شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

عامل انسانی همیشه یکی از مهم‌ترین عوامل تصادفات بوده و هست و کسی هم منکر این ماجرا نیست، اما ایمن نبودن خودروها هم ازجمله مواردی است که نمی‌توان نادیده‌اش گرفت و بخش مهمی از تلفات حین تصادف، به همین علت است.

تست خودرو

به گزارش همشهری آنلاین، خودروهایی که با کوچکترین برخورد و حادثه‌ای، تا صندلی عقب جمع می‌شوند و چیزی از سرنشینان باقی نمی‌گذارند! شاید دیده باشید که در کشورهای پیشرفته ماشین‌ها قبل از وارد شدن به بازار و عرضه، برای مقاومت در برابر تصادفات تست می‌شوند تا خریداران بدانند با چه جور اتومبیلی طرف هستند.

در کشور ما هنوز این امکان به‌وجود نیامده، اما پلیس راهور همواره به‌دنبال کاهش آمار تصادفات است و ایمنی خودروها یکی از دغدغه‌های جدی مأموران پلیس است و معتقدند که اگر راننده‌ای خطا یا غفلت کرد و دچار حادثه شد، شرایط ایمنی راه و خودرو باید طوری باشد که از شدت حادثه و خسارات جانی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:

بنابراین قرار است مرکز آزمون تصادف از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و با حمایت پلیس راهور به‌زودی راه‌اندازی شود، چرا که تنها شرکتی که این امکان را دارد تا با انجام صحیح تست‌های سنجشی، استحکام بدنه یک خودرو را مشخص کند و به آن خودرو نمره قبولی بدهد، مرکز آزمون تصادف یا کراش تست است.

با راه‌اندازی این مرکز، امید می‌رود که از تعداد خودروهای بی‌کیفیت کاسته شود و آمار تصادفات هم کاهش پیدا کند.

کد خبر 829952

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha