دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: وزیر آموزش و پرورش در آستانه انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری خبرهایی را اعلام کرد که بیشتر برد تبلیغی دارد؛

بیمه معلمان حق‌التدریسی از اول مهر‌ماه امسال، استخدام بیش از 7 هزار مربی نهضت سواد‌آموزی و حذف سقف بیمه تکمیلی.

علیرضا علی احمدی دیروز در جمع خبرنگاران گفت: بیمه کامل درمان و بازنشستگی برای همه نیروهای حق‌التدریسی مدارس دولتی در قالب قرارداد چهار‌جانبه‌ای با سازمان تامین اجتماعی، وزارت کار، معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری و آموزش پرورش امضا شده‌است و اجرایی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش از استخدام 7 هزار و 133 آموزشیار نهضت سواد آموزی که قبل از سال 1380 وارد نهضت سوادآموزی شده و 60 ماه همکاری منظم داشته‌اند، خبر داد.

وی گفت: تاریخ تبدیل وضعیت استخدامی این افراد 28 اسفند ماه سال 1387 منظور شده‌است و احکام آنها نیز به‌زودی صادر می‌شود. وزیر آموزش و پرورش در ادامه این نشست از برداشته شدن سقف مبلغ پرداختی بیمه برای فرهنگیانی که مشمول بیمه تکمیلی بوده یا خواستار شمول در این بیمه هستند نیز خبر داد.

علی احمدی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در این قالب از محل اعتبارات رفاهی به صندوق بیمه تکمیلی فرهنگیان کمک می‌کند، افزود: بر این اساس علاوه بر گسترش دامنه بیمه تکمیلی فرهنگیان، سقف پرداختی بیمه تکمیلی برای بیماری‌های سخت‌علاج و پرهزینه فرهنگیان نیز برداشته می‌شود و وضعیت بیمه تکمیلی فرهنگیان مانند بیمه تکمیلی وزارت نفت خواهد‌شد.

واگذاری مدارس

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سؤال همشهری در باره بحث واگذاری اداره امور مدارس به حوزه علمیه و هیات امنایی شدن مدارس تصریح کرد: طرح مدارس هیات‌امنایی برای تمرکز‌زدایی در آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد که دولتی بودن مدارس کشور یکی از معضلات نظام تعلیم و تربیت است. برای رفع این معضل باید 2کار انجام شود؛ یکی از آنها ایجاد رقابت عادلانه در سطح مدارس دولتی است که با اجرای طرح مدارس هیات امنایی انجام می‌شود.

علی احمدی در ادامه پاسخ به این سؤال، به مدارس دو شیفته و استفاده از شیفت دوم مدارس یک شیفته برای انجام امور فوق‌العاده اشاره کرد.

با وجود اینکه وی قبلا مصرانه خواهان یک شیفته شدن مدارس بود، وجود مدرسه دوشیفته در آموزش و پرورش را غیرقابل تحمل ندانست و گفت: می‌توان از همکاران حوزه علمیه و آنهایی که توانایی شرکت در فعالیت‌های تعلیم و تربیتی دارند، برای فعالیت‌های فوق‌العاده شیفت دوم مدارس استفاده کرد.

وی البته در بین سخنانش به اظهارات رئیس کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر به گل نشستن کشتی آموزش و پرورش اشاره کرد و یادآور شد: آیا نمی‌توان این کشتی را با چنین اقداماتی سبک کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ابتدا قرار بود 4‌درصد از مدارس در قالب طرح هیات امنایی قرار گیرند، اما امروز اعلام می‌کنیم در هر استان تا هر اندازه که ظرفیت وجود داشته باشد، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی می‌توانند در این موضوع به ما کمک کنند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا همه مشکلات در طول 4سال یکدفعه و قبل از انتخابات حل می‌شود، بیان کرد: من مدت کوتاهی است که در این وزارتخانه مشغول به کار هستم و با توجه به مشکلات اداری که در این وزارتخانه وجود دارد، حل مشکلات زمان‌بر است.

علی‌احمدی در ادامه این نشست خبری تاکید کرد: حل مشکل کسری بودجه آموزش و پرورش یک معجزه بود و خطاب به برخی خبرنگاران که نسبت به معجزه خواندن این موضوع معترض بودند، گفت: چرا باور نمی‌کنید.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری اعلام کرده که فضای امنیتی را در آموزش و پرورش از بین می‌برم، این در حالی است که بیشترین بازداشت‌های فرهنگیان در دولت نهم صورت گرفته ‌است، ادامه داد: شما خبرهای غلطی را مطرح می‌کنید، یک بار در یک نشستی مطرح کردند که تشکل‌های صنفی در حال فعالیت و در آستانه اعتراض سراسری هستند، اما من گفتم منتظر هستیم ببینیم چه‌کار می‌کنند.

علی‌احمدی از خبرنگاران پرسید چه کسی را من بازداشت کردم. در دوره من برخورد امنیتی با معلمان صورت نگرفت و اگر برخورد امنیتی نیز وجود داشت، شاید به دلایل دیگری بوده‌است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تذکر سازمان بازرسی به وزارت آموزش و پرورش در چه موردی بوده ‌است، گفت: از چنین تذکری بی‌خبرم، سازمان بازرسی به ما تذکری نداده است.

وی درباره اینکه سازمان بازرسی به وزارت آموزش و پرورش و سازمان اوقاف به‌دلیل برگزاری تجمع انتخاباتی در اردوگاه شهید باهنر تذکر داده ‌است، اعلام کرد: ما تذکری نداریم، نداشتیم و نخواهیم داشت.

کد خبر 83128

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز