یک روزنامه اسرائیلی امروز شنبه با اشاره به تسلط رهبر حماس در غزه بر امور داخلی رژیم صهیونیستی و استفاده از نقاط ضعف آن، اذعان داشت که پیروز این میدان، حماس است.

سنوار

به گزارش همشهری آنلاین، «یحیی السنوار می‌تواند بابت موفقیتش در مداخله در فرایندهای سیاسی اسرائیل، دستهایش را به نشانه پیروزی بالا ببرد». این بخشی از گزارش امروز روزنامه هاآرتص درباره تاثیر رهبر ۶۱ ساله حماس در غزه، معمار عملیات مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر بر تل‌آویو است.

این روزنامه با اذعان به این موضوع که رهبر حماس در غزه به عنوان کسی که سالها در زندانهای اسرائیل بوده و به زبان عبری تسلط دارد، نوشت که «وی اخبار داخلی این رژیم را دنبال می‌کند و کاملا با سیاست آن آشناست. او می‌تواند در سایه درگیری در داخل اسرائیل بین دو اردوگاه، با دستهایش علامت پیروزی‌ را نشان دهد». اردوگاه نخست می‌خواهد که نتانیاهو را برکنار کند و او را به خاطر شکست توافق تبادل اسرا سرزنش کند و اردوگاه مقابل به دنبال بزرگ کردن کابینه جنگ و الحاق حزب «یش عتید» توسط رئیس حزب «شاس» آریه درعی است.

در پی ناکامی کابینه نتانیاهو در تحقق اهداف اعلامی جنگ غزه، اختلافات میان سران صهیونیست بویژه بین گانتز و نتانیاهو به اوج خود رسیده و این اختلافات در رسانه‌های اسرائیلی نیز بازتاب زیادی یافت. نتانیاهو موافق تداوم فشار نظامی بر حماس برای متقاعد شدن آن به آزادی اسرای اسرائیلی است و گانتز می‌گوید که باید راهکارهایی غیرنظامی برای تبادل اسرا یافت. در همین راستا نیز چندی پیش روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت «السنوار برای جشن پیروزی در غزه آماده می شود» و طرف اسرائیلی پذیرفته باید به دستاوردهای محدود جنگش بسنده کند.

هاآرتص خطاب به السنوار: تو پیروز شدی

رسانه‌های صهیونیستی بر این باورند که هدف یائیر لاپید، رهبر مخالفان رژیم صهیونیستی، در واقع ورود به کابینه به منظور دستیابی به یک توافق برای تبادل اسرا نبود، بلکه کسب امتیاز سیاسی علیه بنی گانتز و شرکای او بود تا به عنوان یک رهبر حاضر به فداکاری برای یک هدف عالی خود را نشان دهد و به موازات آن نتانیاهو را شرمنده کند و اتهام شکست توافق را به گردن او بیاندازد.

هاآرتص خطاب به السنوار: تو پیروز شدی

رسانه‌های اسرائیلی امروز با تاکید بر اینکه «زمان در حال سپری شدن است و پیروزی و پایان جنگ در آینده نزدیک متصور نیست» از تداوم تظاهرات‌ها و اعتراضات خبر دادند و نوشتند: «وضعیت در حال رسیدن به بن‌بست است و برای درعی، راه صحیح برای غلبه بر گانتز و پیشبرد امور، بزرگ‌تر کردن کابینه است و باور دارد که با این کار، مانع ورود رهبران معترض به خیابان‌ها می‌شود».

کد خبر 831551
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • نجف IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    1 0
    چراحرف بی خود میزنید غزه رانابود کرده