امیر سرتیپ‌ دوم غضنفر آذرفر، فرمانده اسبق لشکر ۶۴ ارومیه و فاتح عملیات کربلای ۷ درگذشت. آذرفر همراه با لشکر خود عملیات «کربلای ۷» در اسفند ماه ۶۵ را طراحی و اجرا کرد. طی این عملیات، نیروهای تحت امر آذرفر ارتفاعات ۲۵۱۹ در داخل خاک عراق را تسخیر کردند.

غضنفر آذرفر

به گزارش همشهری‌آنلاین، او را پدر تکاوری ایران می خواندند. جالب تر اینکه در کلاس تکاتو.ری با صدام حسین هم همکلاس بوده. می‌گویند امیر آذرفر فرمانده‌ای است که گوش یک مزدور بعثی را برای صدام هدیه فرستاده است.

امیر سرتیپ دوم «غضنفر آذرفر» یکی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران است که سال ۱۳۱۸ در روستای «مغانک» واقع در جنوب شهرستان «الیگودرز» در استان «لرستان» متولد شد.

درگذشت فرمانده ارتش ایران که همکلاس صدام بود + جزئیات و تصاویر

وی پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، در سال ۱۳۳۶ وارد دانشکده افسری شد و در طول تحصیل به زبان‌های انگلیسی و عربی تسلط پیدا کرد. آذرفر در دوره‌های آموزش تکمیلی ارتش، دوره مقدماتی، دوره هوابرد، رنجری و همچنین دوره جنگ‌های ویژه (کلاه‌سبزهای ایران) در شمار دانشجویان عالی قرار داشت و دوره‌های تکاوری، هوابرد و جنگ‌های ویژه شامل جنگ‌های نامنظم، عملیات ویژه گریز، فرار و جنگ‌های روانی، دوره‌های جنگ در کوهستان شامل‌زیست در کوهستان‌های بلند و برف‌گیر، اسکی نظامی، بهمن‌شناسی و رزم در برف را با موفقیت طی کرد.

وی که برای طی دوره های تکاوری به انگلستان اعزام شده بود با صدام همکلاس بود و پس از طی دوره های آموزشی با نمرات بالا موفق شده بود تا انگشتر تکاوری را از دست ملکه انگلستان دریافت کند.

درگذشت فرمانده ارتش ایران که همکلاس صدام بود + جزئیات و تصاویر

امیر سرتیپ دوم آذرفر درباره سادگی سربازی می‌گوید که سادگی شرف سربازی است کسی که می‌خواهد سر و جان ببازد و آن را در راه آرمان‌ها و اعتلای یک ملت تقدیم می‌کند، نباید مقام پسند و نباید پست فرماندهی لشکر او را به خود جذب کند. می‌گویند امیر آذرفر فرمانده‌ای است که گوش یک مزدور بعثی را برای صدام هدیه فرستاده است.

تیمسار آذرفر همراه با لشکر خود عملیات «کربلای ۷» در اسفند ماه ۶۵ را طراحی و اجرا کرد. طی این عملیات، نیروهای تحت امر آذرفر ارتفاعات ۲۵۱۹ در داخل خاک عراق را تسخیر کردند. در بیشتر صحنه‌های این عملیات می‌تواند جلوه‌هایی از نبوغ نظامی و ابتکار عمل این فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران را مشاهده کرد.

مرحوم سرهنگ سید محمدعلی شریف‌النسب، رزمنده دفاع مقدس و از مبارزان ارتشی قبل از انقلاب در خاطراتی پیرامون تدریس در دوره عالی روایت کرده است: استاد این کلاس سرگرد آذرفر که جلساتی را با دانشجویان گذرانده بود، در حین تدریس به دلیل خستگی ناشی از کار زیاد دچار مشکل و به بیمارستان منتقل شد به همین دلیل ادامه مأموریت او در حالی که هیچ آمادگی نداشتم به من واگذارشد و باید برای فردا آماده می‌شدم.

درگذشت فرمانده ارتش ایران که همکلاس صدام بود + جزئیات و تصاویر
تجلیل از آذرفر در دومین همایش تجلیل از اسطوره‌های ارتش در سال ۱۳۸۸

ساعتی بعد، شنیدم آذرفر استراحت گرفته و به منزل رفته است. به ملاقات او رفتم و مشکل خود را با وی درمیان گذاشتم. عمده مشکل من این بود که بیشتر دانشجویان این کلاس از من ارشدتر و از تجربیات خوبی در یگان‌های رزمی و جنگ عمان و ماموریت سپاه صلح در ویتنام و بلندی‌های جولان برخوردار بودند و احساس می‌کردم در مقابل آنان دستم خالی است. سرگرد آذرفر به من گفت : «نگران نباش از دانشجویان ممتاز کلاس کمک بگیر، مشکل حل خواهد شد.»

فردای آن روز با مطالعه و با توکل بر خدا وارد کلاس شدم و در میان دانشجویان با چهره مصمم سرگرد حسنی سعدی روبرو شدم. ایشان در دانشکده افسری دو سال از ما ارشدتر و در دانشکده پیاده نیز بهترین استاد خمپاره انداز ما بود.

درگذشت فرمانده ارتش ایران که همکلاس صدام بود + جزئیات و تصاویر

با نام خدا آغاز کردم و گفتم، من شاگرد همه شما هستم سخن گفتن در محضر اساتید بزرگوار که دارای تجربیات بسیار ارزشمندی می‌باشید کار دشواری است بنابراین از سرور عزیزم جناب حسنی سعدی استدعا می‌کنم درس امروز را ارائه دهند. با اصرار من پذیرفت و کلاس به خوبی اداره شده و مطالبی فراتر از برنامه آن روز مورد بحث قرار گرفت، نکات اساسی آن را یاد داشت کردم دانشجویان هر دوره در چند کلاس تقسیم می‌شدند با هر یک از این کلاس‌ها چند جلسه دو ساعته داشتم جلسات بعدی بهتر از این برگزار شد و در هر کلاس یکی از نخبگان عهده دار این نقش می‌شد دیگر کلید کار دستم آمده بود.

کد خبر 830128
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 225
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 21
  • سیاوش IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    193 6
    روحش شاد و یادش گرامی
  • فرزین IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    خداوند در بهشت خود پذیرایی از این فرمانده بزرگ را به فرشتگانش سپرده است.از صمیم قلب به خانواده این فرمانده بزرگ ، و شیر مرد ایران زمین تسلیت عرض کرده و امیدوارم جای این ابر مردان هیچ وقت خالی نباشد.خداوند ایشان را با پیامبران محشور کند.امین.
  • رضا IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    روحش شاد یادش گرامی باد بختیاری دلاور
  • قاسم IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    درودوسلام خداوندبرهمه مجاهدان فی سبیل الله یادوخاطره تیمسارآذرفررضوان الله تعالی علیه گرامی باد،ازدرگاه خداوندمنان شادی روح این بزرگ مردحماسه آفرین مدافع امنیت وطن رامسئلت میداریم، روحش شاد،یادش جاوان،سرایش جنه الفردوس برین
  • وطن دوست US ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    141 6
    روح این مرد بزرگ که سادگی و شرافت سربازی و همچنین خدمت راستین به ملت را سرلوحه خود قرار داد قرین رحمت و راهش پر رهرو باد.
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      49 39
      مقایسه کنید با مزدک (مردک) میرزایی که از برد تیم ایران ابراز ناراحتی میکنه !!
  • محمد IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    110 4
    روحش شاد یادش گرامی امیر سرافراز ایران زمین
    • رضا رضا IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      47 3
      روحت شاد ای بزرگ مرد ای دلیر مرد ایران زمین
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      7 1
      اگر بخواهیم مقایسه کنیم کار ایشون در کربلایی هفت باید با کربلایی پنج مقایسه بشه نه با مهاجرت یه آدم معمولی مثل یه گزارشگر
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    117 4
    دست بوس همگی ارتشیان عزیز که مردانه در برابر عراقیان متجاوز ایستادن و پوزه بعث عراق رو به خاک مالیدن..
  • حاجی زاده IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    99 5
    روحش شاد یادش همیشه جاویدان
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    87 3
    روحش شاد ویادش گرامی ...انشالله جاش خالی نباشه وباز هم شاهد مردانی از جنس خدا در تنه قدرتمند ارتش همیشه باعزت باشیم
  • عزیز IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    84 6
    درود برارتشیان دلاور و طن دوست که واقعا از نظر معیشت مشکل دارند
  • امیر BG ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    92 6
    به این انسان میگن شرافتمند زندگی کرد و تمام عمر از میهن و هم وطنانش پاسداری کرد و خود را به زر و سیم و جا و مقام نفروخت.روحت شاد و راحت همیشه پر رهرو
    • جهان IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      14 0
      خداوند با شهداوسربازان و همرزمانش شهیدش محشور بگرداند هرچند که ایشان هم اجرشان مثل شهید هستند و انشاالله با شهدا محشور خواهند شد
  • امیر BG ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    72 4
    به این انسان میگن شرافتمند زندگی کرد و تمام عمر از میهن و هم وطنانش پاسداری کرد و خود را به زر و سیم و جا و مقام نفروخت.روحت شاد و راحت همیشه پر رهرو
  • محمد IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    60 6
    روح همه بزرگ مردان بختیاری شاد و قرین رحمت باد
  • علیرضا IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    61 5
    درود و هزاران سلام بر روح بلند و ملکوتی سرلشکر آذر فر و همه همرزمان شهیدش انشاالله با امام حسین ع محشور شود
    • بیزن IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      2 2
      درود بر شرف این لر لرستانی بابا بختیاریها مال چهار محال وبختیاری هستند الکی همه چیز را باهم قاطی نکنید سواد نداری بگو در ود بر شرف این بزرگ مرد ایرانی برادر من
  • انصاری IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    26 5
    اگر به گفته خودش این مرحوم عزیز پهلوان ونام آور در کلاس افرادی بهتر وبا تجربه وارشدتر حاضر بود چرا ایشان بعنوان جایگزین فرمانده انتخاب شد
    • میتی US ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      14 4
      چون یه اولا دو مقوله جدا به اسم مدیریت و علم داریم- که ممکنه یکی بخاطر مدیریتش بشه ارشد بقیه. دوما تو اینجور کلاس ها مباحث مختلف مطرح میشه که ممکنه هرکدوم از شرکت کننده ها تو یک زمینه از بقیه سر باشند.
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      2 0
      بختیاری فقط تو چهار محال نیست مهندس لرستان و خوزستان و اصفهان هم بختیاری داره
  • علی IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    38 3
    خداوند متعال رحمتشون کنه روحشون شاد ایران مرد ومردان بزرگی رو از دست داد ارتش ایران تسلیت
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    35 3
    روحشان شاد و یادشان گرامی ،این اسطوره ومرد بی ادعای دوران دفاع مقدس از دیار الیگودرز لرستان ،الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • بی نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    19 38
    آخر صدام درکدامین کلاس نظامی درس خوانده که شهید با وی همکلاس باشد؟ صدام اصلا در طول عمر خود با انگلستان سفر نکرد، او روستا زاده ای وحشی بود که در العوجه متولد شد، با کودتا سر کار آمد، بانکبت و خواری هم اعدام شد، او ادای نظامیان در می‌آورد ولی از دانش نظامی بهره ای نداشت. شما هم اول فکر کنید بعد صحبت، وگرنه شما هم از دانش اطلاع رسانی بی بهره اید.
    • Rahim IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      21 6
      الکی که حرف نمیزنن حتما سند و مدرکی در این مورد دارن
    • مرتضا IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      7 2
      شمامثلا صدام میشناسی غضنفراذرفرمدتی اسکاتلنددرکنارسرهنگ صدام حسین التکریکی مشغول اموزش بود کمی دقت کن بفهم چی میگی بنده افتخارشاگردی امیراذرفرراداشتم امان ازجهل شما
    • ابو حنانه IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      5 1
      باسلام برای خودم متاسفم که هنوزادمهای هستن که کشورومردم خودشون باورندارن امیراذرفر یکیازاسطورهای این سرزمین بود شهیدامیرابشناسان امیرادیبان امیر...اگرامام اجازه میداد ماسال اول جنگ بغدادراهم میگرفتیم
    • منصور IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      4 3
      کم در زندگی حرف الکی شنیده اید که می گویید "الکی که حرف نمیزنن"؟! صدام اصلا پیشینه نظامی نداشت. اولین و شاید آخرین باری که سلاح در دست گرفت در جریان ترور عبدالکریم قاسم بود که زخمی هم شد اما متاسفانه کشته نشد
  • ح م IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    25 7
    خداروح ایشان وتمام شهدای مسلمان علی الخصوص شهدای جنگ تحمیلی رابیامرزدماهمه به این عزیزان مدیونیم
    • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 5
      واقعا بیسوادی یا خودت زدی به.... یه کم تحقیق کن در مورد سوابق نظامی صدام ملعون
    • محمد IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      3 1
      سلام هیچ وقت از سر احساسات و تعصب نباید حرفی زده شود. شما اشتباه میکنید صدام حسین یک دایرةالمعارف جنگی زنده بود. البته من با این حرفم نمیخام خدای ناکرده قهرمانان کشورمان را در نظر یا دست کم بگیرم. ولی صدام قبل از رسیدن به حکومت فعالیتهای نظامی و سیاسی بسیاری در کشور خودش داشت که بر اثر تجارب کسب شده به چنین قدرتی رسید.
    • امیرعلی IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      3 2
      سلام مگه با اون صدام لعنتی هم کلاسی بودن افتخار داره، متأسفانه هر موقع اسمی از یک نظامی شاخص میاد میگن با صدام همکلاسی بوده!
  • ایرانی IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    30 4
    درجه نظامی شان حیف بدون دویاسه ستاره است
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    24 3
    آنان برایخدمت میهن و مردم سینه و جان سپر کردند،فردوس برین جایشان!بله از این بزرگان در این مرز و بوم فراوان بودند،مثلا ما زمان سربازی از عزیزان ارتشی در رسته دژبان افسانه ها شنیدیم،که یک بعثی متکبر با یک سیلی سرهنگ ارتش جان به جان آفرین تسلیم نمود و همچنین نیروهای سه گانه!درود
    • محمد IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      14 1
      این بزرگواران با درجه یا بدون درجه هم ارزشمند هستند و ستاره ها چیزی از ارزششون کم نمیکنه. روح همه شهدای وطن شاد
  • غفور IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    26 1
    روح این سردار غیور ودلیر وروح تمامی همرزمهایش که در میان ما نیستند و به مقام بالاتر رسیدن شاد باشه .جهت خشنودی دل این عزیزان فاتحه ای بخوانیم.
  • علی اصغر IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    30 2
    ضمن سلام و تسلیت به بازماندگان شریفتان سلام و درود خداوند به روح پرفتوحتان ای یادگار زمان عشق و ایثار روحت با اولیا و انبیا محشور باد انشالله
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    18 5
    خداوند رحمتش کند روحش شاد و یادش گرامی باد
  • ب IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    20 4
    ارتش جمهوری اسلامی در قلب ما جای دارد
  • علیرضا معینی فر IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    20 2
    خداوند رحمتشون کنه بزرگ مردارتش ایران بود
  • سعید IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    17 2
    قهرمان واقعی ..فرمانده واقعی غرور وسلابت رو در تک تک سربازا احیا میکرد روحش شاد
  • مهدی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    19 2
    شیر مرد یادت گرامی باد و روح بلندت در ارامش
  • قاسم IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    17 1
    روحش شاد و یادش گرامی و جا دارد یک تشیع جنازه و مراسم با شکوهی برای ایشان گرفته شود
  • علی IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    15 1
    روحشاد شاد و قرین رحمت الهی ...روح اقا مهدی هم شاد...
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    17 1
    روحت شاد تکاور گرانقدر و فرمانده بزرگوار.
    • مجتبی خدائی دولابی IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      2 0
      یاد و خاطره فرمانده شجاع ارتش امیرسرتیپ آذر فرفرمانده لشکرپیشین ۶۴ارومیه گرامی باد
  • علیپور IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    17 1
    روحش شاد یادش گرامی
  • DE ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    22 2
    کسی بعداز۳۰سال بازنشستگی مارایادنمیکنددرصورتیکه بیشترین سختیهارابرای ایران مابازنشستگان کشیده ایم
    • حرفشنو IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      13 0
      عزیزم من هم مثل تو یه بازنشسته ام .که سال 1355 دانشجو بوده ام .سال61 هم استخدام شدم .میخواهم بگم ما نسلی بودیم که خودمان هم ارزش خودمان را نمیدانستیم .چه انتطاری از دیگران داری . آنهایی هم که عقلشان میرسید و بفکر آینده خودشان بودنددر بازار و ... دنبال کار و درآمدی بودند مورد شماتت قرار میدادیم .
  • حمیدرضا IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    20 2
    روحش شاد وطن پرست باغیرت، خداوند بیامرزدش
  • حمیدرضا IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    15 1
    خداوند بیامرزدش این مرد بزرگ و باغیرت وطن پرست
  • سعید زنگنه IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    12 1
    روحت شاد و بدرود ایرانی باشرف
  • محمد زبیدی IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    13 1
    یادش به خیر آموزشی بودم،اومدن برای ما صحبت کردن،خدایش بیآمرزد.
  • سید حسین گوهریان IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    12 1
    خدایش بیامرزد
  • احمد IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    16 2
    روحش شاد گمنام های زمان ما و چقدر سرسخت بوده این مرد خدا خیرش بدهد که از کشور خود دفاع کرد ایرانی غیور
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    11 1
    صلوات
  • ح ص IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    13 1
    بزرگ مردان تاریخ ،رندگان دلهای مردم و اسطورهای تاریخند،بی شک شما امیرید،کیف امیر ،شما فاتح خیبر و سینه سپر دشمن، در دریای خروشان مهر خداوندی غرقید وبرتارک تاریخ ماتندگار.راهتان پر رهرو
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    10 1
    روحش شاد
  • تارا IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    11 1
    بدرود شیردلاور ایران
  • علی IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    7 6
    با عرض تسلیت خدمت ارتشیان و مقام معظم رهبری. اصول آموزش سخت افزار و نرم افزار متفاوت است.
  • محمد IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    13 1
    خدارحمتش‌کند.چرااطلاعات‌ بیشتری‌ مانند‌ تاریخ‌تولد‌ وفوت‌ و تاریخ‌ مراسمش‌ چیزی‌ ننوشتید.اگرایشون‌ سپاهی‌ بود‌ مراسم‌ باشکوهتراز این‌ براش‌ میگرفتند.گرچندمن‌ سپاهیان‌ زمان‌جنگ‌ رابسیار قبول‌دارم‌ واحترام‌ شدیدی‌ براشون‌قایل‌ هستم‌حقشون‌ بیشترازاین‌است‌ بایدازشون‌تجلیل‌بشه. ولی‌دوست‌داریم‌ زیادتفاوتی‌بین‌ارتشی‌وسپاهی‌ قایل‌نشون
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    10 0
    روحش شادویاد ونامش جاودان باد.
    • نا‌شناس‌دلبر IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      2 11
      چه‌سخنرانی‌کردی‌خسته‌نه‌شودی‌بسه‌بابا‌توهم🥵😡
  • مسعود IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    10 5
    روحش شاد و یادش گرامی خداوند ایشان را با علی( ع) با مالک اشتر باسرداران بزرگ و با غیرت اسلام و ایران که درراه دفاع و سربلندی و بقای کشور عزیزمون ایران تلاش کردند محشور بفرماید . برای شادی روحش صلوات
  • علی IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    9 0
    دورود خداوند وملائکه نثارش باد.رزمنده بزرگ روحت شاد
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    8 0
    روحت شاد سرباز دلاور ایران زمین. ارامش امروزمان را مدیون امثال شماییم . برای شادی روحش صلوات بفرستید
  • شاپور IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    10 0
    خدا حافظ قهرمان بی ادعای وطنم
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    8 0
    روحش شاد
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    10 0
    روح این دلاورمرد ارتشی وطن پرست شاد مردانی از این جنس بیش باد
  • فردین IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    11 0
    سلام‌....خداوند رحمت کند وبه خانواده وتمام پرسنل ارتش ایران مخصوصأ پرسنلی که باایشان ازنزدیک همکار بودند ویاشاگرد ویاسرباز ایشون بودن.....نیروهای ارتشی مایه افتخار ايران زمین هستن
  • لطفی از خمینی شهر IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    9 0
    رحمت وبرکات خداوند بزرگ به روح مطهر تیمسار اذرفر این ارتشی بی ریا و یک لر با غیرت الیگودرز باد
    • عباس IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      4 0
      روحش شاد و یادش گرامی الفاتحه صلوات
  • علی IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    10 0
    روحت شاد دلاور همیشه در قلب ها هستی
  • هم وطن IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    9 0
    روحش شاد یادش گرامی.
  • ناشناس IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    9 0
    درود بر تو شیر مرد دیگر مثل تو نخواهیم داشت
  • مهربانو IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    8 0
    روح این سرباز سرافراز وطن شاد
  • فاخته ♥️ پاکدشت IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    8 0
    روحش شاد، ایران و ایرانی باید به‌ همچین دلیرمردانی بنازد و به داشتین آنان افتخار کند، یادش گرامی شیرمرد لُرستانی
  • ناشناس IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    7 0
    درود بر شرف این بزرگ مرد باید برای چنین دلاورانی از زبان سعدی خواند که مو حد چه درپای ریزی زرش چه شمشیر هندی نهی برسرش امید و هراسش نباشد ز کس بر اینست بنیاد توحید و بس
  • اسفندیار سلمانیان IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    16 1
    روحش شاد فرمانده عملیات ما بود در کربلای 7 ساعت 1 صبح با یک جیپ km و راننده اش و یه کلت و کلاشینکف برای شروع فرمان عملیات خودش در خط اول حاضر بود فرمانده ای به این دریادلی ونترسی در دوران سربازی ام ندیدم درود به غیرت و شرف وطن پرستی اش
    • مرتضی IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      2 0
      🙏🏻
  • و.سیفی IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    9 0
    درود بر شرفش و درود بر تمامی ارتشیان ایران زمین که همواره مایه دلگرمی مردم هستن
  • امین IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    6 0
    روحت شادای ابرفرمانده سرافرازارتش ایران.یادش بخیر اون مرحومودوران خدمت سربازی دوسه باری از نزدیک دیده بودم.خدارحمتت کنه تیمسار❤❤❤❤
  • کاظم IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    7 2
    وچه سرمایه هایی که در کمال گمنامی و اقتدار ما را ترک کرده و با افتخار به دیدار خالق خود میروند،تسلیت به ارتش دلاور و مقدس جمهوری اسلامی ایران،سپاه پاسداران و نیروهای مسلح ایران اسلامی عزیز🥀🌷
  • محمد حسین از زرند کرمان IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    5 2
    روحش شاد خداوند روحش باروح حضرت اباعبدلله حسین ع محشور بگرداند برا شادی روحش صلوات
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    3 3
    روحش شاد نامش جاودان من به سهم خود دست دلاور مردان ارتش وسپاه را می بوسم وبرای سربلندی این عزیزان دعا میکنم
  • مهدی IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    6 0
    تسلیت به ایران بزرگ ایشان یک نابغه نظامی بودند بی ادعا نقل است از دوستان که در همایش ها وقتی دعوت میشدن برای سخنرانی اول پرچم کشورمان رامیبوسیدند یک وطن پرست واقعی ویا نقل است که تا صدای حضرت امام را در خصوص صلح نشنیدن از خاک عراق خارج نشدند قهرمانی گمنام بودن ایران باید عزادار ایشون باشه کم از سرداران مطرح نیست که بالاتره ایشون
  • تیمور IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    4 1
    خدا رحمتش کنه.خدا بهشتش بده.
  • محمدج IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    6 0
    خدارحمتت کند لرباغیرت حیف که ترک ماکردی .ازطرف لر بختیاری تسلیت به خانواده محترم
  • اکبری IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    5 0
    خدایش بیامرزد
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    5 0
    سلام بر اتمام فرماندهان ارتش عزیز کشورمان سلا بر دلاور مرد غیرت مند ایرانی روحش شاد یادت گرامی لر عزیز تسلیت به تمام خانوده اذر فر خاندان لر
  • سعید AE ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    9 0
    روح همه دلاور مردان بختیاری، بالاخص سرتیپ آذرفر، شاد.باور کنید اگر پاسدار بود، الان درجش سپهبد بود
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    4 0
    روحشان در آرامش انشاالله 🖤🖤🖤
  • همت خوشناموند کوهدشت لرستان IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    7 0
    روحش شاد دلاور مرد لر تسلیت به خاندان اذرفر
    • وحید IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      6 0
      درود بر امیر آذرفر ارتشی غیور و بی همتا. روحت قرین رحمت حق الهی ❤️❤️❤️😭😭😭
  • ییک حقوقبگیر IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    4 1
    سلام خدارحمت کند. یک نکته. همه میدانیم. گه پرسنل ارتش حقوق،ومزایاشون. کمتر از بقیه. هست. واین یعنی تناقض. خواهشمندم. حقوق ومزایا درجه داران وافسران ارتش. با بقیه. نطاامیها. که اسم نمیبرم. همسان سازی کنید. به قران قسم. حیفه این افزاد. خجالت دختر دم بخت وپسر مجرد یا کرایه خونشون بکشن. وباعث سردی ودلخوریشون. از خدمت بشه. درست همین چیزی،که دشمن دنبال. سر د کردن. این ارتشیان از خدمت است. ممنون.
  • محمد IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    4 0
    افرین براین دلاوران ارتش که تا پای جان ازاین مرز بوم دفاع کردن .....روحش شاد و یادش گرامی۰🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
  • علی IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    2 0
    خدارحمتش کند روحش شاد ایران عزیزم سرت سلامت یکی از فرزندانت را ازدست دادی یادش گرامی وراهش ادامه دارد تسلیت به خانواده محترمشان ما ایرانیان هم در غم شما شرکیم
  • رضا IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    4 0
    باعرض سلام و عرض ادب همه دوستان خوب در برابر پیک اجل انسان باید اماده باشد خداوند متعال روحشان را قرین رحمت فرماید خوشحالم که در عملیات کربلای ۷بنده در ل ۶۴ پ در رکاب این بزرگ مرد بودم و به داشتن همچین فرماندهی لایق افتخار میکنم روحش شاد یادش گرامی
  • عبدالله صالح DE ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    9 2
    والله من کمترین استخدامی افسر ژاندارمری بعد از انقلاب هستم ، عده‌ای از افسران ارشد اساتيد ما در صنوف مختلف نظامی و همه همدور ها و هم رده های تیمسار و امیر دلاور آذر فر عزیز همولایتی گل ما ، بودند، باور بفرمایید همه افسران ارشد که امور مختلف نظامی و بعضا هم چون افسر ژاندارمری بودیم امور انتظامی را تدریس می‌کردند اولآ اکثریت به چند زبان بين المللي تسلط کامل داشتند در ثانی چه خط و ربط و نگارشات فاخری داشتند، ثالثا وقتی تدریس می‌کردند انقدر فصیح و حتی عوام فهم که تصور اصل صحنه بود ، یک نمونه از افسران و امیران ارتش مانند امیر سرافراز آذر فر مثلا دکتر سرهنگ عزتی استاد جغرافیای نظامی که حتی تمام تمه ماهور های ایران و حتی دهات ما را چون کف دست میشناخت و استاد تمام جغرافیای نظامی و دانش تمام و کمال نقاط سوق الجیشی جهان و مخصوصا خاورمیانه بودند، که در دانشگاه های کشور و دانشگاه افسری نیروهای مسلح و سپاه پاسداران هم تدریس میکند و استاد اکثریت سرداران گرانقدر سپاه بوده، لذآ ایران قوی ما در همه امور نظامی و ......هزاران آذر فرها داشته و دارد
  • حسین آزاد IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    4 1
    روحش شاد ویاد و نامش گرامی باد .روح همه همرزمانش که در نهایت گمنامی جان خود را فدای وطن کردند شاد .قدردان همه عزیزانمان از شهدا گرانقدر گرفته تا آزادگان و ایثارگران عزیز هستیم.
  • نورعلی سوزی DE ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    3 1
    رحمت واسعه الهی و محشور شدن با اولیا الله، روح شاد آن عزیز را با نثار فاتحه از خداوند متعال مسئلت داریم دلاوری از خطه الیگودرز، روستای مغونک، زلال و صادق و نمونه تمام و کمال شایسته انسانیت و اخلاق و فتوت و جوانمردی با تعهد و تخصص بالای سربازی، ماندگار در تاریخ بسان سردار اسعد بختیاری ها روحشان شاد یاد و خاطره و نام نیک سرباز جمهوری اسلامی ایران شاد است و در نزد خوبان
    • رضا اتابکی IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      1 1
      خداوند این دلاور مردها رحمت کند
  • مصطفی فاضلی IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    3 1
    تپه 2519 توحاج عمران مرزپیرانشهر بود اولین خط که توعملیات شکست خط تپه شهدا بود که بدست تیپ 9بدر مجاهدین عراقی بودن چه خوب شد این مطلب دیدم من فک کردم اون عملیات کربلا 2بودومن دیوانه شدم تاریخ ها یادم رفته به 2519کله قندی میگفتن یکی از بچه هایی تخریب قرارگاه حمزه بعد سه روز زخمی بودن برگشت یادش بخیر
  • بدر IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 0
    روح این سربازفداکاربی ادعاشادویادش گرامی باد
  • مهدی IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    4 2
    درود بر شرفت ای بختیاری با غیرت روحت شاد
  • فرامرزس IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    روحش‌شاد‌ویادش‌گرامی
  • سردار IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    3 0
    ما بازنشستگان ارتش را قبل ازاینکه مرگ سراغ مابیاید در یابید بعد از مرگ القاب وعناوین مختلف برای ما چه سودی دارد.
  • علی IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 0
    سلام....متاسفانه صدا و سیما هیچ مطلبی درباره این اسطوره فراموش نشدنی نگفت...
  • مجتبی اولاد IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 0
    روحش شاد و یادش گرامی. من چند روز پیش همین داستان رو از یکی از همرزمانش شنیدم. گفت مدتی میشه حال روز خوبی نداره و کسی از مسؤلین هم سراغش رو نمگیره. امروز که خبر شهادتش رو شنیدم خیلی خیلی ناراحت شدم و پیش خودم گفتم حیف از شما وامثال شما که برای این دولت پست وبی عرضه جان خودتون رو از دست دادین.
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روحش شاد ودرود خدا بر تمام ارتش ایران در پناه خدا. باشند فقط ارتش درود به شرفشان
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روحش شاد ودرود خدا بر تمام ارتش ایران در پناه خدا. باشند فقط ارتش درود به شرفشان
  • دوست IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 1
    مرد فداکار وطن روحت شاد
  • سرباز. وطن IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    ایران طول تاریخ سرزمین دلاورمردان تکاور هست و یک صفت وباوجدان مرام. و مردانکی امروز نسل جوان مرام مردانکی را استاد ایران یادبکیرند یاد روح تکاور ایران زمین گرامی وتبریک نسل جوان که چنین مرد تاریخ داریم که انشالله نسل جوان روزی مثل امیر سرافراز استاد باشند موفق
  • سلیمان حاجی زاده IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    خدا رحمتش کنه دلیر مرد ارتش اسلام را من خودم هم ارتش خدمت کردم وفا دار ارتش و وطنم هستم
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    درود بر شرفت مرد
  • رحیم پور US ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    تسلیت به ایران تسلیت لرستان
  • ایرانی IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 0
    هرکجا بحث شجاعت توام با نبوغ نظامی وسط آمد پای یک شیرمرد ایرانی لر در میان است. به امید سرافرازی جای جای سرزمین ایران
  • محمدرضا IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 0
    روحت شادویادت گرامی بزرگ مرد ایران
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    صدام از سال 47 شمسی معاون رییس جمهور عراق بوده عملا همه کاره عراق و ژنرال بعثی یعنی زمانی که امیر سرتیپ یازده سالش بوده پس کی با صدام هم کلاس شده ؟ !
  • سرهنگ مسلمی US ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روحش شاد از نزدیک ایشان را دیده بودم وباها کار کردم فقط میخوام بدونم در کجا وکی بخاک سپرده میشود و ایا مراسم در تهران دارند وکجا؟؟
    • Ali IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 0
      سال چهل و هفت امیر ۲۹ سال داشتند.ایشان متولد سال ۱۳۱۸هستن
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روحت شاد ابر مرد اسطوره ای و گمنام سرزمینم خدا می داند من در جمع جوانان سرزمینم از شما همیشه نام برده ام این سرزمین به امثال شما می نازد
  • ناصرکریمی IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    فقط تنها کلمه ای که اجازه گفتن را در قبال این بزرگ مردان تاریخ می‌شود گفت خدا حقشان را بر گردن ما حلال کنند که بتوانیم بر این عزیزان احترام قائل باشیم درود بر تمامی نظامی های باشرف وباغیرت وطن پرست
  • امیر یوسف نواز IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    ایشان امیر ادرفر سال۶۰درمریوان افتخار آین را داشتم که سرباز ایشان بودم ازجمله امیر دادبین در گردان جندالله فرمانده آی مستقیم ما بودند یادشان فراموش نخواهد شد
  • امیر JP ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    درود و رحمت و رضوان خداوند بر این چنین غیورمردان و دلاوران سرزمینمان ایران که با جوانمردی و از خودگذشتگی باعث سرفرازی مام و میهن شدند.برایشان اعلا علیین را از درگاه ایزد منان خواستارم روحشان شاد و یادشان گرامی
  • نادر IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    سلام و درود به روح پاکش وتسایت به خانواده محترمش خداوند با سیدالشهدا محشورش بدارد
  • حسین IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روحت شاد دلاور مرد افتخار ارتش ایران وعرض تسلیت به خانواده محترم
  • سید علی IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روان مطهر او و همه ی همرزمانش قرین رحمت الهی
  • سناتور US ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 3
    خائنان به مردم و کشور از این عزیزان خجالت بکشند و شرم کنند....خفتتون بار خودتون
  • رشنو IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    درود بر شرف چنین دلاورانی
  • علی انگیزه IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    خدا رحتش کند امیدوارم روح بزرگش داخل بهشت برین شود هرچند از دست دادن چنین فرماندهان برای کشور فقدان بزرگیست وبرای خانواده اش ارزوی صبر وسلامتی دارم
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    آدمیان قضاوتشان زمینی ست.قضاوت حقیقی خاص خداوندرحمان ورحیم است.خداوندروحش رادرآرامش قراردهدان شاالله
  • محمدرضا IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 0
    خداوند بیامرزد دلاور مردی که مجسمه اسطوره های ایران عزیز بود از هر لحاظ دلاور مرد تو در قلب مای جانم فدای ایران
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    درود‌ بر امیر غضنفر.‌خداوند‌ ایشان رابیامرزد
  • سیدحسین US ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    درود بر ارتشیان غیور و رحمت الهی بر فرمانده شجاع و عالیقدر جناب سرتیپ آذر فر که اجرشان کمتر از شهدای والا مقام نیست و عرض تسلیت خدمت خانواده محترمشان روحش شاد و یادش گرامی باد
  • علیرضا شیری IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    درود و رحمت خدا برمردان قهرمان وبی ادعا روحش شاد
  • امیر IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    ضمن ادای سلام وبرداشتن کلا از سر که خودرا خاک پای این کهنه سرباز میدانم بنده از نزدیک وجود نازنین این فرزند سلحشور وطن را درک کرده ام که واقعا زمینی که سرکارتیمسار روی او قدم میزد بخود میبالید وافتخار میکرد که چنین شخیتی روی او حرکت میکرد وزمین از ترس راه رفتن او میلرزید روح وجسمش با همرزمان شهیدش محشور باد
  • امیر IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    ضمن ادای سلام وبرداشتن کلا از سر که خودرا خاک پای این کهنه سرباز میدانم بنده از نزدیک وجود نازنین این فرزند سلحشور وطن را درک کرده ام که واقعا زمینی که سرکارتیمسار روی او قدم میزد بخود میبالید وافتخار میکرد که چنین شخیتی روی او حرکت میکرد وزمین از ترس راه رفتن او میلرزید روح وجسمش با همرزمان شهیدش محشور باد
  • Bia2 IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    تیمسار آذرفر یکی از نوابغ و فرماندهان برتر ارتش بود که به معنای واقعی کلمه فردی وطن پرست و عاشق ایران بود.کسی که از دست ملکه انگلیس انگشتر هدیه گرفت و برترین نفر دوره گردید،ولی صد حیف که چیز زیادی از تیمسار آذرفر گفته نشد چون یک ارتشی بود و ارتش رسانه‌ای ندارد ولی اگر در فلان سازمان عضویت داشت الان صدای بوغ و کرناش همه دنیا رو برداشته بود،روحش شاد و یادش همیشه گرامی
  • خلیل غلامی دشتکی IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روحش شاد و خاطرشان همیشه جاودان. واقعا به تمام معنی سرباز ایران و دلاور و وطن پرست بود .در سخنرانی هاش هیجان و ایران دوستی موج می زد و بسیار جذاب بود
  • مجتبی نظاره IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    روحش قرین رحمت الهی آمین ... حیف این همه نابغه ها را بعد از مردن می شناسیم. چون ما ایرانیان مرده پرستیم.مثلا چی می شد در زمان قید حیات ایشان را می شناختیم. این ها واقعا فرشتگان نجات هستند.روحت شاد امیر،سردار،تیمسار آذر فر
  • IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روحت شاد ای مرد خدا
  • IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روحش شاد چه قهرمانان ناشناسی داریم ،حیف که مثل هالیود که فیلم می‌سازد از شخصیتهای خیالی ما از شخصیتهای واقعی خودمو فیلم نمی سازیم ،
  • سعید IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روحش شادیادش گرامی
  • علی قورچی IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روحش شاد
  • محمد IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روحت شاد سربازپرافتخارمیهن
  • پایدار IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    روح شون شاد این عملیات کربلایی چقدر فرمانده داشته انصاف یکی قبول کنه یه تحقیق کنه ببینیم این عملیات چند تا فرمانده داشته تا الان فقط ۴ تا از استادی بنده ۳ تا هم پدر های دوستام و یه دونه ایشون میشه ۸ تا فقط فرمانده عملیات کربلا از اطرافیان بنده بودن هنگ کردم
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 1
    روحش شاد ودر نزد پروردگار متنعم باد
  • عشقپولیس IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    خداوند رحمتش کند
  • وحید IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    درود بر انسان خوب
  • عبلپور US ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 0
    متاسفانه دیگه از این اساتید چیزی نمونده همه یاشهیدشدن یا اگه زنده باشن سالخورده ن
  • شاهرخ IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    تسلیت خدمت خانواده محترم آن عزیز بزرگوار وسربازسربلند ایران زمین روحش شاد وقرین رحمت الهی
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    روحش شاد یادش گرامی دلاور ایران
  • محمدی IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 1
    ولی صدام هیچوقت دانشکده افسری نرفته بود. صدام اولین بار در جنگ ایران و عراق لباس نظامی پوشید
  • پرویز IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 1
    روحش شاد درود به فرماندهان باشرف سرفراز ایران اسلامی
  • حسین IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    روحش شاد یادش گرامی
  • محمود IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 0
    روحش شاد . وطن به چنین بزرگانی افتخار می کنند که همواره با رشادت‌های خود صلح را به مردم هدیه می دادند نه جنگ را که افتخار یکسری قهرمان نما شده
  • میر IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 0
    شیر نر لرستان روحت شاد
  • ذبیح IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روحش شاد ویادش گرامی
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روحش شاد ویادش گرامی
  • محمد IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    سلام هموطنان عزیزم جانم فدای همه سربازان وجنگجویان وسرداران بزرگ ایران زمین از ازل تا ابد که برای وطن وناموس جانفشانی کردند و راه درست وخدا پسندانه را انتخاب کردند از آیرو برزن گرفته تا سردار دلها شهید سلیمانی و همه سرداران وسربازان فداکاری که برخی در گمنامی کارهای بزرگی کردند خداوند روحشان راشاد بفرماید
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    خداوندرحمتش‌کنه‌دلاور‌مرد‌رو‌
  • محسن از اردبیل IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    درود و هزاران درود بر ارتشیان عزیز و سپاهیان اسلام که در حفظ خاک وطن عزیزمان از جانشان مایه گذاشته اند و رحمت و رضوان خدا بر همه شهدا و درگذشتاگانشان
  • حسن IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روح شاد یادش گرامی باد برای ارتش مردان و ملت شعریف ایران تسلیت عرض میکنم
  • ایران ویران IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    روح تمام شهدا شاد .مخصوصا ارتشیان دلیر.متاسفانه اینچنین شیرمردانی رو به مردم معرفی نمیکنند و میگذارند بعد از مرگشان یه مقدار در موردشان حرف میزنند که ارتشیان دلیر رو بزرگ نکنند.البته که این شیر مردان از نظر ایران پرستان شهید به حساب می‌آیند
  • حسن IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    خدا رحمتش کنه روحش شاد یادش گرامی باد
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روحش شاد و یاد و نامش ماندگار
  • کیا IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    خدا رحمت کنه این قهرمان ملی ایران
  • حسن IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    روحش شاد ما واقعا مدیون این عزیزان جان برکف هستیم
  • ناشناس IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    روحش شاد چنین افرادی الگوی مردان وطن هستن که در مقابل تجاوز از خود رشادت نشان دادن
  • سبزعلی میرشاهی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    خدواند روحش رادر آخرت شاد نماید
  • سبزعلی میرشاهی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    خدواند روحش رادر آخرت شاد نماید
  • سبزعلی میرشاهی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    خدواند روحش رادر آخرت شاد نماید
  • سبزعلی میرشاهی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 3
    خدواند روحش رادر آخرت شاد نماید
  • سبزعلی میرشاهی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 4
    خدواند روحش رادر آخرت شاد نماید
  • سبزعلی میرشاهی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 7
    خدواند روحش رادر آخرت شاد نماید
  • سبزعلی میرشاهی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 5
    خدواند روحش رادر آخرت شاد نماید
  • حزب الله سعید IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    3 3
    روحش شاد و یادش همیشه زنده و گرامی درود ملت ایران بر تمامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همیشه سر فراز و پاینده باشید که اول خدا بعد امنیت کشورمان مدیون شماها هستند 🇮🇷❤🌹🇮🇷❤🌹🇮🇷❤🌹🇮🇷❤🌹🇮🇷❤🌹🇮🇷❤🌹🇮🇷❤🌹🇮🇷❤🌹🇮🇷❤🌹🇮🇷❤🌹🇮🇷❤🌹🇮🇷❤🌹🇮🇷❤🌹🇮🇷❤🌹🇮🇷❤🌹
  • هموطن IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 4
    روحت شادشیرمردلرستان گوش بریدن تیکه کلام لر هاست که ایشون انجامش داد
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    3 5
    چقدر بده که در کشور خودت تو غربت از دنیا بری ،غریبانه زیستن و مردن شده کار ما ارتشیها
  • علیرضا یاری IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 3
    رحمت الهی قرین روح مرحوم و هم رزمایش باد
  • موسی الرضا منصوری IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 7
    سلام. از این تیمسار ها در دفاع مقدس .زیادبوده وهست.کسی قدرش نمی دانند...ولی آنهای باید بدانند می‌دانند.خداوند نگه دارشان وشهید شدن .در پیشگاه خداوند باشند527
  • محمد تقی فام IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 6
    اینجانب خدمت وظیفه ام در لشگر 64ارومیه بود از شجاعت ها و فرماندهی این ابر مرد تاریخ برایمان زیاد تعریف می کردند خداوند در قرین رحمت خود قرارش دهد
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 5
    خداوند قرین رحمتش فرماید و با شهدای کربلا محشور نماید.
  • حسن IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 5
    سلام و عرض ادب خدمت هم وطنان عزیزم . من هم به نوبه خود درگذشت جان سوز آن ابر مرد واسطوره تاریخی که ایران ایرانی تازنده است مدیون رشادت‌های ایشون وهمه همرزمانش هستیم .از صمیم قلب به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده روحش قرین رحمت الهی .وازخدا میخام عالیترین درجات به ایشان عطا نماید درود به شرفش.
  • حسن IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 4
    خدا روح همه خدمت گذاران این مرز وبوم که در صنف خود خدمت شایسته این ملت کردند شاد کند
  • بیژن IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 4
    ملت فدایی ارتش ارتش فدایی ملت
  • رحمان رستمی IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 4
    روحش شاد خدایش بیامرزد مردان بزرگ ایران
  • فرهنگی بازنشسته IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 4
    روحش قرین رحمت الهی
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 5
    خدایش رحمت کند
  • کمال IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 4
    درود برمردان خداکه همیشه دلشان برای آرامش ملتشان می تپدروحش شاد دلیرمرد ایران زمین
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 6
    روحشان شاد . انشاءالله با ارواح شهدای جنگ تحمیلی شهیدان فلاحی ، فکوری، جهان آرا ، همت، شیرودی، صیاد شیرازی و خیل شهدا محشور کند. ما را هم که مردیم با آنها همنشین کند.
  • یونس صمدی قزلجه DE ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 5
    خداوند روحش را با شهید آن جنگ قرین رحمت کند
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 5
    درود برشرفش ودرود برشرف ارتش بزرگ ایران وخلبانان باغیرت
  • ِغلامحسن رضایی الیگودرزی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 7
    با سلام نظامی و دورود به روان پاک شیر مرد الیگودرزی پس از ‌گذشت ۳۳۴ سال سربازی خود هنوز به وجود تیمسار آذر فر افتخار می کنم روحش شاد
  • ع IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روحش شاد و یادش گرامی واقعآ اگر در زمان جنگ تحمیلی فداکاریهای اين چنين فرماندهان در سپاه و ارتش و حمایت مردم همیشه در صحنه نبود معلوم نبود سر نوشت جنگ چگونه می‌شد
  • امیر ح.جعفری IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    درود خداوند فراوان بر روح و روان پاکش اینان همیشه زنده‌اند فرزندانی را پرورش داده‌آن که اثرش جاوید است روحش شاد
  • انواری IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    خیلی بحال هست این بابا سال ۶۵ ارتفاع ۲۵۱۹ را فتح کرده در حالی که خود من سرباز لشکر ۶۴ بودم ودر زمستان سال۶۲ در اونجا بودم اونم نه پایین کوه نوک ۲۵۱۹ نزدیک اون بال گرد عراقی که زده شده بود روحش شاد ولی دست رنج دیگری را مال خود نکنید
  • رضا IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روحش شاد یادش گرامی ،بزرگانی که بی ادعا خدمت کردن ودرسکوت وگمنامی میروند ویک بنر تسلیت از کانون بازنشستگان،درست. مثل پدرم که یک سال پیش رفت
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روحت شاد ای لر قهرمان
  • علی IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 1
    بنده در عملیات کربلای هفت این افتخار را داشتم که بعنوان شاگرد آن مرحوم بودم وقتی چهارتا اسیر گرفتم بعلت نیروم کمبود پشت بی سیم گفتم اینها را میکشم امیر آذر فر سریع اعلام کرد که (البته با اسم) فردا صبح آنها را سالم میخواهم وگرنه دادگاه صحرایت میکنم و فردا امیر آمد هدف شش بودم اسرا را دید و چقدر از ماها قدردانی کرد که همه ما شرمنده شدیم از این فرمانده خودش بیاد در نقطه صفر مرزی از وظیفه وطنی که داشتیم تشکر کند خلاصه روحش شاد و جایش حتما در باغ جنت هست وصبر شکیبایی به خانواده اش خدا عطا فرما يد
  • حسین US ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روحشان قرین رحمت الهی باد چه مردان شریفی دارد ارتش...
  • انواری IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 1
    خیلی جالب ایشان ۲۵۱۹ را سال ۶۵ فتح کردن در حالی که من خودم زمستان سال۶۲ اونجا بودم ۲۵۱۹ در عملیات والفجر دو تصرف شد نه ۶۵
  • جمال IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روحش شاد و یادش گرامی
  • دویران IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روحت شاد فرمانده عزیزم ...من سرباز تو بودم از. گردان ۱۳۲ سال ۶۵ تو حاج عمران
  • ناشناس IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روحش شاد و نامش گرامی باد
  • توانا IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    بابا کم بگین لر بود ترک بود کورد بود یعنی چی اخه همه برای یه کشور جنگیدن اون هم ایران پس بهتره بگیم ایرانی بود
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    لرها ناجی ایران بوده و هستند
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روحت شاد بزرگ مرد
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روحش با بزرگان دین محشور باد،آمین یا رب العالمین
  • مهدی IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    شیرمرد شجاع و نابغه ارتش اسطوره ماندگار میهن یادت گرامی فرزند ایران زمین افتخار دلاوران غیور ارتش
  • محسن IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    ایران همیشه قهرمان میشه
  • سرباز وطن IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    سلام احترام به همه سربازن وطن فرمانده خدا رحمتت کنه روحت شاد
  • مرتضی IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روحش شاد یادش گرامی درود برمردان بی ادعا
  • خلیل IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    احسنت.من فارس هستم ولی بختیاریها افتخار ایران هستند.خیلی بزرگ خیلی مهمان نواز و خیلی وفادار
  • US ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روحش شاد .یادش جاودان باد
  • مسعود IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    روحش شاد .همیشه در خاطر مردم ایران زنده خواهد ماند
  • مهدی ذکایی IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    خد رحمتش کند مردی بزرگ و دلسوز و یک نظامی تمام عیار بود
  • Borzoo NO ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    خیلی ببخشید ...صـــدام اصلا در انگلیس درس نخوانده بود و اصلا دانشگاه هم نرفته بود.او از همان اوان کودکی معلم خود را کشت و همیشه در ترور و کشتار بود .این اطلاعات نادرست و غلط را از کجا میاورید و به فرمانده وطن پرست ارتش ایران می چسپانید ؟؟..جواد ظریف هم مدرک تقلبی دانشگاه را داشت ولی میگفت همبازی و همکلاس جان کری آمریکایی بودم
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    خدا رحمتش کنه افتخارهای ایران بودن
  • حسین IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    روح تمام شهدا از جمله شهید عزیز سرتیپ آذرفر شاد و یادشان گرامی باد
  • صابر آوندپور IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    0 0
    خداوند رحمتش کند و با اولیا و اعلاعلیین محشورشان فرماید.مفتخرم که در دوران سربازی درخت این فرمانده لایق بودم و بعنوان اسکورت ایشان انجام وظیفه نموره ام.
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    0 0
    اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم
  • امیرمسعود IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    0 0
    خدارحمتشون کنه این اواخر باوجود سن بالا هنوزهم هیبت یک نظامی تمام عیارباجذبه راداشتن