دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
۱ نفر

معاون وزیر خارجه دولت صنعاء موضع عربستان سعودی در عدم همراهی باائتلاف آمریکایی در دریای سرخ را «شجاعانه» خواند و از آن تقدیر کرد.

حسین العزی

به گزارش همشهری آنلاین، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) امروز (۱۶ بهمن) در یک کنفرانس خبری در صنعاء گفت که یمن قدردان تمامی مواضع حمایتی از این کشور در دریای سرخ است.

به نوشته المیادین، او گفت: «موضع شجاعانه عربستان سعودی در خصوص مسأله دریای سرخ را قدر می‌دانیم و به سمت صلح در در تمامی مناطق اطرافمان حرکت خواهیم کرد».

عربستان سعودی حاضر به شرکت در ائتلاف آمریکایی-انگلیسی برای پشتیبانی از اسرائیل و حمله به یمن که با حضور چند کشور غربی و همچنین بحرین تشکیل شده، نشده است. ائتلافی که تاکنون چندین بار مناطقی در خاک یمن را مورد حمله قرار داده است.

بامداد امروز نیز ائتلاف آمریکا و انگلیس بار دیگر با حمله به خاک یمن، استان صعده در شمال یمن را ۴ مرتبه و استان الحدیده در غرب این کشور ۱۱ را مرتبه هدف قرار داد.

حسین العزی در ادامه گفت: «ما باید از جنبش‌های مبارزاتی در آمریکا و انگلیس حمایت کنیم تا رویکرد خصمانه این کشورها در منطقه را از بین ببریم».

این مقام یمنی همچنین گفت که جریان آزاد کشتیرانی در دریای سرخ مورد توجه نیروهای مسلح یمن است و صنعاء بارها اعلام کرده است که کشتیرانی در این منطقه در امنیت کامل صورت می‌گیرد.

او افزود: «آمریکا تنها تهدید کننده کشتیرانی در دریای سرخ است و آن را به منطقه‌ای نظامی تبدیل کرده است، ما به هیچ وجه نمی‌توانیم در خصوص تجاوز به کشورمان ساکت بمانیم، علاوه بر اینکه این تجاوز هیچ تاثیری در مواضع ما نسبت به غزه و فلسطین نخواهد داشت».

وی حمله به کشتی‌های آمریکایی و انگلیس را نتیجه طبیعی تجاوز به حریم یمن خواند و گفت انسانیت نباید در برابر جنایت‌های صورت گرفته در غزه ساکت بماند و یمن در مواضع خود در جلوگیری از عبور کشتی‌های اسراییلی و کشتی‌هایی که به سمت بنادر اسرائیل حرکت می‌کنند، ثابت قدم است.

به گفته حسین العزی، آمریکا و انگلیس تاکنون حدود ۳۰۰ حمله به نقاط مختلف یمن انجام داده‌اند و نمی‌توانند از تبعات آن فرار کنند.

کد خبر 830506
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    4 7
    فشارهای امریکا باعث شده تا از عربستان دشمن خودتان که جندین سال جنگ علیه شما راه انداخت و دهها هزار نفر از حوثی ها را به کشتن داد زاهم تقدیر کنید
  • حسن IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 1
    کاش اینجوری بود...عربستان برای منافع خودش که از راه زمینی به اردن واسرائیل ایجاد کرده همراهی نکرده. چون عملا هم با اسرائیل مرتبط شده وهم توجیه این ارتباط براش راحت‌تر شده..ومنافع فراوان مالی بعلاوه وابستگي که برای تامین نیاز اسرائیل شکل داده نقش خودش را هم به رخ کشیده
  • داریوش از اهواز IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 2
    عجب عربستان که چند سال هزاران بمب و راکت بر سرتان ریخت و باعث کشته شدن هزاران یمنی بی گناه شده نباید بهشون اعتماد کنید
  • علی IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    3 3
    داش اگه ملحق نشده به ائتلاف بخاطر انسانیتو ... نیست میدونه اولین هدف انتقامه همینطور کشورهای اروپایی اطراف نزدیک دریای سرخ وگرنه اینا از خداشونه که خوش خدمتی کنن به آمریکا همین الانشم پشتیبانی میکنه مطمئناً
  • عماد IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 22
    آخه عربستان کجاش شجاعه که باید ازش تقدیر بشه ...لا اقل اگر شجاع خلیل زاد بازیکن ایرانی تو تیمش بود یه چیزی ....
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    2 1
    غیرت و شجاعت فقط و فقط یمن باقی اداشو در میارن
  • محمدی IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    2 0
    خدا کند که تمامی دشمنان ، باوجدان و دوست حقیقی شوند همانند عربستان و خداکند در همین مسیرباقی بماند
  • خلیل IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    2 0
    عدم همراهی از موضع شجاعت نبوده بلکه از ترس جواب احتمالی یمن بوده