وضعیت اهدای خون یکشنبه (۲۹ بهمن) در کل کشور نشان می‌دهد سیستان و بلوچستان اقدام فوری به اهدای خون دارد.  

روز جهانی اهدای خون

به گزارش همشهری آنلاین ، بر اساس نقشه منتشر شده وضعیت ذخایر خون یکشنبه (۲۹ بهمن) در وب‌سایت سازمان انتقال خون ایران، ذخایر خونی در خراسان شمالی، یزد، سمنان، تهران، قم، قزوین، لرستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی در وضعیت سبز یعنی پایدار قرار دارد و اهدای خون در مابقی استان‌ها طبق روال همیشگی پیش‌بینی شده‌است.
اما از میان استان‌ها، سیستان و بلوچستان به اهدای فوری خون نیاز دارد در حالی که در حال حاضر با همکاری سازمان انتقال خون کشور، کمبود ذخایر خونی استان تامین شده ‌است.
سرپرست اداره کل انتقال خون سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر به همشهری گفت: «نیاز به گروه خونی او مثبت، بیشتر از گروه‌های خونی دیگر است. از آنجا که وضع ذخایر خونی هر روز از سوی سازمان انتقال خون کشور رصد می‌شود با کمک سازمان انتقال خون ایران کمبود ذخایر خونی سیستان و بلوچستان امروز جبران شده‌است.»
ابوالحسن صفدری با تاکید بر اینکه به اهدای فوری خون در استان نیاز است، افزود: «میزان اهدای خون به مشارکت مردم استان مربوط می‌شود و ما به همکاری مردم برای اهدای خون نیاز داریم. یکی از علت‌های کاهش اهدای خون از سوی مراجعان، شیوع بیماری‌های ویروسی است. از همه افرادی که در سلامتی کامل هستند دعوت می‌کنیم در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.»
صفدری به حضور خیران سلامت در این حوزه اشاره کرد و یادآور شد: «از خیران سلامت استان دعوت می‌کنیم تا برای تامین اتوبوس خونگیری به عنوان پایگاه سیار اهدای خون آستین همت بالا بزنند. در جنوب و شمال سیستان و بلوچستان پایگاه سیار خونگیری نداریم و استقرار پایگاه سیار خونگیری به شدت نیاز است.»
در نقشه وضعیت ذخایر خونی، رنگ قرمز حامل پیام «اقدام فوری برای اهدای خون» است و بدین معناست که ذخایر خون استان کاهش یافته و ضروری است داوطلبان اهدای خون با هدف جبران این ذخایر و افزایش میزان موجودی در اولین فرصت به نزدیک‌ترین مرکز اهدای خون استان مراجعه و خون اهدا کنند.
استان‌هایی که در شرایط مناسبت‌تری از ذخایر خون قرار داشته باشند در این نقشه به رنگ زرد به تصویر کشیده می‌شوند و این رنگ حامل پیام «اقدام به اهدای خون حداکثر تا ۱۴ روز آینده» است. رنگ زرد وضعیت شکننده‌ای از ذخایر خون را به تصویر می‌کشد که در صورت حضور اهداکنندگان خون پایدار و سبز می‌شود.

بیشتر بخوانید:
عملیات نجات یک بیمار با گروه خونی بسیار نادر | از این گروه خونی چه می‌ دانید؟

کد خبر 833301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha