سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا(ص) گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همواره با نظر به تغییر ماهیت تهدیدات و منطبق با مشخصه‌های جنگ آینده، ارتقای آمادگی‌های دفاعی ـ تهاجمی را در دستورکار خود دارند.

سردار رشید

به گزارش همشهری‌آنلاین، سردار سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا(ص) در «همایش تخصصی بهداری رزمی در جنگ‌های آینده» در جمع فرماندهان نیروهای مسلح و پزشکان اظهار داشت: ملت شریف ایران در یوم الله ۲۲ بهمن با راهپیمایی گسترده و باشکوه خود، یک حماسه دیگر را خلق کردند. میلیون‌ها نفر از ملت بزرگ ایران به صحنه آمدند و در یک حرکت سرنوشت‌ساز، فضای غبارآلودی را که طی ماه‌ها، رسانه‌های معاند با ده‌ها هزار دروغ ساخته بودند این فضا را نابود کردند و به‌نفع اسلام و انقلاب و ایران عزیز تغییر دادند.

وی افزود: هربار که ملت ایران خطری را نسبت به انقلاب اسلامی احساس می‌کند، به صحنه می‌آید و در حقیقت به همه دشمنان اعلام می‌کند؛ "با ما طرف هستید! این ما مردم ایران هستیم که برای حفظ دین و ایران عزیز و نظام جمهوری اسلامی ایران حاضر به هر نوع فداکاری هستیم"، و این بزرگترین پیام ۲۲ بهمن است. امیدواریم دولت کنونی موفق به حل مسائل و چالش‌های اجتماعی ـ اقتصادی بشود. به هر میزانی که ان‌شاءالله با افزایش توانمندی مدیریتی و کارآمدی دولت در پاسخ به نیازمندی و مشکلات مردم مواجه بشویم به همان میزان، پیوستگی میان مطالبات اجتماعی ـ اقتصادی با مسائل سیاسی ـ امنیتی و هر دو با تحریک دشمنان در خارج دچار گسست خواهد شد.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا(ص) تصریح کرد: برگزاری انتخابات مجلس در اسفند ماه سال جاری به‌اعتبار ارزیابی میزان مشارکت مردم، مهم‌ترین آزمون سیاسی ـ اجتماعی در سال جاری است که امیدواریم انتخابات اسفند ۱۴۰۲ با مشارکت بالایی محقق شود.

سردار رشید با اشاره به مأموریت و وظایف قرارگاه مرکزی خاتم در جنگ احتمالی آینده افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همواره با نظر به تغییر ماهیت تهدیدات و منطبق با مشخصه‌های جنگ آینده، ارتقای آمادگی‌های دفاعی ـ تهاجمی را در دستورکار خود دارند و دشمن می‌داند که همواره تحرکات آنها را رصد می‌کنیم و آماده هستیم در صورت خطای در محاسبه و تعرض به ایران اسلامی، هزینه‌ای بیش از دستاوردها بر آنها تحمیل کنیم و اقدام تاکتیکی آن‌ها را با انتخاب زمان و مکان و همچنین استفاده از ابزار مناسب و روش‌های محاسبه‌نشده، به شکست راهبردی تبدیل خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: فرماندهان ما از نسل جنگ و انقلاب و فرزندان خمینی و خامنه‌ای هستند که جنگ را با جنگ آموخته‌اند و مایل نیستیم دشمن به‌دنبال آزمون اراده و قدرت ما باشد زیرا قطعاً تحمل هزینه‌های رویارویی گسترده و همه‌جانبه را نخواهد داشت، بنابراین باورپذیری قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دشمن حتماً هزینه کمتری را به‌دنبال خواهد داشت.

وی افزود: اقدامات نیروهای مسلح از یک قاعده اساسی پیروی می‌کند و آن هم آمادگی برای جنگ احتمالی آینده است و هر زمان ما برای جنگ احتمالی آینده آماده باشیم صلح و امنیت برقرار است و این درسی است که از دفاع مقدس و تهدیدات پس از آن یاد گرفتیم. ما آموخته‌ایم که اگر قدرت نداشته باشیم مورد تهاجم قرار می‌گیریم بنابراین قدرت تهاجمی نیروهای مسلح را افزایش داده‌ایم تا از موجودیت ملت ایران در مقابل تهدیدات دفاع کنیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا(ص) تأکید کرد: طی چهار دهه گذشته بیش از ۱۷ جنگ در منطقه اتفاق افتاده است ولی ما از جنگ استقبال نکردیم اما در برابر هر تجاوزی می‌ایستیم و دشمن را ناکام خواهیم گذاشت. ملت شریف ایران به‌دلیل انسجام روحی و معنوی نیازی به تهدید و جنگ با هیچ کشوری ندارد و تاریخ ۴۵ سال گذشته به این معنا است که دفاع در برابر هر تهدیدی خط اصلی نیروهای مسلح ماست.

رشید ادامه داد: تجربیات دفاع مقدس باید برای کسانی که که منافع ملت ایران را تهدید می‌کنند هشدارآمیز باشد در غیر این صورت در عمل با پذیرش هزینه‌های محاسبه‌نشده روبه‌رو می‌شوند.

وی با ابراز اینکه قدرتهای سلطه‌گر هیچ قدرتی را به‌رسمیت نمی‌شناسند مگر آنکه چالش با آن هزینه‌ای بیش از منافعش داشته باشد، گفت: ملت ایران برای ادامه بقا و موجودیت خود یا باید در برابر سلطه‌گران تسلیم شود یا برای حیات خود دشواری‌ها را تحمل کند و قدرت تهاجمی خود را افزایش دهد.

رشید در ادامه به راهبردها و نقش و وظایف چهارگانه طب رزمی در جنگ متأثر از تجربه هشت سال دفاع مقدس و جنگ‌های جاری طی سه دهه گذشته در سطح منطقه، شامل: ۱ـ رسیدگی و درمان مجروحان در صحنه نبرد (قبل از انتقال به سامانه‌های جراحی سیار و بیمارستان‌های صحرایی)، ۲ـ ایجاد ظرفیت‌های بهداشتی درمانی در خطوط نبرد، ۳ـ طراحی یک زنجیره امداد و انتقال مناسب و کارآمد با به‌کارگیری همه امکانات کشوری و لشکری و ۴ـ ایجاد ظرفیت برای مقابله با بیوتروریسم در صحنه نبرد آینده، پرداخت.

کد خبر 832152
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 41
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 92
  • محمد IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    48 28
    صلح واقعی در هر کشوری در اندازه قدرت آن کشور است. درود به همه سربازان
  • قاسم IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    بسم الله الرحمن الرحیم ما دشمنان را زیر پا له میکنیم و آماده می‌شویم برای تمدن نوین اسلامی ظهور ان شاء الله
    • احمد IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      ما با کسی سر جنگ نداریم
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      0 0
      دشمن که چهل و پنج سال است که له شده تو خبر نداری
  • احمدی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    29 14
    سردار مردم وظیفه خودشون را خوب میدانن خوب وارد عمل میشن
  • ایران IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    77 40
    بنام الله پاسدار حرمت کشور سردار شریف نخبه جنگ لجستیگی است اینان در جنگ رخ به رخ کار عملی انجام میدهند از چریکهای زمان ۸سال دفاع مقدس هستند از اقوام که دوش به دوش رشید رشادتها به خرج دادند نیازی به رسانه ای کردن شریف نیست ایشان جهادی سخت پوشه که نامش میدرخشد ودشمن را لرزه به جانش میافکند سردار رشید دوسدارتم، من ،یک کارگر شغل ازادم که بیمه هم ازاد واریز میکنم عندلاه، حرف حق میزنم وصل کجای هم نیستم
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    82 45
    آره این درسته
  • حمیدرضا IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    78 29
    سلام وعرض ادب واحترام خدمت سرداررشید بزرگوار وخداقوت
  • محمد US ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    بنام خدایی که کوبنده ستمگران است. آ آمریکا بداند با طناب اسرائیل خود را به چاه نیندازد ! وبدان دیگر با گروه و مقاومت درگیر نیستی؟ تو با نیمی از جهان درگیر میشوی ؟ ج ....بسم ا...
  • ع IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    78 40
    سردار ما ملت همیشه پشتیبان کشور عزیزمون و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و حاضریم جان مان فدای وطنمان کنیم فقط خواهشا جلوی اختلاس و دزدی را هم بگیرید
  • عقیل اکبری IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    65 36
    درود.سلام.خدا برسبز پوشان این مرز وبوم..واقعا خسته نباشید سربازان امام زمان عج
  • علی ظهیری IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    66 33
    سربازان بی نشان همبشه بیدارند برای وطن
  • نادر IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    73 42
    جنگ ایران با آمریکا و اسرائیل اجتناب ناپذیر هست، و در آینده ای نزدیک به وقوع خواهد پیوست
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      27 0
      خدا نکنه جنگ هیچ برد و باختی نداره جز ویرانی و عقب افتادن کشور و کشتار و آوارگی ونابودی
  • حسین IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    76 23
    آمریکا با ایران وارد جنک رو در رو نمی شود
  • ناشناس IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    84 21
    سلام ودورود ب همه سبز پوشان و مدافعان باغیرت شجاع سرزمینم ایران .‌. ایول دارید 🌹❤❤❤🇮🇷🇮🇷🇮🇷
  • اکبر اسدی IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    42 8
    توسعه نظامی بدون توسعه اقتصادی و کاهش سطح رفاه و آسایش مردم به قدرت واقعی منتج نمیشود اگر از نظر اقتصادی قدرتمند نشویم پیشرفت های نظامی نیز موثر نخواهند بود هر جنگی باید از طرف یک اقتصاد قدرتمند پشتیبانی شود
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    25 4
    صحنه نبرد اینده؟
  • هیچ بن هیچ IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    46 19
    مامدعیان صف اول بودیم اماشهداراازآخرچیدند. مامردجنگیم وازجنگ نمی‌هراسیم .فرمانده ماپادررکابانیم صبوشکستگانیم .مانادرانیم که ازموج نترسیم رهبرافرمان بده غسل شهادت میکنیم. غسل شهادت میکنیم.مااسراییل را زیرپا میگذاریم من یک گروه تشکیل میدهم تحط نظرمومنی پیشکسوت جهت اجرای فرمان ماموریتی چون بیژن گرد تابایک تکبیرناوتمام الکترونیک آمریکا رابایک قایق به قعردریای سرخ بفرستم . سلام فرمانده.
  • رسول IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    67 24
    زنده و پاینده باشید سردار رشید عزیز خداوند نگهدار شما و دیگر سرداران و رزمندگان باشد ما ملت ایران به وجود چنین سردارانی به خود می بالیم.چو ایران نباشدتن من مباد .درود بر شرف و غیرت شما.
  • هیچ هیچ هستم برسنگ مزارم بنویسید گمنام فرزند روح ا IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    65 19
    سلام فرمانده.من یک کهنه سرباز جنگ هشت ساله و تحمییلی از حزب بعث عراق هستم وتاالان راهم را وروشم راتغییرنداده قربان بنده برای رسیدن به خدا شخصاً همینه آمریکا رامیشکنم فقط با یک قایق ویک پیشکسوت که نقشه عملیات رادرآخرین لحظه اعلام نماید.تادل حضرت آقاروشادکنیم وبنده شخصا که بسیار مشتاق لقای پروردگارم حاضرم این مهم رابه پایان برسانم .بچه ها منتظرچه هستین! یا علی (ع).
  • A.h.eh IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    58 17
    سلام.مردم ایران کهن واسلامی با پیروزی انقلاب ۵۷ وتحمل ۸سال دفاع جانانه از کشوردربرابرتجاوزات صدام وبا حمایت شرق وغرب از او با دستان خالی ولی فداکردن جوانان ومردان وزنان وخانه وکاشانه هایشان وبعدازان دوران بازسازی وتحمل تحریم ۴۵ساله ی ظالمانه وحوادث های تلخ وگوناگون در ۴۵سال گذشته وتحمل کردن تورم شدید که بلاشک پس اندازی برای عموم مردم نمی گذارد وهمچنین سختی زندگی وکلی مشکلات ریزودرشت ،نشان دادند که انقلاب را هنوز دوست دارند وهمپای نظام جمهوری اسلامی ایران هستند،درحالیکه روزبه روز بحث مالیات وارزش افزوده وقوانین ریزودرشت حلقه را برای مردم تنگ وتنگتر می کند ومشکلاتی را برای اکثرمردم رقم می زند ولی مردم هنوز امیدوارهستندتا دولت وطراحان اقتصادی وقانون گذاران محترم راه هائی را درکشور اجرا کنندتا زندگی راحت تر ورفاه عمومی بیشتر وتوان پس اندازوسرمایه گذاری جمعی بیشتر ودرنهایت امیدبه زندگی ایده آل بیشترشود.اما ملت ایران اکثریت درپای کار هستندوکشورشان را از عمق جان دوست داشته واز کیان آن جانانه دفاع می کنند.
    • @@@ IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      9 0
      باسلام و درود به تمامی شهیدان و کسانی که صادقانه ومخلصانه برای کشورواین نظام از زندگی وجان خودگذشتن برای اسلام و نظام .ولی متاسفانه متأسفانه این حق مردم ایران نیست‌خداوندازاونایی که خیانت میکنن به ملت ازشون نگذره .
  • حسین IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    40 13
    سلام و درود خدمت شما سربازان وفادار امام و وطن آمریکا و نوکر پاچه خارش اسرائیل آخرهای عمر نکبت خود را طی می‌کنند به حول و قوه الهی به همه عالم ثابت خواهد شد آمریکا پوشالی بیش نیست مردم همیشه در صحنه حضور دارند و خواهند داشت انشالله
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    34 0
    اول جانم فدای رهبر منم یک بسیجیم از هالااماده جان فشانیم ۴ماه هست تمریناتم یواش یواش شروع کردم بایدفیزیکی هم توان داشته باشیم من چند سالی بود تمرین نداشتم ولی هرجور فکر میکنم لاظم ه درسته ۵۰سالم شده ولی درروز ۳ساعت تمرین رضمی دارم بایاری الاه ایران پیروز تومیدان جنگه
  • سجاد IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    22 1
    تو را به خدا قدر این مردوم بدونید دست دوز دا رو از این مملکت کوتاه کنید به فکر مردوم و انقلاب باشید باید کسانی که دارن دوزدی میکنن وبه مردوم خیانت میکنن باید اعدام بشن
  • پدرام IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    14 5
    سلام سردار میشه توضیح بدهید برای جانبازان شیمیایی و اعصاب روان 7سال دفاع مقدس چه گلی به سر زدید آیا از دردهای رنج‌های آنها خبر دارید آیا سری به آسایشگاه ها زده اید
  • IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    18 6
    فکر میکنید جنگ‌ یک نعمت است که فقط در مورد جنگ و ویرانی صحبت میکنید ؟ بهتره به دنبال صلح و امنیت و رفاه مردم باشید
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      8 0
      کاملا درسته جنگ مسابقه نیست که برد وباخت داشته باشه دو سر باخته ونابودی فقط وفقط
  • محمد IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    13 3
    🌹
  • کارگر IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    4 4
    اگر ایران در جنگ علیه غزه دخالت نکند ، متاسفانه شاهد از بین رفتن کامل غزه خواهیم بود و ما ملت ایران دیگر تاب وتوان دیدن صحنه های دلخراش غزه نخواهیم بود
  • لیث صفاری IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    2 4
    سردار بخدا دشمنان بیرونی هیچ نیستند. فقط دنبال دشمنان منافقین داخلی از مار کبری خطرناک‌تر ند. سرامریکا واسرائیل همین منافقین خودفروخته داخلی هستند
  • ایرانی IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 0
    حفظ تمامیت ارضی میهن را مدیون میهن پرستان واقعی هستیم و خواهیم بود و حمایت خود را از این دلاور مردان اعلام میکنیم
  • بی تام IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    1 1
    حاجی دستور بده حقوق کارگر تو قرارگاه سروقت بدن ممنون
  • علی خشتی IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 7
    خداقوت سردار تازمانی که سردار سلیمانی ها بیدارند نه تنها آمریکا بلکه هیچ کشوری ن دردنیا جرعت چپ نگاه کردن هم به کشورما ندارد .یاعلی
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
      0 0
      عزیزم اون یه قرارگاه دیگه هست
  • اسلام کریمی IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    1 0
    جنگ به غیر از نابودی چیز دیگری ندارد ...
  • بسوی موفقیت IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 0
    سلام. شما نمیدونید عینکمو کجا گذاشتم؟نمیتونم بخونم
  • امیرستار رحمانی IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    2 2
    تشکر از بزرگ سردارانی مچون سردار رشید که آینده را این چنین هوشمندانه رصد میکنند خدا پشت وپناهتان
  • سید منصور حیدری IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    1 5
    انشاالله جنگ نشود و خدا شما را برای ما حفظ کند.
  • بهرام IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    قرار گاه‌ خاتم الانبیا چرا مطالبات پیمانکاران پرداخت نمیکنه به خودُشون هم شکایت کرديم