یک مقام آمریکایی از احتمال حصول توافق میان رژیم صهیونیستی و حماس در اوایل هفته جاری میلادی در زمینه آتش بس و آزادی اسرای اسرائیلی باقیمانده خبر داد.

تظاهرات در اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، همزمان با افزایش فشارها علیه رژیم صهیونیستی در زمینه هرگونه عملیات نظامی در رفح، شبکه ان بی سی نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که پس از تماس تلفنی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، واشنگتن معتقد است که پیشرفتهای عمده در زمینه توافق آزادی اسرای اسرائیلی در هفته جاری میلادی امکانپذیر است و این موضوع می‌تواند اوایل هفته حل شود.

این مقام آمریکایی با بیان اینکه شکافها همچنان قابل توجه است و همه جزئیات باید در توافق نهایی شود تاکید کرد که احتمال توافق وجود دارد و بیشتر آن تقریبا حل شده است.

طبق گفته این مقام آمریکایی بایدن و نتانیاهو حدود ۴۵ دقیقه با هم حرف زدند و درباره آزادی گروگانها و شرایط رفح به طورمفصل رایزنی کردند.

پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که این گفت‌وگوی تلفنی پرتنش برگزار شده است.

بایدن همچنین از نتانیاهو خواسته تا گام‌های فوری و مشخصی را برای افزایش کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در غزه اتخاذ کند.

شبکه 12 رژیم صهیونیستی نیز خبر داد که رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی خود با نتانیاهو از نگرانی خود درباره عملیات نظامی اسرائیل در رفح بر اوضاع انسانی در غزه خبر داده است.

بر اساس گزارش‌ها، بایدن در این گفت‌وگو تاکید کرد که عملیات نظامی در رفح بدون فراهم شدن طرحی برای تضمین امنیت و سلامت بیش از یک میلیون فلسطینی در این منطقه، انجام نشود.

باوجود گذشت ۱۲۸ روز از جنگ علیه غزه و افزایش تلفات ارتش رژیم اسرائیل که موجب عقب‌نشینی گردان‌ها و تیپ‌های نظامی شده، نتانیاهو از چند روز گذشته با رد شروط حماس برای آتش‌بس مدعی شده که حمله زمینی را تا رفح ادامه داده و ظرف ۲ هفته آینده عملیات در این شهر جنوبی غزه را آغاز خواهد کرد.

کد خبر 831755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha