رژیم اسرائیل با حملات بی‌سابقه خود به رفح که صدها شهید و زخمی برجای گذاشته است، تلاش دارد بعد از فشار بین المللی به این رژیم برای توقف جنگ علیه غزه، بهانه و چراغ سبز دیگری برای یورش به پرجمعیت‌ترین منطقه نوار غزه درست کند.

رفح-نوار غزه

به گزارش همشهری آنلاین، رژیم اسرائیل بامداد امروز دوشنبه بی سابقه‌ترین حملات خود به شهر و منطقه رفح واقع در جنوب نوار غزه را انجام داد که تاکنون ۱۰۰ شهید و صدها زخمی برجای گذاشته است.

وب سایت عبری واللا رژیم اسرائیل مدعی شد که حملات بامدادی امروز دوشنبه حملات فریب بود که هدف از آن آزاد کردن دو اسیر صهیونیست از مرکز رفح بود و این حملات باعث شد که توجه‌ها به این عملیات مشترک ارتش و شاباک متمرکز نشود و دو اسیر ادعایی سالم آزاد شوند.

باراک راوید، خبرنگار صهیونیست مدعی است که در این عملیات، نظامیان صهیونیست سه نفر از افراد مسلحی را که از این دو اسیر محافظت می‌کردند، در طبقه دوم ساختمان شهید کرده و اسرا را بعد با بالگرد به داخل اراضی اشغالی منتقل داده‌اند.

هنوز صحت ادعای صهیونیست‌ها را نمی‌توان تأیید کرد ولی این احتمال وجود دارد که در صورت تأیید این ادعا، ارتش رژیم اسرائیل با این حمله بی‌سابقه و جنایت‌کارانه به رفح که بیش از یک و نیم میلیون جمعیت دارد، می‌خواهد بهانه و چراغ سبزی برای حمله به این منطقه مهم و حیاتی داشته باشد؛ منطقه‌ای که آمریکا صراحتا درباره حمله به آن هشدار داده و گفته است موافق آن نیست و آن را تأیید نمی‌کند.

به عبارتی رژیم اسرائیل با نشان دادن عملیات آزادی این دو اسیر می‌خواهد هم افکار عمومی داخلی و هم افکار عمومی جهانی را تحت تأثیر قرار دهد و بگوید که اسرایی که ما طی ۱۲۸ روز نتوانسته‌ایم یک نفر از آن‌ها را زنده پیدا کنیم، نه در شمال و نه مرکز غزه بلکه در جنوب غزه هستند. از طرفی شخص نتانیاهو نیز که منافع سیاسی و حتی آینده سیاسی آن در گرو طوفانی شدن جنگ است، بهانه لازم برای حمله به متراکم‌ترین نقطه غزه از نظر تعداد جمعیت فراهم کند.

از سوی دیگر این احتمال نیز وجود دارد که در کنار این مسئله، رژیم اسرائیل با تهدید به حمله و فشار به حماس در صحنه مذاکرات، بتواند از امتیاز دادن بیشتر به این جنبش خودداری کرده و طرف مقابل را به امتیاز دهی بیشتر وادار کند به ویژه در پرونده اسرای صهیونیست که همچنان دست صهیونیست ها از این اسرا که شمار آن‌ها ده‌ها و حتی صدهاست، کوتاه است.

کد خبر 831756
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha