تیم کره جنوبی با برتری برابر استرالیا راهی نیمه نهایی جام ملتهای آسیا شد.

سون

به گزارش همشهری آنلاین، در چارچوب مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از ساعت ۱۹:۰۰ امشب جمعه ۱۳ بهمن تیم‌های ملی استرالیا و کره جنوبی به دیدار هم رفتند.

در حالی که بازی دو تیم برابر و پایاپای دنبال می شد، هوانگ هی چان برای کره گلزنی کرد که این گل میلی‌متری آفساید اعلام شد. در ادامه و در اواخر نیمه نخست اشتباه در خط دفاعی کره سبب شد تا کریگ گودوین در دقیقه ۴۲ دروازه کره را باز کند. نیمه نخست با برتری یک بر صفر استرالیا خاتمه یافت.

در نیمه دوم کره جنوبی برای زدن گل تساوی تلاش زیادی کرد ولی باز هم جدی‌ترین موقعیت را بازیکنان استرالیا از دست دادند و گودوین و میچل نتوانستند تیر خلاص را بزنند.

کره‌ای‌ها که در بازی قبلی موفق شدند در ثانیه‌های پایانی دیدار با عربستان از شکست بگریزند و کار را به وقت های اضافه بکشانند، این بار هم در واپسین لحظات به گل رسیدند.

حرکت زیبای سون هیونگ مین باعث شد مدافع استرالیا روی او خطا کند و کره صاحب ضربه پنالتی شود. هوانگ در دقیقه ۶ + ۹۰ پنالتی را به گل تبدیل کرد تا تیمش حداقل ۳۰ دقیقه دیگر در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ حضور داشته باشد.

در وقت های اضافه کره بهتر ظاهر شد و چندین موقعیت خوب برای گلزنی داشت که درخشش رایان مانع شد تا اینکه سون هیونگ مین که پنالتی حساس را گرفته بود، در دقیقه ۱۰۴ با کاشته زیبا گل دوم را به ثمر رساند.

اخراج اونیل و ۱۰ نفره شدن استرالیا کار این تیم را در ادامه سخت تر هم کرد و اگر سون هیونگ مین دقت بیشتری داشت گل سوم را نیز به ثمر می رساند.

در نهایت این دیدار با برتری دو بر یک کره جنوبی به پایان رسید تا کره با حذف عربستان و استرالیا راهی نیمه نهایی شود.

استرالیا ۱ - ۲ کره جنوبی
گل: کریگ گودوین دقیقه ۴۲ برای استرالیا و هوانگ در دقیقه ۶ + ۹۰ و سون هیونگ مسن در دقیقه ۱۰۴ برای کره جنوبی (پنالتی)

کارت زرد: هری سوتار (استرالیا) و کیم مین جائه (کره جنوبی)

کارت قرمز: اونیل ( استرالیا)

ترکیب استرالیا: متئو رایان، عزیز بهیچ، هری سوتار، ناتانئیل اتکینسون، کی رولز، کونور متکلف، کینو باچوس، جکسون ارواین، مارتین بویل، میچل دوک، کریگ گودوین.

ترکیب کره جنوبی: جو هیون وو، کیم مین جائه، پارک یانگ وو، هوانگ این بئوم، سون هیونگ مین، چو سوئه گونگ، هوانگ هی چان، لی کانگ این، کیم یونگ وون، سئول یونگ وو، کیم تائه هوان

پیش از این دیدار اردن با برتری برابر تاجیکستان به عنوان نخستین تیم راهی نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا شد.

شنبه ۱۴ بهمن دو دیدار دیگر از این مرحله برگزار می‌شود تا چهره دو تیم برتر دیگر نیز مشخص شود. برنامه این دو دیدار به شرح زیر است:

۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰/ ایران - ژاپن ورزشگاه اجوکیشن سیتی (بازی شماره ۴۷)

۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۰/ قطر- ازبکستان ورزشگاه البیت (بازی شماره ۴۸)

کد خبر 829675

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha