نگاهی به بارش‌ برف از ابتدای زمستان تا کنون نشان می‌دهد که برخی از شهرها و روستاهای کشور بارشی بین ۲ تا ۳ متر را تجربه کرده‌اند.

برف

به گزارش همشهری آنلاین بارش برف سنگین در روستاهای خلخال استان اردبیل در روزهای اخیر به بیش از ۲ متر رسید که منجر به بسته شدن راه‌های روستایی شد.
با وجودی که پیش‌بینی‌های سامانه بارشی در بهمن ماه نشان می‌داد که در مناطق مستعد یعنی ارتفاعات استان‌های اردبیل، کردستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی ارتفاع برف به ۳ متر هم برسد، اما بارش برف ۳ متری در اواخر دی در گردنه ژالانه کردستان به ثبت رسید.
روستای کول از توابع شهرستان دیواندره استان کردستان نیز در اواخر دی ماه برف یک متری را از آن خود کرد. کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری نیز برف ۹۳ سانتی‌متری را به خود دید که نسبت به سال‌های پیش کاهش داشته‌است. بارش برف نیم متری در ازنا استان لرستان هم با بسته شدن ۹۳۲ راه روستایی در ۳ روز پیش خبر ساز شد.
طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور برای بارش برف در مناطق مرزی غرب کشور مانند استان آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و برخی از نقاط استان آذربایجان شرقی در روزهای آتی، انتظار بارش برف می‌رود.

بیشتر بخوانید:
کدام روستاها در محاصره برف هستند؟

کد خبر 830232
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عزیز IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    کجا برف بیشتری باریده
  • صادق پیرعلی IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 0
    این کنار تپه ماهورها برف روی کرده باد سه متر شده .سطح صاف بیست سانت نیست .خودتون را گول میزنید