جعفر قادری، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت‌: در موضوع مهار تورم به نظرم مجلس این دوره چند اقدام مؤثر و مطلوب داشته است، مثل: طرح تسهیل مجوز کسب و کار یا طرح تأمین مالی تولید یا زیرساخت‌ها، اعتبارات برای پروژه‌های مربوط به مناطق محروم و ... از جمله این اقدامات قابل توجه مجلس است.

جعفر قادری

به گزارش همشهری آنلاین، معیشت و اقتصاد از آنجایی که سهم بسزایی در زندگی مردم دارد، همواره ایجاد بستر مناسب آن‌ها از طریق ریل‌گذاری‌های تقنینی مجلس مورد مطالبه مردم بوده است. در این راستا مسأله تورم از مسائلی است که در چندسال اخیر، مهار و کنترل آن از سوی ایرانیان مطالبه می‌شد و انتظار می‌رفت و می‌رود تا دستگاه‌های مربوطه با عملکرد صحیح خود این معضل اقتصادی را کنترل نمایند. در این راستا با جعفر قادری، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

اصلاح یک توهم در راستای مهار تورم

قادری در ابتدا گفت: اینکه انتظار داشته باشیم تورم در کشور ما از طریقِ محدودیت اعتبارات و تسهیلات و همچنین محدودیت حجم نقدینگی و پایه پولی کنترل و مهار شود، موجب خواهد شد از چاه تورم در بیاییم و از آن سو در چاله رکود اقتصادی بیفتیم. لذا تلاش‌ها باید به کار گرفته بشود تابحث‌هایی نظیر فضای کسب و کار، سامان‌دهی تعاملات بین‌المللی بالاخص با کشورهای گروه بریکس و همسایه به شکل بهتری تنظیم شود تا با این داد و ستدهای تجاری و همکاری‌ها فضا و بستر اقتصاد ما هم به سمت و سوی مناسبی حرکت کند.

اقدامات مجمع‌الجزایری ما را به جایی نمی‌رساند

وی افزود: همچنین به عقیده من دولت باید با برخی تعلل‌ها و سنگ‌اندازی‌هایی که در روند اداری صورت می‌گیرد جدی‌تر برخورد کند. مضاف بر اینکه از ظرفیت و پتانسیل جلسات سران قوا هم در راستای موضوع مورد نظر می‌توان استفاده کرد و از آن بهره برد. در بخش‌هایی قصد نتیجه‌گیری مثبت داریم، همراهی و هماهنگی قوا موجب تسریع کار خواهد شد. متأسفانه یکسری گیرها در امور اقتصادی وجود دارد که باید با همکاری حل شود، اقدامات مجمع‌الجزایری و برخی منیّت‌ها موجب می‌شود روند مثبت در نتیجه‌گیری‌ها به ثمر ننشیند.

مجلس چه اقدامات مثبتی برای مهار تورم انجام داده است؟

این نماینده مجلس ادامه داد:‌ در موضوع مهار تورم به نظرم مجلس این دوره چند اقدام مؤثر و مطلوب داشته است، مثل: طرح تسهیل مجوز کسب و کار یا طرح تأمین مالی تولید یا زیرساخت‌ها، اعتبارات برای پروژه‌های مربوط به مناطق محروم و ... از جمله این اقدامات قابل توجه مجلس است. همچنین همراهی دولت و مجلس در برخی امور نظیر دادن اختیار به بانک مرکزی در جهت برخورد با متخلفان از موضوعاتی است که نتیجه آن مثبت و گام مؤثری بوده است. به نظرم در کل سمت سوی اقدامات باید به جایی برود که هزینه کم شود، این آن موضوع مهم است.

کد خبر 832847

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha