مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۶
۰ نفر

گروه شهری: ادامه بزرگراه شهید همت حدفاصل شهرک شهید باقری تا بلوار دانش با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری رسید.

محمدباقر قالیباف در این مراسم که پل تقاطع غیرهمسطح شهید باکری، بزرگراه شهید حکیم (رسالت) را نیز افتتاح کرد، از بهره‌برداری اتوبان دو طبقه امام علی تا پایان سال خبر داد.

شهردار تهران با اشاره به استفاده از بلیت‌های الکترونیکی مترو برای اتوبوس گفت: شهروندان تهرانی می‌توانند از مهر ماه برای استفاده از اتوبوس در تمام خطوط، از بلیت الکترونیکی مترو استفاده کنند.

قالیباف در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با افزایش قیمت بلیت اتوبوس مخالف است، بیان داشت: پیشنهاد مطرح شده در شورای شهر از سوی شهرداری نبود و اعضای شورا به خاطر حل کردن مشکل پول خرد این پیشنهاد را مطرح کردند اما طی صحبت‌های انجام شده با رئیس و اعضای شورا مقرر شد به‌دلیل استفاده از بلیت الکترونیکی افزایش قیمت بلیت اتوبوس انجام نشود.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بزرگراه امام علی(ع) در منطقه خیابان پیروزی به سمت جنوب، نخستین اتوبانی است که در دستور کار برای دوطبقه شدن قرار دارد. این اقدام به اعتقاد وی هزینه تملک را کاهش داده و سرعت کار را نیز بالا می‌برد چون تملک یکی از زمان برترین کارهاست.

شهردار پایتخت ادامه داد: اتوبان‌های دوطبقه به‌ویژه آنها که در منفی یک انجام می‌شود و طبقه همکفش دسترسی‌های محلی ایجاد می‌کند این ظرفیت را دارد که در کنار مسائل فنی برخی ناهنجاری‌های دیگر را هم برطرف کند.

وی افزود: امیدوارم تا پایان سال نخستین بخش دو طبقه اتوبان امام علی(ع) را افتتاح کنیم.

ادامه جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرقانونی در شمال تهران

شهردار پایتخت همچنین در مورد جلوگیری از ساخت و ساز در محدوده شمال تهران گفت: از ساخت و سازهای زیادی در این محدوده جلوگیری شده و آنها را تخریب کرده‌ایم که هم شامل ساختمان‌های دولتی و هم شامل خصوصی است.

وی خاطرنشان کرد: البته فرقی نمی‌کند این ساخت و سازهای غیرمجاز در کجا انجام می‌شود زیرا جلوی همه آنها را خواهیم گرفت. وی در این‌باره به شهرک زیتون اشاره کرد که در گذشته زمین آن از سوی دولت به مردم واگذار شد؛

بنابراین اکنون نیز مکلف است زمین معوض در جایی که اجازه ساخت و ساز وجود دارد به آنها بدهد. قالیباف ادامه داد: دولت هر چه زودتر خسارات اعضای تعاونی «زیتون» را بدهد زیرا شهرک زیتون به‌دلیل اینکه در محدوده زیست‌محیطی قرار گرفته اجازه ساخت و ساز نخواهد داشت، خسارت این افراد را نیز دولت با واگذاری معوض به نرخ روز باید بپردازد.

اتوبان باکری تا وردآورد

به گزارش همشهری، در این مراسم حسن کریمیان شهردار منطقه 22 نیز طی سخنانی در توضیح مشخصات اتوبان شهید باکری گفت: این بزرگراه دروازه غربی ورود به تهران است که 6‌ماه قبل کلنگ احداث این پروژه را بر زمین زدیم و در آینده نزدیک ادامه آن تا وردآورد کرج خواهد رسید.

وی خبر داد که فاز دوم این بزرگراه امتداد شهید همت غرب تا وردآورد است که به‌زودی مراحل اجرایی آن آغاز خواهد شد. این قطعه به همراه چند کیلومتری که دیروز افتتاح ‌شد، در رفع مشکلات ترافیکی مردم در مناطق غربی شهر تهران و نیز تسهیل عبور و مرور در اتوبان تهران - کرج بسیار مؤثر است.

وی ضمن اشاره به اینکه برای افتتاح این پروژه، 60 میلیارد تومان اعتبار هزینه شد ه است بر عزم خود درباره اجرای طرح دریاچه چیتگر تاکید کرد و گفت: مراحل تملک این طرح فرامنطقه‌ای در حال انجام است و همزمان نیز مسائل مربوط به تامین آب آن را نیز دنبال می‌کنیم و امیدواریم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد کلنگ‌زنی این طرح مهم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وزش باد از غرب به شرق تهران و همچنین وجود بیش از 3 هکتار جنگل در منطقه 22 قطعا با احداث دریاچه شاهد تلطیف هوا و پمپاژ آن روی شهر تهران خواهیم بود که می‌تواند کمک مؤثری در کاهش آلودگی هوای تهران داشته باشد.

طرح دریاچه چیتگر

در حاشیه این مراسم حسن کریمیان شهردار منطقه 22 گفت: اجرای فاز دوم امتداد بزرگراه شهید همت غرب تا وردآورد از جمله برنامه‌های آتی این منطقه است که به‌زودی مراحل اجرایی آن آغاز خواهد شد و قطعا با ادامه احداث این بزرگراه ضمن کاهش بار ترافیکی غرب پایتخت در کاهش مصرف انرژی و وقت شهروندان تاثیر بسزایی خواهد داشت و افزون بر آن شهروندان با آرامش بیشتری در این محدوده رفت‌وآمد خواهند کرد. 

شهردار منطقه 22 در ادامه با تاکید بر عزم جدی خود درخصوص اجرای طرح دریاچه چیتگر اعلام کرد که مراحل تملک این طرح فرا منطقه‌ای در حال انجام است و همزمان نیز مسائل مربوط به تامین آب آن‌را نیز دنبال می‌کنیم و امیدواریم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد کلنگ‌زنی این طرح مهم باشیم.

کد خبر 82969

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز