سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۵ - ۰۹:۱۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین‌: شهردار سابق نیویورک خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 2008 آمریکا آماده می‌کند.

به نوشته ال پاییس،رودولف جولیانی جمهوری خواه اخیرا یک کمیته تحقیق برای انتخابات 2008 در نیویورک تشکیل داده و آن را در مقر حکومت ایالت فدرال نیز به ثبت رسانده است.

او این اقدام را همزمان با اعلام نتایج نظر سنجی‌ها از مردم نیویورک درباره کاندیدای آتی انتخابات ریاست جمهوری انجام داده است. بر اساس نتایج این نظر سنجی رودلف جولیانی شهردار سابق نیویورک در صورت شرکت در انتخابات ریاست‌‏جمهوری سال 2008 بر هیلاری کلینتون سناتور دموکرات پیروز خواهد شد.

نتایج این نظرسنجی حکایت از آن دارد که جولیانی نامزد احتمالی جمهوری‌‏خواهان با 48 درصد آراء در برابر 42 درصد آراء از هیلاری کلینتون پیش است.
در بررسی یک احتمال دیگر نیز, 46 درصد رای دهندگان در شهر نیویورک به جان مک کین سناتور جمهوری‌‏خواه ایالت آریزونا رای دادند .

جولیانی در زمان انتخابات مجلس علیا(سنا) و مجلس قانوگذار(مجلس نمایندگان) در فعالیت‌های انتخاباتی حضوری کاملا پررنگ داشت که البته به نظر می‌رسد این اقدام وی نیز جهت جلب نظر مساعد افکار عمومی صورت گرفته باشد.این اقدامات در حالی از سوی جولیانی صورت می‌گیرندکه وی پس از وقوع حوادث 11 سپتامبر  و به دلیل حسن مدیریتش در آن شرایط بحرانی محبوبیت زیادی در میان مردم نیویورک کسب کرده بود.

یکی دیگر از عواملی که محبوبیت جولیانی را افزایش داده عملکرد مطلوب وی در دوران تصدی مقام شهرداری نیویورک است.در این دوران آمار جرم و جنایت در نیویورک که از این نظر شهره عام و خاص بود کاهش یافت.

اما او در نظر جمهوری خواهان عیوبی نیز دارد؛جولیانی معتقد است که در مورد سقط جنین افراد باید آزادانه تصمیم گیری کنند،این موضع در حالی از سوی وی اتخاذ می‌شود که جمهوری خواهان معتقدند سقط جنین تحت هیچ شرایطی نباید انجام گیرد.

جولیانی درباره استفاده از سلاح گرم نیز نظر متفاوتی دارد،در حالی که او مخالف استفاده از سلاح گرم و طرفدار ممنوعیت آن در جامعه است،جمهوری خواهان معتقدند فروش آزاد سلاح گرم در جامعه باید ادامه یابد و نباید محدودیتی از این نظر قائل شد.

کد خبر 8287

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز