دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: بی بی سی از برنده شدن احزاب میانه بر چپ‌گراها در انتخابان نمایندگان جدید پارلمان خبر داد.

به گزارش بی بی سی، نتایج اولیه برگزاری انتخابات پارلمان اروپا حاکی از آن است که احزاب میانه توانسته‌اند بیشترین پیروزی را از آن خود کنند و این در حالی است که حزب‌های دست راستی افراطی نیز به نتایج قابل قبولی دست یافته‌اند.

گزارش‌ها حاکی است که احزاب راست افراطی و ضد مهاجر کرسی‌هایی در هلند، اتریش، دانمارک، اسلواکی و مجارستان در اختیار گرفته‌اند و حزب ملی انگلیس نیز برای اولین بار در تاریخ این انتخابات صاحب دو کرسی شده است.

در انتخابات پارلمان اروپا که تصمیم‌گیری‌های مهم کشورهای منطقه را به عهده دارد تصور بر حضور کم تعداد اروپائی‌هایی بود که بسیاری از آنها هچون انگلیسی‌ها و ایتالیایی‌ها با رسوایی‌های روسای مملکتشان دست و پنجه نرم می‌کنند  بهطوری که حتی گفته شد میزان مشارکت اروپائی‌ها در این انتخابات از انتخابات پارلمانی سال 2004 نیز پائین‌تر خواهد بود. در انتخابات پارلمانی اروپا در سال 2004 تنها 45.4 درصد از رای دهندگان اروپایی شرکت کردند.

785 نماینده پارلمان اروپا از سال 1979، در قالب گروه‌های سیاسی فراملیتی، با آرای مستقیم اروپائی‌ها انتخاب می‌شدند که قرار است در این دوره از انتخابات این میزان به 736 نماینده کاهش یابد.

کد خبر 83056

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز