معاون نمایندگی ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو گفت: جامعه بین‌المللی باید کشورهایی را که در جنایات رژیم اسرائیل نقش داشته و سلاح‌های مرگبار در اختیار آن قرار می‌دهند و آن را به ارتکاب به جنایات بیشتر تشویق می‌کنند، وادار به پاسخگویی کند. 

مهدی علی‌آبادی - کنفرانس ژنو

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی علی‌آبادی معاون نمایندگی ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو در نشست سوم کنفرانس خلع سلاح در سال ۲۰۲۴ که روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شد، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با هدف منحرف کردن توجهات از جرایم و جنایات ارتکابی خود علیه مردم فلسطین، به تحریف واقعیت‌ها و اتهام‌زنی به سایرین روی آورده است.

اسرائیل ایران را به حمله هسته‌ای تهدید کرد

این دیپلمات ارشد ایرانی افزود: رژیم اسرائیل بدون عضویت در هیچ یک از معاهدات خلع سلاحی ناظر بر تسلیحات کشتار جمعی، به طور وقیحانه‌ای به تهدیدات و لفاظی‌های هسته‌ای خود ادامه می‌دهد. به طوری که نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس در سپتامبر سال گذشته بر خلاف اصول و قواعد حقوق بین‌الملل، ایران را به حمله هسته ای تهدید کرد.

علی‌آبادی در پاسخ به ادعاهای بی اساس نماینده رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: بیش از ۷ دهه است که رژیم اسرائیل با سیاست‌ها و عملکرد خود، حقوق اساسی و منزلت مردم فلسطین را پایمال می‌کند. نقض فاحش حقوق بین‌الملل بشردوستانه، به ویژه جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت، نسل‌کشی، پاکسازی قومی و آوارگی اجباری در غزه نشانگر خوی وحشیانه این رژیم است.

کشورهایی که اسرائیل را در جنایاتش تشویق می‌کنند وادار به پاسخگویی کنید

نماینده ایران با بیان اینکه جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و نقض فاحش حقوق بشردوستانه نباید به امری عادی تبدیل شود، خطاب به نمایندگان کشورهای حاضر در این نشست گفت: جامعه بین‌المللی باید کشورهایی که در جنایات رژیم اسرائیل نقش داشته و سلاح‌های مرگبار در اختیار آن قرار می‌دهند و آن را به ارتکاب به جنایات بیشتر تشویق می‌کنند را وادار به پاسخگویی کند.

وی با اشاره به ناکامی جامعه بین‌المللی در وادار کردن رژیم اسرائیل به رعایت قواعد بین‌المللی و پایان دادن به اشغال و رفتار سبعانه‌ علیه مردم فلسطین گفت: ادامه این ناکامی‌ها، چراغ سبزی برای این رژیم برای تداوم ارتکاب به جنایات علیه مردم غزه خواهد بود.

گروه‌های جهادی در منطقه از جمهوری اسلامی ایران دستور نمی‌گیرند

نماینده ایران بار دیگر و در پاسخ به ادعاهای بعدی نماینده رژیم صهیونیستی مبنی بر حمایت ایران از گروه های جهادی در منطقه گفت: ریشه بحران در منطقه اشغالگری و رفتار غیر انسانی در ۷ دهه گذشته توسط رژیم اسرائیل است. گروه‌های جهادی در این منطقه از جمهوری اسلامی ایران دستور نمی‌گیرند، با این وجود ایران نمی‌تواند مانع از بروز خشم و انزجار مردم منطقه در برابر ظلم و اشغال باشد.

این نشست با طرح سخنان نمایندگان ایران، ترکیه، کوبا، مصر، تونس، الجزایر علیه جنایات بی وقفه رژیم صهیونیستی در غزه به صحنه رویارویی کشورهای مختلف با آن رژیم تبدیل شد.

کد خبر 829059
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha