وزیر امور خارجه ایران که به بیروت سفر کرده، با دبیرکل جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان دیدار و گفتگو کرد.

دیدار امیرعبداللهیان با سیدحسن نصرالله

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که به بیروت سفر کرده، با سید حسن نصرلله دبیرکل جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به بیروت در جمع خبرنگاران گفت: ما در بیروت هستیم تا با صدای بلند اعلام کنیم همراه با کشورها و دولت‌های اسلامی جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را تحمل نمی‌کنیم.

وی گفت: آواره ساز کردن دهها هزار فلسطینی و قطع آب و برق و غذا و دارو یک جنایت جنگی سازمان یافته از سوی رژیم صهیونیستی است. ادامه این جنایت جنگی با واکنش‌هایی در دیگر محورها روبه رو خواهد بود که رژیم صهیونیستی و حامیان آن مسئول آن خواهند بود.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: ما در ادامه مشورت با مقامات عراق فردا با دولتمردان لبنان درباره وضعیت موجود در غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و اقدامات مورد نیاز در جهان اسلام رایزنی خواهیم داشت. ایران با قدرت به حمایت‌های خود از مقاومت ادامه خواهد داد. برخی از مقامات غربی از من پرسیدند آیا امکان گشایش جبهه‌های جدیدی علیه رژیم صهیونیستی وجود دارد. گفتم که در شرایط ادامه جنایت جنگی صهیونیست‌ها هر احتمالی از سوی دیگر جریان‌های مقاومت محتمل است.

وزیر خارجه کشورمان در پایان گفت: آقای رئیسی رئیس جمهور ایران گفت وگوهای فشرده ای با کشورهای منطقه از جمله عربستان انجام داده است و این گفت وگوها در چهارچوب استراتژی حمایت از فلسطین ادامه خواهد یافت.

وزیر امور خارجه بامداد جمعه ۲۱ مهر وارد فرودگاه بیروت شد و مورد استقبال مسئولان این کشور قرار گرفت.

لبنان دومین مقصد از سفر منطقه‌ای وزیر امور خارجه پس از عراق است.

دیدار و گفتگو با مقامات عالی‌رتبه لبنان و رایزنی و تبادل نظر در خصوص تحولات منطقه به خصوص جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه از جمله برنامه‌های وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به بیروت است.

وزیر امور خارجه ظهر پنج شنبه ۲۰مهرماه سفر منطقه‌ای خود را از کشور عراق آغاز کرد و مذاکرات مهمی با مقامات عراقی در خصوص تحولات مربوط به فلسطین انجام داد.

کد خبر 831450

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    5 11
    ما دست و بازوی آن حزب الله را می بوسیم که بر سر صهیونیست های جنایتکار و کودک کش بزند.
    • سعید IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
      0 0
      احسنت؛ درود بر شما
  • US ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    5 9
    مرگ بر اسرائیل تروریست غاصب