با توسعه کاربردهای روزافزون هوش مصنوعی، فعالان یک شرکت خلاق، بازی‌ای دیجیتال را با رویکرد آموزشی و با تکیه به فناوری هوش مصنوعی، توسعه داده‌ و تجاری‌سازی کرده‌اند.

بازی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از از روابط عمومی معاونت علمی، این روزها پای فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی به همه عرصه‌های زندگی بشر باز شده است؛ از امور اقتصادی تا آموزش و سرگرمی. بازی‌های دیجیتال هم علاوه بر کاربردهای تفریحی و سرگرمی در عرصه یادگیری نیز کارکردهای شگفت‌انگیزشان را نمایان کرده‌اند و استفاده از گیمیفیکیشن در آموزش الکترونیکی، آزمون الکترونیکی و مسابقه بین فراگیران توسعه یافته است.

حالا فعالان یک شرکت دانش‌بنیان با توسعه محصولات خود، بازی‌های دیجیتال را در مسیر یادگیری به کار بسته‌اند.

ناصر محمودی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان جوان اندیشان پویای قومس با اشاره به طراحی و تولید بازی‌های مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال عنوان کرد: بازی‌های گرافیکی دوبعدی و سه بعدی ماجراجویی در شرکت جاپکو با استفاده از فناوری‌های یونیتی و بلاک‌چین مبتنی بر جدیدترین ابزارهای روز دنیا تولید شده و از جذابیت گرافیکی فوق العاده‌ای برخوردار هستند.

هوش مصنوعی در خدمت تولید بازی های دیجیتال آموزشی

این فعال حوزه صنعت خلاق با بیان این‌که بازی‌های یادشده عمدتاً با موضوع سرگرمی و آموزشی طراحی و تجاری سازی شده‌اند، ادامه داد: در طراحی و توسعه این بازی‌ها که ماهیت ماجراجویی و کسب امتیاز دارند از پیشرفته‌ترین موتورهای بازی‌سازی استفاده شده است که می‌توانند قوانین فیزیک را با دقت در یک محیط بازی ویدیویی پیاده سازی کنند.

بیشتر بخوانید:

به گفته او، بازی های ویدیویی با تهیه محیط های مجازی، وسیله خوبی برای تمرین ربات‌های قابل استفاده در محیط واقعی فراهم می‌کنند.

محمودی، عمده مخاطبان بازی‌های تولیدی این مجموعه خلاق و فناور را بخش خانگی، آموزشگاه‌ها و کاربران شخصی دانست و گفت: این محصول به تعداد ۱۵ نفر برای طراحان کاراکتر و صدا، نویسنده سناریو، توسعه دهنده های یونیتی، واقعیت افزوده و و تیم بازاریابی فرصت اشتغال ایجاد کرده است.

او با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار دلاری و همکاری بین‌المللی برای توسعه این محصول گفت: این محصول نسبت به نمونه‌های مشابه با پایین‌ترین قیمت عرضه می‌شود. این در حالی‌ است که در فروشگاه‌های نرم‌افزاری خارجی بازی های مشابه با هزینه های بالا جهت شارژ و تداوم استفاده کاربر از نرم افزار به‌ فروش می‌رسد. وجه تمایز محصولات شرکت نسبت به محصولات مشابه خارجی عمق محتوایی و رویکرد آموزشی آثار است.

کد خبر 828665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha