گردشگری جنگ و معارف دفاع مقدس راهیان نور انجام می شود، گفت: راویان مسلط به زبان‌های بین‌المللی در مناطق عملیاتی، فداکاری و ایثار مردم ایران در دفاع مقدس و پشتیبانی خانواده های آنها در پشت جبهه را به عنوان الگوی عملی پایداری به سیاست‌ها، اهداف نظام و انقلاب برای دانشجویان تبیین می‌کنند.

وی درباره هدف از برگزاری اردوی راهیان نور گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با جوامع هنری و اثرگذاران دفاع مقدس در حوزه بین الملل فرمودند «مردمان دنیا باید نقش دولت‌ها را در دفاع مقدس متوجه شوند و کتاب‌ها و فیلم‌ها به زبان آنها ترجمه شود، برای پیروی از دستورات رهبر معظم انقلاب اردوهای راهیان نور برای دانشجویان خارجی هم برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی قرارگاه راهیان نور جنوب گفت: با توجه به همجواری چند یادمان ما با مرزهای عبوری خسروی، یادمان جبهه شهید بهشتی در مرز شلمچه، جذابه و قلاویزان در شهر مهران زائران اربعین هنگام عبور از این مسیرها از یادمان ها دیدن می کنند و رشادت‌های رزمندگان یکبار دیگر به نمایش گذاشته می‌شود.

هزار دانشجوی دختر و پسر خارجی برای «راهیان نور» به ایران می‌آیند + جزئیات

به گزارش ایرنا، ۱۲۰ نفر از دانشجویان خارجی که در دانشگاه های ایران مشغول به تحصیل هستند به واسطه بسیج دانشجویی به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

همچنین دانشجویان از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند با اتوبوس یا قطار به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند و اردوگاه‌های سپاه پاسداران انقلاب واقع در محدوده استان خوزستان در شهرهای خرمشهر، آبادان، اهواز، سوسنگرد، هویزه، دزفول و اندیمشک پذیرای زائران هستند.

پیش بینی می‌شود ۴۰۰ هزار دانش آموز از سراسر کشور در اردوهای راهیان نور شرکت کنند. «در راه فتح قله‌ایم» به عنوان شعار سال ۱۴۰۳ راهیان نور انتخاب شده است.

کد خبر 833530
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • ناشناس IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    3 2
    بابا پول اینها رو کی میده! برین برای جوونهای خودمون سرمایه گذاری کنین!