پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
۰ نفر

ساخت نیروگاه اتمی سیریک با حضور محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در این شهرستان و با دستور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد.

سازمان انرژی اتمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ناصر شریف لو مدیرعامل نیروگاه اتمی سیریک گفت: این نیروگاه دارای ۴ واحد هزار و ۲۵۰ مگاواتی و در مجموع دارای ظرفیت ۵ هزار مگاوات است.

ناصر شریف لو افزود: این نیروگاه تا سال ۱۴۱۰ به بهره برداری می‌رسد و واحدهای آن پس از ۵ سال از آغاز ساخت در بازه‌های زمانی ۶ ماهه وارد مدار می‌شوند.

وی گفت: اعتبار ساخت نیروگاه اتمی سیریک ۲۰ میلیارد دلار است و در حال مذاکره با کشورهای جهان از جمله چین و روسیه و استفاده از متخصصان داخلی برای ساخت آن هستیم.

مدیرعامل نیروگاه اتمی سیریک گفت: هر واحد این نیروگاه سالانه ۳۵ تن سوخت هسته‌ای مصرف می‌کند و فعالیت آن‌ها نیز آلاینده‌ای وارد جو نمی‌کند.

ناصر شریف لو افزود: در دوران ساخت نیروگاه ۶ هزار نفر مشغول بکار می‌شوند و پس از بهره برداری نیز برای ۴ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی با مقایسه نیروگاه اتمی و خورشیدی افزود: عمر اولیه نیروگاه‌های اتمی ۷۰ سال و تا ۳۰ سال دیگر نیز قابل تمدید است در حالیکه عمر نیروگاه‌های خورشیدی ۲۰ سال است.

مدیرعامل نیروگاه اتمی سیریک، استفاده نکردن از نفت و تولیدنکردن گاز گلخانه‌ای را از ویژگی‌های مهم نیروگاه اتمی عنوان کرد و گفت: با ساخت نیروگاه اتمی سیریک از مصرف سالانه ۳۶ میلیون بشکه نفت جلوگیری می‌شود.

کد خبر 829484
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha