نخستین محموله تجهیزات آب‌شیرین‌کن طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان از مرزهای غربی وارد کشور شد.

شيرين سازي آب

به گزارش همشهری آنلاین، سیستان و بلوچستان یکی از استان‌هایی است که با خشکسالی و تنش آبی مواجه است. به همین دلیل، در سال‌های اخیر علاوه بر اجرای طرح‌های تامین آب پایدار در این استان، با نصب دستگاه‌های آب شیرین‌کن به‌عنوان یک طرح اضطراری به طرح آبرسانی اضافه شد. از ابتدای آذر سال 1401، طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان از سه‌راهی دشتک با برداشت آب از منابع آب زیرزمینی هامون هیرمند، حرمک، شیله و لواریاب در دستور کار شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

به‌گفته علیرضا قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، در چند روز گذشته بخشی از تجهیزات مورد نیاز برای شیرین‌سازی از مرزهای غربی کشور وارد و هم‌اکنون به کارگاه و کارخانه آب شیرین کن رسیده است.

تجهیزات شیرین‌سازی آب در 3 فاز صورت می‌گیرد که در حال حاضر تجهیزات شیرین‌سازی در فاز نخست به مرحله اجرا رسیده است. پیش‌بینی می‌شود سایر تجهیزات نیز به مرور حمل و برای نصب و راه‌اندازی در محل آب شیرین‌کن استقرار یابد. جالب اینکه شیرین‌سازی آب در دشت هامون هیرمند از طریق سیستم اسمز معکوس (RO) که جدیدترین روش شیرین‌سازی در دنیاست، انجام می‌گیرد.

تامین آب اضطراری سیستان | اجرای فاز نخست آب شیرین‌کن

کد خبر 830626
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha