بر اساس خبری که ۴ سال پیش و در دوران قرنطینه کرونایی منتشر شده، ورزشگاه فلتینس تیم فوتبال شالکه آلمان با ۵ کیلومتر خط لوله آبجوی ورزشگاه را از کارخانه دریافت می‌کند.

احمدزاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از عصر ایران، طی روزهای گذشته انتشار ویدئوی اظهارات "احمد مجدزاده"، کشتی‌گیر سابق ایرانی، در یک مناظره خبری پیرامون لوله کشی مشروبات الکلی به استادیوم‌ها در اروپا، واکنش‌های گسترده‌ای در فضای مجازی و خبری در پی داشت و حتی برخی چهره‌های فضای مجازی و سلبریتی‌ها برای تمسخر این اظهارات مجدزاده، کلیپ‌های طنزی برای او ساختند.

اما یک خبر آرشیوی منتشر شده در ۲۹ آوریل سال ۲۰۲۰ در یک وبگاه خبری ورزشی نشان می‌دهد، ادعای مجدزاده دستکم درباره لوله کشی آبجو به یک ورزشگاه فوتبال معروف آلمانی قرین به صحت بوده است. (ظاهرا منبع اصلی خبر روزنامه "بیلد" آلمان بوده است.)

لینک این خبر از اینجا قابل دریافت است و ترجمه کامل آن در ادامه می آید:

بدون برگزاری هیچ مسابقه ای، هزاران لیتر آبجو روی دست مانده است. نزدیک به ۲ ماه از شروع قرنطینه کرونایی (و لغو کامل برگزاری مسابقات لیگ فوتبال آلمان) می‌گذرد و ورزشگاه "فلتینس" تیم شالکه ذخائر آبجوی خود را بیرون می‌ریزد.

در اکثر استادیوم‌های ورزشی، شرکت‌های تولیدی آبجو، محصول خود را در بشکه‌ها یا ظروفی بزرگ‌تر تحویل می‌دهند، اما استادیوم "فلتینس" شالکه (یا فلتینس آرنا) به دلیل یک ویژگی منحصربه‌فرد مشهور است: خط لوله ۵ کیلومتری که استادیوم را به کارخانه آبجوسازی متصل می‌کند. با این تفاوت که این خط یک طرفه است و تنها قابلیت پمپاژ آبجو از کارخانه به استادیوم را دارد و بر عکس آن ممکن نیست.

با ادامه همه گیری کووید-۱۹، بعید به نظر می‌رسد که تماشاچیان دوباره بتوانند ظرف چند ماه آینده به ورزشگاه بازگردند، چون در هر گونه احتمال به شروع مجدد بازی‌های بوندس لیگا، فقط صحبت از حضور محدود ۳۰۰ نفر در هر بازی می‌شود.

در همین حال، پس از آخرین بازی انجام شده (در مقابل هوفنهایم، ۷ مارس)، حدود ۸ هزار لیتر آبجو باقی مانده است. هفته آینده این میزان آبجو باقی مانده به ورزشگاه "فلتینس" منتقل می‌شود، جایی که قرار است درباره سرنوشت آن تصمیم گیری شود.

مسئول بخش عرضه آبجوی ورزشگاه فلتینس با تایید این خبر می‌گوید:" بله، ما در حال خالی کردن ذخیره آبجو ورزشگاه هستیم. اما هواداران شالکه می‌توانند مطمئن باشند که اگر دوباره اجازه برگزاری مسابقات در استادیوم داده شود، آبجوی تازه جایگزین خواهد شد. "

استادیوم فلتینس نه تنها اتصال خود را به کارخانه آبجوسازی دارد، بلکه می‌تواند ۵۲ هزار لیتر آبجو را به طور همزمان در چهار کانتینر ذخیره‌سازی (دو کانتینر ۱۶ هزار لیتری و دو کانتینر ۱۲ و ۸ هزار لیتری) نگه دارد.

ورزشگاه فلتینس از سال ۱۹۹۷ در قالب قراردادی به استادیوم اختصاصی باشگاه فوتبال شالکه آلمان تبدیل شده است و از سال ۲۰۰۵ کارخانه آبجوسازی تامین کننده ورزشگاه در قالب قراردادی حق انحصاری تولید برند آبجوی "فلتینس آرنا" را بر عهده دارد که این قرارداد آخرین بار در سال ۲۰۱۹ و تا سال ۲۰۲۳ تمدید شده است.

کد خبر 829529

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha