مشاور اسبق کاخ سفید بر این باور است که تلاش‌های رییس جمهور آمریکا برای تنبیه مسکو به دلیل حمله به اوکراین شکست خورده است.

بایدن و پوتین

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از راشاتودی، جان بولتون، مشاور کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به شکست تلاش‌های جو بایدن، رئیس جمهور این کشور برای تنبیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین، مدعی شد که لحن و رهبری ضعیف او تنها ولادیمیر پوتین را تهییج به تجاوز بیشتر کرده است!

بولتون پس از آنکه بایدن و مقامات دولت آمریکا پوتین را به دلیل مرگ آلکسی ناوالنی، رهبر اوپوزیسیون روسیه محکوم کردند، این اظهارات را مطرح کرد. به گفته وی، خلاف بیانیه‌های دولت بایدن، مرگ ناوالنی نمایانگر ضعف دولت پوتین نیست.

پوتین دندان‌های بایدن را شمرده است | او از گسترش جنگ می‌ترسد

مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا گفت: متأسفانه باید بگویم که موضوع خلاف اظهارات (دولت آمریکا) است. او (پوتین) تصور می‌کرد که می‌تواند این کار را بدون پیامد سیاسی چشمگیر داخلی انجام دهد و دیدیم که او این کار را حتی بدون عواقب بین‌المللی قابل توجه انجام داد. فکر می‌کنم بایدن در بیانیه‌هایی که صادر کرد، نشان داد که این موضوع حقیقت دارد.

بولتون در ادامه با اشاره به ناکامی تحریم‌های تحت رهبری آمریکا در فلج کردن اقتصاد روسیه در واکنش به حمله این کشور به اوکراین، گفت: آنها تا حد زیادی احیا شده‌اند. و در عین حال، اقتصاد اوکراین همچنان به گل نشسته است.

مقام اسبق آمریکایی به تلفات روسیه در جنگ اوکراین نیز اشاره کرد و مدعی شد: این سبک و سیاق جنگیدن روس‌هاست. بنابراین اگر لحن و لفاظی باید به همین منوال پیش برود، روسیه ترغیب می‌شود.

به ادعای بولتون، پوتین و سایر رهبران کشورهای خارجی دندان‌های بایدن را شمرده‌اند و او را جدی نمی‌گیرند و این حدس‌ها در کنار خروج فاجعه‌بار دولت بایدن از افغانستان در سال ۲۰۲۱، به تصمیم روسیه در حمله به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ کمک کرد. بولتون این موضوع را برای آمریکا مسأله‌ای مهم و جدی خواند و مدعی شد که این موضوع نه تنها درباره روسیه بلکه درباره چین، کره شمالی و ایران نیز صادق است.

به گفته بولتون، بایدن در اوکراین یا خاورمیانه قاطعانه عمل نکرده است چون از گسترش جنگ می‌ترسد. وی ادامه داد: متأسفانه نه تنها بایدن دیگر از اعتباری اولیه‌اش برخوردار نیست بلکه مردم هم به خوبی او را شناخته‌اند. ریاست جمهوری او ضعیف است.

کد خبر 833211
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    یکی باید خود آمریکا را به خاطر جنگ افروزی هایش تنبیه کند برو کنار بذار باد بیاد مغز جوجه ای
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    چرا مزخرف میگی مردک بایدن اصلا دندان نداره همه اش ریخته
    • Hamid IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      0 0
      این جور حرف زدن پشت سر این مادر مرده زشته بایدن شاید کچل و کودن احمق و نادون باشه ولی من مطمعنم این ... امریکایی دندون داره یکم احترام بذاریم به این شیطان بچه