چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

ارتش رژیم صهیونیستی انتقال به مرحله عملی برای غرق کردن تونل‌های حماس در غزه را اعلام کرد.

كشف تونل در غزه

به گزارش همشهری‌آنلاین، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعدادی از یگان‌های وابسته به ارتش و وزارت جنگ به صورت مشترک ابزارهایی را برای پمپاژ آب به تونل‌های حماس در غزه ارتقا داده‌اند.

به گزارش العربی الجدید، بر اساس بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی، قابلیت‌های توسعه یافته شامل «نصب پمپ‌ها و لوله‌ها، همزمان با ارتقای قابلیت‌ها در سطح مهندسی و فعالیت برای یافتن دهانه‌های تونل‌های مناسب برای این مأموریت است.

در این بیانیه آمده است: این عملیات با کار حرفه‌ای همه جانبه انجام شده که شامل تجزیه و تحلیل ویژگی‌های زمین و سیستم آبی منطقه برای چندین موضوع است که از جمله آنها می‌توان به «آسیب نرساندن به آب‌های زیرزمینی این منطقه» اشاره کرد.

ارتش اشغالگر همچنین مدعی شد که پمپاژ آب تنها «در مسیرها و مکان‌های مناسب با روش عملیاتی مناسب برای هر مورد» انجام می‌شود.

در بیانیه ارتش اشغالگر آمده است: «این پروژه یکی از مجموعه سازوکارهای ارتش و سرویس‌های امنیتی است که در سال‌های اخیر برای مقابله با زیرساخت‌های زیرزمینی جنبش حماس ارتقا یافته است. این سازوکارها شامل بمباران هوایی و زیرزمینی و مانور و عملیات ویژه با استفاده از ابزارهای مدرن است.»

ارتش اشغالگر فرآیند پمپاژ آب به داخل تونل‌ها با استفاده از ابزارهای اعلام شده را یک گام مهم مهندسی و فناوری در مقابله با چالش‌های زیرزمینی می‌داند.

دسامبر گذشته، روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع اسرائیلی تخمین زد که شبکه تونل‌های حماس بزرگتر از شبکه متروی لندن است و رهبران و مبارزان حماس را قادر می‌سازد برای مدت طولانی در داخل آن پنهان شوند.

بر اساس ادعای اشغالگران، جنبش حماس زرادخانه موشکی و تسلیحاتی خود را در داخل تونل‌ها نگهداری می‌کند که در برابر دستگاه‌های جاسوسی و حملات هوایی رژیم صهیونیستی مصون هستند و همچنین مدعی است که اسرای صهیونیست را نیز در داخل تونل‌ها نگه داشته است.

کد خبر 829269
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha