سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درباره فراِیند تقسیم سود سهام عدالت متوفیان توضیحاتی را ارائه داد.

سهام عدالت

به گزارش همشهری آنلاین، محمود حسنلو بر آخرین اقدامات انجام شده برای تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان تاکید کرد، افزود: اگر فرآیند تقسیم سود سهام عدالت وراث حداکثر تا ۱۰ اسفند به پایان برسد، سود امسال و سال‌های گذشته پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: فرآیند تقسیم ارث متوفیان سهام عدالت بین وراث از طریق سامانه «میراث» در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انجام خواهد شد. انتقال سهام توسط یکی از وراث یا نماینده آن‌ها که در سجام احراز هویت شده از طریق مراجعه به یکی از شعب سراسر کارگزاری‌های بورسی یا یکی از شعب بانک‌های ملی، تجارت، پارسیان و ملت انجام می‌شود.

حسنلو خاطرنشان کرد: تمامی فرآیند اجرای این اقدام رایگان بوده و لازم نیست وراث هیچ‌گونه مبلغی را پرداخت کنند. همچنین هر یک از وراث می‌توانند به صورت جداگانه و با مراجعه به درگاه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس https://ddn.csdiran.ir نسبت به پرونده خود آگاهی پیدا کنند. به محض تشکیل پرونده در یکی از شعب، وضعیت پرونده همه وراث در سایت https://ddn.csdiran.ir قابل مشاهده خواهد بود.

حسنلو با بیان این که توصیه ما به وراث این است که تشکیل پرونده و اقدام برای تقسیم ارث را به روزهای پایانی سال موکول نکنند، گفت: در پایان سال فرآیند توزیع سود سهام عدالت را خواهیم داشت، اگر فرآیند تقسیم سود سهام عدالت متوفیان حداکثر تا ۱۰ اسفند ماه به پایان برسد، سود سهام عدالت امسال و سال‌های گذشته به حساب آن‌ها پرداخت خواهد شد.

کد خبر 830686
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 15
  • سهیل IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    4 0
    دوست عزیز با این حساب با توجه به تاریخ اعلامی از سوی سامانه سپرده گذاری به تاریخ 29 اسفند سال جاری عملا سود سهام مادر من منتفی است. ممنون از محبت جنابعالی.
  • رویا IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    5 1
    چرا این همه کاغذبازی ؟!!
  • یک حکایت آموزنده !! IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    7 1
    سی سال قبل یکی از آشنایان ما در آلمان زندگی میکرد . تعریف میکرد که برای انجام یک کار اداری به مخابرات مراجعه کرده بود . کارمند مربوطه که یک خانم پنجاه ساله آلمانی بود به شدت برافروخته و عصبانی شده بود . چرا ؟!!!! میگفت کاری که میتوانستی با یک تلفن انجام دهی چرا حضوری به اینجا آمدی ؟! وقت خودت را تلف کردی + اتلاف سوخت + آلودگی و ترافیک اضافی در شهر و .... >>>> این است علت رشد بهره وری یک کشور با تاثیر مستقیم بر کاهش تورم و افزایش رفاه مردم .... :::::::::::::: حال مقایسه کنید با آنهایی که میگویند چند میلیون نفر برای ارایه مدارک کاغذی کارت ملی و شناسنامه متوفیان و وراث و برگ انحصار وراثت به کارگزاریها یا بانکها مراجعه کنند !! ::::: تفاوت را حس میکنید ؟!! ::::::: پس همه سعی کنیم در هر جایگاهی هستیم کارها را بطور منطقی ، ساده نماییم و از ایجاد هزینه برای دیگران و کل کشور اجتناب نماییم . با آرزوی موفقیت ـ------امروز بعد از سی سال مدیر ما از چند میلیون نفر میخواهد ، رهها برگ کپی مدارک را مجددا به بانک یا کارگزاری ارایه دهید !! --- آن هم حضوری !!!
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    6 0
    چرا وراث به صورت یک نفر مراجعه نکنند شاید بقیه وراث نخواهند همکاری کنند و یا در شهری دیگر باشند اینطوری حق بقیه ضایع میشه
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    6 0
    چند میلیون نفر برای ارایه مدارک کاغذی کارت ملی و شناسنامه متوفیان و وراث و برگ انحصار وراثت به کارگزاریها یا بانکها مراجعه کنند ????!! :::::
    • نیما IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      5 1
      خب همین تصمیمات اشتباه ، عامل مهم افزایش تردد و آلودگی هوا و ترافیک است !!
    • مرجانی IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      4 1
      همشهری عزیز **** پیگیری لطفا **** شما رسانه رسمی شهرداری و نماینده مردم هستید !!! این همه تردد بی مورد ...چرا ؟؟!!
    • شهروند IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      2 2
      چرا شایعه درست میکنید ؟ من پدرم شش ماه است فوت کرده من و خواهر هستیم . مادر هم نداریم. خواهر من شهرستان است من تهران من فقط مدارک بار گذاری کردم در سامانه https://ddn.csdiran.ir اصلا حضوری مراجعه نکردم یک برگ هم کپی نگرفتم. یا واقعا اطلاع ندارین یا فقط دوست دارید با ذهن مردم بازی کنید . من گواهی فوت و کارت ملی پدرم و انحصار وراثت و مالیات بر ارث را با موبایل عکس گرفتم در سامانه بار گذاری کردم. کجای این کار کاغذ بازی داشت . 10 روزه الباقی سود برای من و خواهرم واریز شد.
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    5 1
    ایجاد آلودگی و هزینه برای کشور !! چرا ؟؟!! :::::::: ایجاد زحمت و هزینه برای مردم ... چرا ؟!! ::::::این رفت و آمد اضافی چرا ؟!! :::::اطلاعات در سامانه ثبت احوال مشخص است. ::::: >>>> تصور کنید چند میلیون نفر باید برای یک کار اشتباه به بانکها و کارگزاریها بروند ؟!!>>>>> کاری که کل آن بصورت مکانیزه با ارتباط فایلهای اداره ثبت و بورس ، قابل انجام است ! >>>>> متولیان این امور ، مستحق مجازات هستند یا نه ؟! >>>> شما قضاوت کنید !!
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    4 1
    بایستی یک کمیته نظارت بر تایید نهایی فرایندهای ملی داشته باشیم که عده ای کارگزار بورس یا مدیران بانکی، چنین هزینه های فاجعه بار و فرایندهایی را به کل کشور تحمیل نکنند . همان طور که هموطن محترم اشاره کردند : سازمان ثبت یک نسخه از همه انحصار وراثتها را به بورس بدهد و بورس بر اساس آن اقدام کند . چرا کار را پیچیده میکنند ؟‌! ------ یا همین گردش کارو سیستم بسته و ناکارامد سهام عدالت---- یا سیستم از اساس اشتباه و آسیب پذیر کارت سوخت و بنزین دو نرخی و .... که مشخص است کار کارشناسی واقعی و طراحی قوی روی آنها انجام نشده است . در فاز طراحی ، بیشتر فکر کنیم تا این گونه در مشکلات بصورت بلند مدت ، دست و پا نزنیم !!! ***** در فاز طراحی ، بیشتر دقت کنیم!!! ***** در فاز طراحی ، بیشتر دقت کنیم!!! ***** در فاز طراحی ، بیشتر دقت کنیم!!!
  • همشهری !! IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    5 1
    شهرداری و روزنامه همشهری باید اولین منتقد و مخالف این گونه تصمیمات باشند !! }}} این همه تردد اضافی و بی مورد }}}} ایجاد این همه آلودگی و ترافیک اضافی !!! }}} برای کاری که میشود مکانیزه انجام داد !!!
    • حیران !!! IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
      4 1
      همه این کارها را میشود بصورت خودکار انجام داد ! ::: با ارتباط ثبت و بورس !!!
  • بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    3 1
    قانون و عدالت را رعایت کنید. بنده در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ ملبغ ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سود همراه اول را دریافت کردم. بنده در شهریور ماه سال ۱۴۰۲ ملبغ ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سود همراه اول را دریافت کردم. بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
  • بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    3 1
    امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ هست که متأسفانه هنوز هم سود سهام اخابر سال۱۴۰۱ واریز نکردید چرا؟ بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
  • مری IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    0 0
    من مادرم فوت شده انجام نداده این خداراشکر الان دوباره بریم یکماه بانک