یک کارشناس اسرائیلی با اشاره به اینکه تل‌آویو مجبور است به توافق تبادل اسرا تن دهد و جنگ را به پایان برساند، گفت که در این توافق، هزاران اسیر فلسطینی در ازای اسرای اسرائیلی در بند مقاومت فلسطین، آزاد خواهند شد. 

نتانیاهو

به گزارش همشهری آنلاین، شیمون شیفر کارشناس اسرائیلی امروز یکشنبه با انتشار یادداشتی در روزنامه «یدیعوت آحارونوت» اذعان کرد: «در این لحظه، به نظر می‌رسد که ما ناچار هستیم با توافقی [در زمینه تبادل اسرا] موافقت کنیم و به جنگ پایان دهیم و به ساکنان غزه اجازه بدهیم که به خانه‌های خود بازگردند».

پس از اینکه ارتش رژیم صهیونیستی در جریان عملیات زمینی خود در غزه نتوانست هیچ یک از اهداف مدنظر خود را محقق کند، امروز یک لشکر دیگر از نظامیان اسرائیلی، از غزه عقب‌نشینی کردند؛ اقدامی که نشانگر شکست صهیونیست‌ها در آزادی اسرای اسرائیلی در بند حماس است.

تلویزیون اسرائیل امروز خبر داد که «ارتش، تیپ کریاتی را که در شمال و شرق شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه مستقر بود، خارج کرده است». رسانه‌های اسرائیلی کریاتی را تیپ چهارم ذخیره ارتش اسرائیل در نوار غزه معرفی می‌کنند.

یدیعوت هم درباره این عقب‌نشینی نوشت که «با خروج بیشتر نیروهای ارتش اسرائیل از نوار غزه، افق پیروزی کامل ما روز به روز دورتر می‌شود».

شیفر با این ادعا که در این توافق، «سعودی‌ها با قدرت در بازسازی غزه، مشارکت خواهند داشت و روابط خود را با اسرائیل عادی خواهند کرد»، نوشت: «این توافق شامل آزادی هزاران اسیر فلسطینی در ازای آزادی اسرای اسرائیلی در بند حماس خواهد بود».

این کارشناس اسرائیلی همچنین مدعی شد که «مذاکراتی در پشت پرده در جریان است که پیرامون فردای بعد از جنگ و نحوه خروج از آن خواهد بود؛ جنگی که عملا به پایان رسیده است».

کد خبر 828420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha