رسانه‌های صهیونیستی به نقل از مسئولین این رژیم که نامی از آنها برده نشده، اعلام کردند، تلقی اولیه از پاسخ حماس آن است که این گروه با چارچوب‌های کلی توافق مبادله اسرا مخالفت کرده است.

یحیی  السنوار

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه معاریو در پایگاه اطلاع رسانی خود ادعا کرد، گروه حماس در پاسخ خود که به دست اسرائیل هم رسیده است با چارچوب کلی توافق مبادله اسرا که در پاریس تدوین شده بود، مخالفت کرده و مجددا خواهان توقف کامل اقدامات خصمانه و برچیدن محاصره از غزه شده است.

معاریو افزود این اعلام نظر مدت کوتاهی بعد اعلام خبر رسیدن این پاسخ از سوی نخست وزیر قطر صورت گرفت که در نشست مطبوعاتی مشترکش با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در دوحه صورت گرفت.

حماس همچنین در پاسخ خود بار دیگر خواستار آزادی تمامی زندانیان امنیتی در بند در اسرائیل شد، در عین حال از این گروه از تلاش‌های میانجیگرانه مصر و قطر و حضور آنها در مذاکرات تشکر و قدردانی کرده است.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در تفسیر این پاسخ ادعا کرد، که از دیدگاه تل‌آویو این به معنای رد توافق پیشنهادی است زیرا اسرائیل جنگ را متوقف نخواهد کرد.

یدیعوت آحارانوت هم به نقل از مسئولین عالی‌رتبه اسرائیلی که نامی از آنها نبرد گفت: نهادهای مربوطه اسرائیلی سرگرم تحلیل پاسخ حماس به توافق مبادله اسرا هستند تا بعد از آن پاسخ رسمی نسبت به آن تدوین شود.

مسئولین عالی‌رتبه اسرائیل همچنین افزودند: حماس در ظاهر به چارچوب کلی بله گفته است اما در عین حال شروط محالی را هم در آن قرار داده است، به هر شکل تل‌آویو دست از جنگ نخواهد کشید و در سایه شرط‌های محال این امر به عنوان پاسخ منفی حماس تلقی خواهد شد.

کد خبر 830944
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha